The woman, to be heard, needs to scream very loudly
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Niterói. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052 |
Resumo: | An interview, at the Parque Lage School of Visual Arts's library, part of the Arte Sonora [Sound Art] project, is the starting point for the essay that addresses how the condition of women and generational issues impacted production, the sound dimension and the notion of “unstructured time” by this singular artist who is Jocy de Oliveira. |
id |
UFF-16_d596f5199d25ab30ee6d84cb37a542c2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/52052 |
network_acronym_str |
UFF-16 |
network_name_str |
Poiésis (Niterói. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The woman, to be heard, needs to scream very loudlyLa mujer, para ser escuchada, necesita gritar muy fuerteA mulher, pra ser ouvida, precisa gritar muito alto Jocy de OliveiraContemporary ArtSound ArtMultimediaJocy de OliveiraArte ContemporáneoArte SonoroMultimediaJocy de OliveiraArte ContemporâneaArte SonoraMultimídiaAn interview, at the Parque Lage School of Visual Arts's library, part of the Arte Sonora [Sound Art] project, is the starting point for the essay that addresses how the condition of women and generational issues impacted production, the sound dimension and the notion of “unstructured time” by this singular artist who is Jocy de Oliveira.Una entrevista, realizada en el balcón de la biblioteca de la Escuela de Artes Visuales Parque Lage como parte del proyecto Arte Sonora, es el punto de partida para el ensayo que aborda cómo la condición de la mujer y las cuestiones generacionales tuvieron efectos en la producción, en la dimensión sonora y en la noción de “tiempo desestructurado” de esta singular artista que es Jocy de Oliveira.Uma entrevista, realizada na varanda da biblioteca da Escola de Artes Visuais do Parque Lage no âmbito do projeto Arte Sonora, é o ponto de partida para o ensaio que aborda como a condição de mulher e as questões geracionais impactaram a produção, a dimensão sonora e a noção de “tempo não estruturado” desta artista singular que é Jocy de Oliveira.Editora do PPGCA-UFF2022-07-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/5205210.22409/poiesis.v23i40.52052REVISTA POIÉSIS; Vol. 23 No. 40 (2022): TRANSmission: radical trans imaginaries; 141-157REVISTA POIÉSIS; Vol. 23 Núm. 40 (2022): TRANSmisión: imaginarios trans radicales; 141-157REVISTA POIÉSIS; v. 23 n. 40 (2022): TRANSmissão: imaginários radicais trans; 141-1572177-856610.22409/poiesis.v23i40reponame:Poiésis (Niterói. Online)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052/32334https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052/32335Copyright (c) 2022 Franz Manata, Jocy de Oliveira Oliveirahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessManata, Franz Oliveira, Jocy de Oliveira2022-07-01T10:26:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/52052Revistahttps://periodicos.uff.br/poiesisPUBhttps://periodicos.uff.br/poiesis/oaipoiesis.uff@gmail.com||oliveira@vm.uff.br2177-85661517-5677opendoar:2022-07-01T10:26:49Poiésis (Niterói. Online) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly La mujer, para ser escuchada, necesita gritar muy fuerte A mulher, pra ser ouvida, precisa gritar muito alto |
title |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly |
spellingShingle |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly Manata, Franz Jocy de Oliveira Contemporary Art Sound Art Multimedia Jocy de Oliveira Arte Contemporáneo Arte Sonoro Multimedia Jocy de Oliveira Arte Contemporânea Arte Sonora Multimídia |
title_short |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly |
title_full |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly |
title_fullStr |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly |
title_full_unstemmed |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly |
title_sort |
The woman, to be heard, needs to scream very loudly |
author |
Manata, Franz |
author_facet |
Manata, Franz Oliveira, Jocy de Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Jocy de Oliveira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Manata, Franz Oliveira, Jocy de Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jocy de Oliveira Contemporary Art Sound Art Multimedia Jocy de Oliveira Arte Contemporáneo Arte Sonoro Multimedia Jocy de Oliveira Arte Contemporânea Arte Sonora Multimídia |
topic |
Jocy de Oliveira Contemporary Art Sound Art Multimedia Jocy de Oliveira Arte Contemporáneo Arte Sonoro Multimedia Jocy de Oliveira Arte Contemporânea Arte Sonora Multimídia |
description |
An interview, at the Parque Lage School of Visual Arts's library, part of the Arte Sonora [Sound Art] project, is the starting point for the essay that addresses how the condition of women and generational issues impacted production, the sound dimension and the notion of “unstructured time” by this singular artist who is Jocy de Oliveira. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052 10.22409/poiesis.v23i40.52052 |
url |
https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052 |
identifier_str_mv |
10.22409/poiesis.v23i40.52052 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052/32334 https://periodicos.uff.br/poiesis/article/view/52052/32335 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Franz Manata, Jocy de Oliveira Oliveira https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Franz Manata, Jocy de Oliveira Oliveira https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora do PPGCA-UFF |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora do PPGCA-UFF |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA POIÉSIS; Vol. 23 No. 40 (2022): TRANSmission: radical trans imaginaries; 141-157 REVISTA POIÉSIS; Vol. 23 Núm. 40 (2022): TRANSmisión: imaginarios trans radicales; 141-157 REVISTA POIÉSIS; v. 23 n. 40 (2022): TRANSmissão: imaginários radicais trans; 141-157 2177-8566 10.22409/poiesis.v23i40 reponame:Poiésis (Niterói. Online) instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Poiésis (Niterói. Online) |
collection |
Poiésis (Niterói. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Niterói. Online) - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
poiesis.uff@gmail.com||oliveira@vm.uff.br |
_version_ |
1797220418965209088 |