Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592 |
Resumo: | In the compulsory curriculum of the Federal University of Ceará, in the course of Design-Fashion, creativity and its processes are studied as a starting point in the classes of Product Design III, and it was through this disciplinary motivation that the interest for the theme of Creativity arose. From the studies on concepts of creativity came the interest for Design Thinking. The present article presents a theoretical framework based on studies of Creativity Psychology and case study with applicability in fashion product development focused on Design Thinking, based on the method proposed by author Tim Brown. |
id |
UFC-7_82782374a097fc003297d353a8bae371 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/32592 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de modaCase study: the Design thinking method in fashion product developmentDesign-ModaCriatividadeDesign ThinkingProduto de modaIn the compulsory curriculum of the Federal University of Ceará, in the course of Design-Fashion, creativity and its processes are studied as a starting point in the classes of Product Design III, and it was through this disciplinary motivation that the interest for the theme of Creativity arose. From the studies on concepts of creativity came the interest for Design Thinking. The present article presents a theoretical framework based on studies of Creativity Psychology and case study with applicability in fashion product development focused on Design Thinking, based on the method proposed by author Tim Brown.No currículo obrigatório da Universidade Federal do Ceará, no curso de Design-Moda, a criatividade e seus processos são estudados como ponto inicial nas aulas de Projeto de Produto III, e foi por meio desta motivação disciplinar que surgiu o interesse pelo tema da Criatividade. A partir dos estudos sobre conceitos de criatividade surgiu consequentemente o interesse pelo Design Thinking. O presente artigo apresenta referencial teórico baseado em estudos de Psicologia da Criatividade e estudo de caso com aplicabilidade em desenvolvimento de produto de moda com foco no Design Thinking, baseado no método proposto pelo autor Tim Brown.Castro, Marta Sorelia Felix deFerreira, Andressa Camile de Sousa2018-06-05T16:30:49Z2018-06-05T16:30:49Z2018info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfFERREIRA, Andressa Camile de Sousa. Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda. 2016. 33 f. Monografia (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-13T14:11:21Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/32592Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2022-09-13T14:11:21Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda Case study: the Design thinking method in fashion product development |
title |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda |
spellingShingle |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda Ferreira, Andressa Camile de Sousa Design-Moda Criatividade Design Thinking Produto de moda |
title_short |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda |
title_full |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda |
title_fullStr |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda |
title_full_unstemmed |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda |
title_sort |
Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda |
author |
Ferreira, Andressa Camile de Sousa |
author_facet |
Ferreira, Andressa Camile de Sousa |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Castro, Marta Sorelia Felix de |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Andressa Camile de Sousa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Design-Moda Criatividade Design Thinking Produto de moda |
topic |
Design-Moda Criatividade Design Thinking Produto de moda |
description |
In the compulsory curriculum of the Federal University of Ceará, in the course of Design-Fashion, creativity and its processes are studied as a starting point in the classes of Product Design III, and it was through this disciplinary motivation that the interest for the theme of Creativity arose. From the studies on concepts of creativity came the interest for Design Thinking. The present article presents a theoretical framework based on studies of Creativity Psychology and case study with applicability in fashion product development focused on Design Thinking, based on the method proposed by author Tim Brown. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-05T16:30:49Z 2018-06-05T16:30:49Z 2018 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
FERREIRA, Andressa Camile de Sousa. Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda. 2016. 33 f. Monografia (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018 http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592 |
identifier_str_mv |
FERREIRA, Andressa Camile de Sousa. Estudo de caso: o método Design thinking no desenvolvimento do produto de moda. 2016. 33 f. Monografia (Graduação em Design-Moda)-Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2018 |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/32592 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1823806489403326464 |