Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29954 |
Resumo: | This study aims to provide business management concepts using them as a basis for the analysis of the management model in a private company, when compared to other world-class companies, considered reference management. Will be presented later a study of the banking sector, which incorporates the company studied, in order to better understand the conditions experienced by this market and trends that drive the financial institutions. For the study, will be a case study in a bank branch, consisting of descriptive research methodology through document analysis, environmental monitoring agency and interviews with managers. Upon completion of the research will be identified possible problems that hinder the achievement of the results of operations and management, based on all the tools and concepts presented by management models accepted. After identification, modifications are suggested and implementation of improvements in the problems found, so try to solve the problems faced by the agency and make the company can achieve the results satisfactorily, taking into account the quality of the offered services, the satisfaction of customers and employees and achieving a standard of excellence in management. |
id |
UFC-7_c0ada18de6941668e6a5ee5643e0a1d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufc.br:riufc/29954 |
network_acronym_str |
UFC-7 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository_id_str |
|
spelling |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancáriaAdministração de empresasInstituições financeirasBancosThis study aims to provide business management concepts using them as a basis for the analysis of the management model in a private company, when compared to other world-class companies, considered reference management. Will be presented later a study of the banking sector, which incorporates the company studied, in order to better understand the conditions experienced by this market and trends that drive the financial institutions. For the study, will be a case study in a bank branch, consisting of descriptive research methodology through document analysis, environmental monitoring agency and interviews with managers. Upon completion of the research will be identified possible problems that hinder the achievement of the results of operations and management, based on all the tools and concepts presented by management models accepted. After identification, modifications are suggested and implementation of improvements in the problems found, so try to solve the problems faced by the agency and make the company can achieve the results satisfactorily, taking into account the quality of the offered services, the satisfaction of customers and employees and achieving a standard of excellence in management.Este estudo objetiva apresentar conceitos de gestão empresarial utilizando-os como embasamento para a análise do modelo de gestão em uma empresa privada, quando comparada com outras empresas de classe mundial, consideradas referência em gestão. Será apresentado ainda um estudo relativo ao setor bancário, no qual se insere a empresa pesquisada, com o objetivo de compreender melhor as condições vividas por esse mercado e as tendências que direcionam as instituições financeiras. Para a realização do estudo, será feito um estudo de caso em uma agência bancária, composto de uma pesquisa descritiva e metodológica, através de análise documental, observação do ambiente da agência e entrevista com os gestores. Após a realização da pesquisa serão identificados possíveis problemas que dificultam a consecução dos resultados operacionais e da gestão, tomando como base todas as ferramentas apresentadas pelos conceitos e modelos de gestão aceitos. Após a identificação, serão sugeridas modificações e aplicação de melhorias referentes aos problemas encontrados, de modo a tentar sanar os problemas vividos pela agência e fazer com que a empresa possa atingir os resultados de maneira satisfatória, levando em consideração a qualidade dos serviços ofertados, a satisfação dos clientes e dos colaboradores e o alcance de um padrão de excelência em gestão.Carneiro, Guilherme Said PierreCarvalho, Ícaro Lima de2018-02-27T17:51:30Z2018-02-27T17:51:30Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfCARVALHO, Ícaro Lima de. Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária. 2013. 79 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29954porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-25T11:50:59Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/29954Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:45:36.196568Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
title |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
spellingShingle |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária Carvalho, Ícaro Lima de Administração de empresas Instituições financeiras Bancos |
title_short |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
title_full |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
title_fullStr |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
title_full_unstemmed |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
title_sort |
Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária |
author |
Carvalho, Ícaro Lima de |
author_facet |
Carvalho, Ícaro Lima de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Carneiro, Guilherme Said Pierre |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Ícaro Lima de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Administração de empresas Instituições financeiras Bancos |
topic |
Administração de empresas Instituições financeiras Bancos |
description |
This study aims to provide business management concepts using them as a basis for the analysis of the management model in a private company, when compared to other world-class companies, considered reference management. Will be presented later a study of the banking sector, which incorporates the company studied, in order to better understand the conditions experienced by this market and trends that drive the financial institutions. For the study, will be a case study in a bank branch, consisting of descriptive research methodology through document analysis, environmental monitoring agency and interviews with managers. Upon completion of the research will be identified possible problems that hinder the achievement of the results of operations and management, based on all the tools and concepts presented by management models accepted. After identification, modifications are suggested and implementation of improvements in the problems found, so try to solve the problems faced by the agency and make the company can achieve the results satisfactorily, taking into account the quality of the offered services, the satisfaction of customers and employees and achieving a standard of excellence in management. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013 2018-02-27T17:51:30Z 2018-02-27T17:51:30Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
CARVALHO, Ícaro Lima de. Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária. 2013. 79 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013. http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29954 |
identifier_str_mv |
CARVALHO, Ícaro Lima de. Análise do modelo de gestão empresarial em uma empresa privada: um estudo de caso em uma agência bancária. 2013. 79 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013. |
url |
http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29954 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) instname:Universidade Federal do Ceará (UFC) instacron:UFC |
instname_str |
Universidade Federal do Ceará (UFC) |
instacron_str |
UFC |
institution |
UFC |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC) |
repository.mail.fl_str_mv |
bu@ufc.br || repositorio@ufc.br |
_version_ |
1813028935246544896 |