Os jogadores de games em smartphones
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29610 |
Resumo: | The smartphones represents a synergy of many devices with distinct functions in one single gadget. They are the most powerful tool available in the entertainment industry. Being almost always online, they allow their users to communicate in social networks, get news about the traffic, watch a movie, read a book, listen to the last musical release and get access to a collection of games which features thousands of titles. These devices allow to anyone, anywhere to become a gamer. In this context, this study aims to profile the player who use the smartphones as a game platform and analyse it. The methodology used was the quantitative research, using a structured questionnaire. This paper presents a casual profile of the gamers. |
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Os jogadores de games em smartphonesJogos eletrônicosComportamento do consumidorSegmentação de mercadoJogos para computadorSmartphonesTelefonia celularThe smartphones represents a synergy of many devices with distinct functions in one single gadget. They are the most powerful tool available in the entertainment industry. Being almost always online, they allow their users to communicate in social networks, get news about the traffic, watch a movie, read a book, listen to the last musical release and get access to a collection of games which features thousands of titles. These devices allow to anyone, anywhere to become a gamer. In this context, this study aims to profile the player who use the smartphones as a game platform and analyse it. The methodology used was the quantitative research, using a structured questionnaire. This paper presents a casual profile of the gamers.Os smartphones representam uma sinergia de diversos dispositivos com funções distintas num único aparelho. Eles são a ferramenta mais poderosa disponível na indústria do entretenimento. Estando quase sempre online, eles permitem que seus usuários se comuniquem nas redes sociais, recebam notícias sobre o trânsito, assistam a um filme, leiam um livro, ouçam o último lançamento musical e tenham acesso a um acervo de games que possui milhares de títulos. Esses dispositivos permitem que qualquer um, em qualquer lugar se torne um gamer. Neste contexto, o presente estudo busca traçar o perfil do jogador que utiliza os smartphones como plataforma de jogos e analisá-los. A metodologia utilizada foi a pesquisa quantitativa, através de um questionário estruturado. Este trabalho apresenta um perfil eminentemente casual dos jogadores.Murakami, Luiz CarlosDomingues, Brunno Vieira2018-02-09T17:12:12Z2018-02-09T17:12:12Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfDOMINGUES, Brunno Vieira. Os jogadores de games em smartphones. 2013. 53 f. TCC (graduação em Administração) - Universidade Federal do Ceará, Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade, Fortaleza-CE, 2013.http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/29610porreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-01-24T19:30:41Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/29610Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:28:16.178489Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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