Análise comparativa de alternativas para pavimentação de rodovias: pavimento flexível x pavimento rígido
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/36201 |
Resumo: | By having lower initial cost compared to rigid pavement, the pavement turns out to be more flexible employee, while the rigid pavement is still little used to have, but a higher initial cost, the stigma of being related only very intense traffic. The evaluation of the advantages of choosing between flexible pavement and rigid pavement will be the target of this work. As I stand before this choice the road engineer has a complex decision to be taken, which is the research problem of this study. The research, through a methodology of a character essentially theoretical / bibliographic, seeks to identify the most recommended uses for each type of flooring cited, as well as the costs associated with the deployment and maintenance during the project period. Aims at analyzing the technical characteristics of these two types of flooring, as well as costs associated with the deployment of the same, since the building of the pavement until the end of the project period considered, indicating the end, the most appropriate use for each type of flooring and its constraints and technical limitations. It was concluded that the paving rigid compared to the flexible, has better cost-effective due to the low need for maintenance during the lifetime. Also that the methods and data characteristics compared, the rigid pavement is presented as a more reliable and more sophisticated formulation. |
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Análise comparativa de alternativas para pavimentação de rodovias: pavimento flexível x pavimento rígidopavimento flexívelpavimento rígidoanálise comparativaBy having lower initial cost compared to rigid pavement, the pavement turns out to be more flexible employee, while the rigid pavement is still little used to have, but a higher initial cost, the stigma of being related only very intense traffic. The evaluation of the advantages of choosing between flexible pavement and rigid pavement will be the target of this work. As I stand before this choice the road engineer has a complex decision to be taken, which is the research problem of this study. The research, through a methodology of a character essentially theoretical / bibliographic, seeks to identify the most recommended uses for each type of flooring cited, as well as the costs associated with the deployment and maintenance during the project period. Aims at analyzing the technical characteristics of these two types of flooring, as well as costs associated with the deployment of the same, since the building of the pavement until the end of the project period considered, indicating the end, the most appropriate use for each type of flooring and its constraints and technical limitations. It was concluded that the paving rigid compared to the flexible, has better cost-effective due to the low need for maintenance during the lifetime. Also that the methods and data characteristics compared, the rigid pavement is presented as a more reliable and more sophisticated formulation.Por ter um custo incial menor, comparado à pavimentação rígida, o pavimento flexível acaba por ser mais empregado, enquanto a pavimentação rígida ainda é pouco empregada por ter, além de um custo inicial maior, o estígma de estar relacionada apenas a tráfegos muito intensos. A avalição das vantagens da escolha entre o pavimento flexível, e o pavimento rígido, será o alvo deste trabalho. Ao estar diante desta escolha o engenheiro rodoviário tem uma decisão não muito fácil a ser tomada, a qual constitui o problema de pesquisa do presente trabalho. A pesquisa, através de uma metodologia de caráter essencialmente teórico/bibliográfico, busca identificar os usos mais aconselháveis para os respectivos tipos de pavimento citados, assim como os custos associados a sua implantação e manutenção durante o período de projeto. Tem como objetivo geral analisar as características técnicas destes dois tipos de pavimento, assim como os custos associados à implantação dos mesmos, desde a execução da obra ao término do período de projeto considerado, indicando, ao final, o uso mais adequado para cada tipo de pavimento e suas restrições e limitações técnicas. Concluiuse que a pavimentação rígida, comparada à flexível, tem custo-benefício melhor devido à baixa necessidade de manutenção durante o período de vida útil. Também que, dados os métodos e características comparadas, o pavimento rígido se apresenta como um produto mais confiável e de elaboração mais sofisticada.Sá e Benevides, Sérgio Armando deCosta, Jochezan da Silva2018-10-03T16:46:22Z2018-10-03T16:46:22Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCOSTA, Jochezan da Silva. Análise comparativa de alternativas para pavimentação de rodovias: pavimento flexível x pavimento rígido. 2013. 65 f. TCC (Graduando em Engenharia Civil)- Universidade Federal do Ceará, Fortaleza, 2013.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/36201porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-09-06T17:14:21Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/36201Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:16:46.514284Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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