A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kleinberg, Maurício Nunes
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
Texto Completo: http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30273
Resumo: This study aimed to assess the satisfaction of students of FEAAC, the perception that they have of the reputation of FEAAC and their respective course and their loyalty to the institution. For this purpose, we performed a research with the application of a self completed questionnaire divided into three sections (profile of respondents, evaluation of customer satisfaction, perception of reputation and loyalty) and the required criterion was that the respondent was a student at the School of Economics, Business Management, Actuarial Science and Accounting of the Federal University of Ceará, except those of the first two semesters. The applied questionnaire was an adaptation of the original questionnaire proposed by Helgesen and Nesset (2007). The data were analyzed through descriptive and inferential statistics and factor analysis, using the software SPSS - (Statistical Package for Social Sciences), and through structural equation model, using the software AMOS - Analysis of Moment Structures). On the study results, it was found that the perception of reputation is positively related to student loyalty, the student satisfaction is positively related to their loyalty, the student satisfaction is positively related to the perception that they have about the reputation of FEAAC, validating the research hypothesis.
id UFC-7_8f54e36fd060ee65c1a2149a7685a0f6
oai_identifier_str oai:repositorio.ufc.br:riufc/30273
network_acronym_str UFC-7
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository_id_str
spelling A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFCSatisfação do consumidorEstudantes universitáriosEnsino superior - BrasilThis study aimed to assess the satisfaction of students of FEAAC, the perception that they have of the reputation of FEAAC and their respective course and their loyalty to the institution. For this purpose, we performed a research with the application of a self completed questionnaire divided into three sections (profile of respondents, evaluation of customer satisfaction, perception of reputation and loyalty) and the required criterion was that the respondent was a student at the School of Economics, Business Management, Actuarial Science and Accounting of the Federal University of Ceará, except those of the first two semesters. The applied questionnaire was an adaptation of the original questionnaire proposed by Helgesen and Nesset (2007). The data were analyzed through descriptive and inferential statistics and factor analysis, using the software SPSS - (Statistical Package for Social Sciences), and through structural equation model, using the software AMOS - Analysis of Moment Structures). On the study results, it was found that the perception of reputation is positively related to student loyalty, the student satisfaction is positively related to their loyalty, the student satisfaction is positively related to the perception that they have about the reputation of FEAAC, validating the research hypothesis.Este estudo teve por objetivo avaliar a satisfação dos alunos da FEAAC, a percepção que estes têm da reputação da FEAAC e do curso que frequentam e a sua lealdade com a instituição. Para tanto, foi realizada uma pesquisa com aplicação de um questionário autopreenchido subdividido em três seções (perfil do respondente, avaliação da satisfação, percepção da reputação e lealdade) e o critério exigido era que o respondente fosse estudante da Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade da Universidade Federal do Ceará, exceto nos dois primeiros semestres. O questionário aplicado foi uma adaptação do questionário original proposto por Helgesen e Nesset (2007). Os dados foram analisados através de estatística descritiva e inferencial e por análise fatorial, por meio do software SPSS – (Statistical Package for Social Sciences), e através de modelo de equações estruturais, por meio do software AMOS - Analysis of Moment Structures). Nos resultados do estudo, verificou-se que a percepção da reputação está positivamente relacionada com a lealdade estudantil, a satisfação dos estudantes está positivamente relacionada com a sua lealdade, a satisfação dos estudantes está positivamente relacionada com a percepção que estes têm da reputação da FEAAC, validando as hipóteses de pesquisa formuladas.Rebouças, Sílvia Maria Dias PedroKleinberg, Maurício Nunes2018-03-13T17:01:49Z2018-03-13T17:01:49Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfKLEINBERG, Maurício Nunes. A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC. 2012. 67 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30273porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-24T18:43:01Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/30273Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:59:31.109204Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false
dc.title.none.fl_str_mv A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
title A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
spellingShingle A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
Kleinberg, Maurício Nunes
Satisfação do consumidor
Estudantes universitários
Ensino superior - Brasil
title_short A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
title_full A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
title_fullStr A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
title_full_unstemmed A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
title_sort A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC
author Kleinberg, Maurício Nunes
author_facet Kleinberg, Maurício Nunes
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Rebouças, Sílvia Maria Dias Pedro
dc.contributor.author.fl_str_mv Kleinberg, Maurício Nunes
dc.subject.por.fl_str_mv Satisfação do consumidor
Estudantes universitários
Ensino superior - Brasil
topic Satisfação do consumidor
Estudantes universitários
Ensino superior - Brasil
description This study aimed to assess the satisfaction of students of FEAAC, the perception that they have of the reputation of FEAAC and their respective course and their loyalty to the institution. For this purpose, we performed a research with the application of a self completed questionnaire divided into three sections (profile of respondents, evaluation of customer satisfaction, perception of reputation and loyalty) and the required criterion was that the respondent was a student at the School of Economics, Business Management, Actuarial Science and Accounting of the Federal University of Ceará, except those of the first two semesters. The applied questionnaire was an adaptation of the original questionnaire proposed by Helgesen and Nesset (2007). The data were analyzed through descriptive and inferential statistics and factor analysis, using the software SPSS - (Statistical Package for Social Sciences), and through structural equation model, using the software AMOS - Analysis of Moment Structures). On the study results, it was found that the perception of reputation is positively related to student loyalty, the student satisfaction is positively related to their loyalty, the student satisfaction is positively related to the perception that they have about the reputation of FEAAC, validating the research hypothesis.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012
2018-03-13T17:01:49Z
2018-03-13T17:01:49Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv KLEINBERG, Maurício Nunes. A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC. 2012. 67 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30273
identifier_str_mv KLEINBERG, Maurício Nunes. A satisfação e sua relação com a reputação e a lealdade: uma pesquisa com alunos da FEAAC/UFC. 2012. 67 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2012.
url http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/30273
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron:UFC
instname_str Universidade Federal do Ceará (UFC)
instacron_str UFC
institution UFC
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)
repository.mail.fl_str_mv bu@ufc.br || repositorio@ufc.br
_version_ 1813029024998359040