Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ferreira, Andressa Camile de Sousa
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592
Resumo: In the compulsory curriculum of the Federal University of Ceará, in the course of Design-Fashion, creativity and its processes are studied as a starting point in the classes of Product Design III, and it was through this disciplinary motivation that the interest for the theme of Creativity arose. From the studies on concepts of creativity came the interest for Design Thinking. The present article presents a theoretical framework based on studies of Creativity Psychology and case study with applicability in fashion product development focused on Design Thinking, based on the method proposed by author Tim Brown.
id UFC-7_82782374a097fc003297d353a8bae371
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/32592
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de modaCase study: the Design thinking method in fashion product developmentDesign-ModaCriatividadeDesign ThinkingProduto de modaIn the compulsory curriculum of the Federal University of Ceará, in the course of Design-Fashion, creativity and its processes are studied as a starting point in the classes of Product Design III, and it was through this disciplinary motivation that the interest for the theme of Creativity arose. From the studies on concepts of creativity came the interest for Design Thinking. The present article presents a theoretical framework based on studies of Creativity Psychology and case study with applicability in fashion product development focused on Design Thinking, based on the method proposed by author Tim Brown.No currículo obrigatório da Universidade Federal do Ceará, no curso de Design-Moda, a criatividade e seus processos são estudados como ponto inicial nas aulas de Projeto de Produto III, e foi por meio desta motivação disciplinar que surgiu o interesse pelo tema da Criatividade. A partir dos estudos sobre conceitos de criatividade surgiu consequentemente o interesse pelo Design Thinking. O presente artigo apresenta referencial teórico baseado em estudos de Psicologia da Criatividade e estudo de caso com aplicabilidade em desenvolvimento de produto de moda com foco no Design Thinking, baseado no método proposto pelo autor Tim Brown.Castro, Marta Sorelia Felix deFerreira, Andressa Camile de Sousa2018-06-05T16:30:49Z2018-06-05T16:30:49Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFERREIRA, Andressa Camile de Sousa. Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda. 2016. 33 f. Monografia (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-13T14:11:21Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/32592Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2022-09-13T14:11:21Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
Case study: the Design thinking method in fashion product development
title Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
spellingShingle Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
Ferreira, Andressa Camile de Sousa
Design-Moda
Criatividade
Design Thinking
Produto de moda
title_short Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
title_full Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
title_fullStr Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
title_full_unstemmed Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
title_sort Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
author Ferreira, Andressa Camile de Sousa
author_facet Ferreira, Andressa Camile de Sousa
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Castro, Marta Sorelia Felix de
dc.contributor.author.fl_str_mv Ferreira, Andressa Camile de Sousa
dc.subject.por.fl_str_mv Design-Moda
Criatividade
Design Thinking
Produto de moda
topic Design-Moda
Criatividade
Design Thinking
Produto de moda
description In the compulsory curriculum of the Federal University of Ceará, in the course of Design-Fashion, creativity and its processes are studied as a starting point in the classes of Product Design III, and it was through this disciplinary motivation that the interest for the theme of Creativity arose. From the studies on concepts of creativity came the interest for Design Thinking. The present article presents a theoretical framework based on studies of Creativity Psychology and case study with applicability in fashion product development focused on Design Thinking, based on the method proposed by author Tim Brown.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-05T16:30:49Z
2018-06-05T16:30:49Z
2018
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv FERREIRA, Andressa Camile de Sousa. Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda. 2016. 33 f. Monografia (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592
identifier_str_mv FERREIRA, Andressa Camile de Sousa. Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda. 2016. 33 f. Monografia (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1823806489403326464