História de Vida: Uma Oportunidade Não Explorada em Pesquisas de Marketing
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Gestão & Conexões |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/36221 |
Resumo: | Life history is a means of qualitative research that seeks to understand life as it is reported/interpreted by the subject, who performs a reflection on his/her life. Its ability to uncover aspects of the human experience, and of understanding how people interact, interpret and construct their meanings, can be very useful in consumer behavior studies. This article checks the purpose of the Brazilian Administration research from the last ten years in the SPELL database that has used life history as a means of research, in order to find out to what extent their authors followed the suggestion of turning their attention to the Marketing field, specifically in the consumer behavior area. Having found a lack of interest for this investigative path, assumptions about it are proposed, as well as suggestions for mitigating this gap. |
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História de Vida: Uma Oportunidade Não Explorada em Pesquisas de MarketingHistória de Vida; Marketing; Comportamento do Consumidor; Método de Pesquisa.História de VidaLife history is a means of qualitative research that seeks to understand life as it is reported/interpreted by the subject, who performs a reflection on his/her life. Its ability to uncover aspects of the human experience, and of understanding how people interact, interpret and construct their meanings, can be very useful in consumer behavior studies. This article checks the purpose of the Brazilian Administration research from the last ten years in the SPELL database that has used life history as a means of research, in order to find out to what extent their authors followed the suggestion of turning their attention to the Marketing field, specifically in the consumer behavior area. Having found a lack of interest for this investigative path, assumptions about it are proposed, as well as suggestions for mitigating this gap.A história de vida é um método de pesquisa qualitativa que busca compreender a vida como ela é relatada/interpretada pelo sujeito, o qual executa uma reflexão sobre sua vida. Sua capacidade de descobrir aspectos da experiência humana, compreendendo de que forma as pessoas interagem, interpretam e constroem seus sentidos pode ser muito útil em estudos de comportamento do consumidor. Esse artigo verifica o propósito das pesquisas brasileiras de Administração do último decênio que constam na base SPELL, e que têm utilizado a história de vida, de forma a conferir até que ponto seus autores seguiram sugestão de voltarem sua atenção ao campo do Marketing, especificamente à área de comportamento do consumidor. Tendo constatado desinteresse por esse caminho investigativo no País, suposições a respeito são propostas, assim como sugestões para a mitigação dessa lacuna.Universidade Federal do Espírito Santo2022-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/3622110.47456/regec.2317-5087.2022.11.2.36221.8-27Revista Gestão & Conexões; v. 11 n. 2 (2022); 8-27Management and Connections Journal; Vol. 11 No. 2 (2022); 8-272317-5087reponame:Gestão & Conexõesinstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/36221/25027Copyright (c) 2022 Revista Gestão & Conexõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessTroccoli, Irene Raguenet2022-05-19T01:01:04Zoai:periodicos.ufes.br:article/36221Revistahttps://periodicos.ufes.br/ppgadmPUBhttps://periodicos.ufes.br/ppgadm/oaigestao.conexoes@gmail.com||gestaoeconexoes@gmail.com2317-50872317-5087opendoar:2022-05-19T01:01:04Gestão & Conexões - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
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