Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Administração, Sociedade e Inovação |
Texto Completo: | https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/451 |
Resumo: | The study maps an overview of the quantitative methods used in research on relationship marketing with alumni. It is a bibliographic study, with bibliometric analysis, which analyzed a bibliographic portfolio of 20 papers published until 2018 on the subject. The results show that most publications on the subject use structural equation modeling, confirmatory factor analysis and descriptive statistics. Cronbach's alpha is the most used scale reliability analysis. The two variables most analyzed in studies on the subject are university image and satisfaction, terms supported by the literature in the area. The study contributed to broaden the understanding about the use of quantitative methods in research on the subject and to point out some directions that may help in future studies. |
id |
UFF-12_5d85671c59b045bfabf94c823ecafaf6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.192.168.8.15:article/451 |
network_acronym_str |
UFF-12 |
network_name_str |
Revista de Administração, Sociedade e Inovação |
repository_id_str |
|
spelling |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with AlumniPanorama do Uso de Métodos Quantitativos em Pesquisas sobre Marketing de Relacionamento com EgressosMétodos quantitativosTécnicas estatísticasMarketing de relacionamentoEgressosMarketingQuantitative methodsStatisticsMarketing of relationshipAlumniMarketingThe study maps an overview of the quantitative methods used in research on relationship marketing with alumni. It is a bibliographic study, with bibliometric analysis, which analyzed a bibliographic portfolio of 20 papers published until 2018 on the subject. The results show that most publications on the subject use structural equation modeling, confirmatory factor analysis and descriptive statistics. Cronbach's alpha is the most used scale reliability analysis. The two variables most analyzed in studies on the subject are university image and satisfaction, terms supported by the literature in the area. The study contributed to broaden the understanding about the use of quantitative methods in research on the subject and to point out some directions that may help in future studies.O estudo buscou delinear um panorama dos métodos quantitativos empregados em pesquisas sobre marketing de relacionamento com egressos. Trata-se de um estudo bibliográfico, com análise bibliométrica, que analisou um portfólio bibliográfico de 20 artigos publicados até 2018 sobre a temática. Os resultados mostram que a maior parte das publicações na temática utilizam as técnicas modelagem de equações estruturais, análise fatorial confirmatória e técnicas de estatística descritiva. O Alfa de Cronbach é a técnica de análise de confiabilidade de escalas mais utilizadas. As duas variáveis mais analisadas nos estudos na temática são imagem da universidade e satisfação, termos amparados pela literatura da área. O estudo contribuiu para ampliar a compreensão sobre o uso de métodos quantitativos em pesquisas na temática e apontar alguns direcionamentos que podem auxiliar em futuros estudos.Universidade Federal Fluminense, Programa de Pós-graduação em Administração (Fluminense Federal University, Master Program in Management)2020-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer reviewedAvaliado pelos parestextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/45110.20401/rasi.6.3.451Review of Administration, Society and Innovation; Vol. 6 No. 3 (2020): sep/dec 2020; 78-97Revista de Administração, Sociedade e Inovação; v. 6 n. 3 (2020): set/dez 2020; 78-972447-8156reponame:Revista de Administração, Sociedade e Inovaçãoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/451/126EnglishPortugueseCopyright (c) 2020 Revista de Administração, Sociedade e Inovaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Glauco José RibeiroSoares, Sandro VieiraLima, Carlos Rogério Montenegro deSarquis, Aléssio BessaBoing, Isabella Ramos2020-09-01T22:28:30Zoai:ojs.192.168.8.15:article/451Revistahttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasiPUBhttps://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/oaiperiodico.rasi@gmail.com || marciomabdalla@gmail.com10.204012447-81562447-8156opendoar:2020-09-01T22:28:30Revista de Administração, Sociedade e Inovação - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni Panorama do Uso de Métodos Quantitativos em Pesquisas sobre Marketing de Relacionamento com Egressos |
title |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni |
spellingShingle |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni Borges, Glauco José Ribeiro Métodos quantitativos Técnicas estatísticas Marketing de relacionamento Egressos Marketing Quantitative methods Statistics Marketing of relationship Alumni Marketing |
title_short |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni |
title_full |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni |
title_fullStr |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni |
title_full_unstemmed |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni |
title_sort |
Overview of the Use of Quantitative Methods in Research on Relationship Marketing with Alumni |
author |
Borges, Glauco José Ribeiro |
author_facet |
Borges, Glauco José Ribeiro Soares, Sandro Vieira Lima, Carlos Rogério Montenegro de Sarquis, Aléssio Bessa Boing, Isabella Ramos |
author_role |
author |
author2 |
Soares, Sandro Vieira Lima, Carlos Rogério Montenegro de Sarquis, Aléssio Bessa Boing, Isabella Ramos |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Borges, Glauco José Ribeiro Soares, Sandro Vieira Lima, Carlos Rogério Montenegro de Sarquis, Aléssio Bessa Boing, Isabella Ramos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Métodos quantitativos Técnicas estatísticas Marketing de relacionamento Egressos Marketing Quantitative methods Statistics Marketing of relationship Alumni Marketing |
topic |
Métodos quantitativos Técnicas estatísticas Marketing de relacionamento Egressos Marketing Quantitative methods Statistics Marketing of relationship Alumni Marketing |
description |
The study maps an overview of the quantitative methods used in research on relationship marketing with alumni. It is a bibliographic study, with bibliometric analysis, which analyzed a bibliographic portfolio of 20 papers published until 2018 on the subject. The results show that most publications on the subject use structural equation modeling, confirmatory factor analysis and descriptive statistics. Cronbach's alpha is the most used scale reliability analysis. The two variables most analyzed in studies on the subject are university image and satisfaction, terms supported by the literature in the area. The study contributed to broaden the understanding about the use of quantitative methods in research on the subject and to point out some directions that may help in future studies. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer reviewed Avaliado pelos pares texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/451 10.20401/rasi.6.3.451 |
url |
https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/451 |
identifier_str_mv |
10.20401/rasi.6.3.451 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.rasi.vr.uff.br/index.php/rasi/article/view/451/126 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Administração, Sociedade e Inovação http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista de Administração, Sociedade e Inovação http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
English Portuguese |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal Fluminense, Programa de Pós-graduação em Administração (Fluminense Federal University, Master Program in Management) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal Fluminense, Programa de Pós-graduação em Administração (Fluminense Federal University, Master Program in Management) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Review of Administration, Society and Innovation; Vol. 6 No. 3 (2020): sep/dec 2020; 78-97 Revista de Administração, Sociedade e Inovação; v. 6 n. 3 (2020): set/dez 2020; 78-97 2447-8156 reponame:Revista de Administração, Sociedade e Inovação instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Revista de Administração, Sociedade e Inovação |
collection |
Revista de Administração, Sociedade e Inovação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Administração, Sociedade e Inovação - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
periodico.rasi@gmail.com || marciomabdalla@gmail.com |
_version_ |
1798325249112014848 |