Sex and love from the perspective of recipients of telenovelas prime time

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Depexe, Sandra
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Foletto, Laura Roratto, Palma, Glaíse Bohrer, Pereira, Tissiana Nogueira, dos Santos, Filipe Bordinhão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Mídia.e.Cotidiano
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/42837
Resumo: The aim of this reception study is to understand the interpretation ways of gender relations by 24 dominant class women in different generations according to the primetime telenovelas, in the Brazilian context. The study questions were formulated based on love and sexual relationships, present both in the content aired and in the informers appropriations. From the Mediations Theory by Martín-Barbero, we analyzed the telenovela readings by the female audience from their experiences (sociability). The results show that most of the interviewees contest against traditional gender roles but have difficulty to admit the modern behaviors for themselves because they cannot perform them.
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spelling Sex and love from the perspective of recipients of telenovelas prime timeEl sexo y el amor bajo la mirada de las receptoras de telenovelas del prime timeO sexo e o amor sob a ótica de receptoras de telenovelas do horário nobreGêneroRecepçãoTelenovela.GéneroRecepciónTelenovelaGenderReceptionTelenovelaThe aim of this reception study is to understand the interpretation ways of gender relations by 24 dominant class women in different generations according to the primetime telenovelas, in the Brazilian context. The study questions were formulated based on love and sexual relationships, present both in the content aired and in the informers appropriations. From the Mediations Theory by Martín-Barbero, we analyzed the telenovela readings by the female audience from their experiences (sociability). The results show that most of the interviewees contest against traditional gender roles but have difficulty to admit the modern behaviors for themselves because they cannot perform them.La finalidad de este estudio de recepción es entender los modos de interpretación de las relaciones de género por parte de 24 mujeres de la clase dominante de distintas generaciones a partir de telenovelas del prime time, em el contexto brasileño. Las preguntas del estudio fueron formuladas en base al amor y las relaciones sexuales, presentes tanto en el contenido transmitido como en las apropiaciones de las informantes. A partir de la Teoría de las Mediaciones de Martín-Barbero, analizamos las lecturas de la telenovela por la audiencia femenina desde sus experiencias (sociabilidad). Los resultados obtenidos apuntan que la mayoría de las entrevistadas están en desacuerdo con los papeles tradicionales de género, pero tienen dificultad de admitir los comportamientos modernos para ellas mismas, porque no lo pueden tenerlos.O objetivo deste estudo de recepção é compreender os modos de interpretação das relações de gênero por 24 mulheres da classe dominante de diferentes gerações a partir de telenovelas do horário nobre, no contexto brasileiro. As questões do estudo foram formuladas a partir dos relacionamentos amorosos e sexuais, presentes tanto no conteúdo veiculado quanto nas apropriações das informantes. Com aporte da Teoria das Mediações de Martín-Barbero, analisamos as leituras da telenovela pela audiência feminina a partir de suas experiências (sociabilidade). Os resultados obtidos indicam que a maioria das entrevistadas contesta os papéis tradicionais de gênero, mas têm dificuldade de admitir os comportamentos modernos para si, pois não conseguem realizá-los.ABEC2021-01-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/4283710.22409/rmc.v15i1.42837Revista Mídia e Cotidiano; v. 15 n. 1 (2021): Do enlace sertanejo-política ao empreendedorismo: definitivamente, o mundo midiático não é plano!; 70-912178-602X10.22409/rmc.v15i1reponame:Mídia.e.Cotidianoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/42837/27987Copyright (c) 2021 Revista Mídia e Cotidianoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDepexe, SandraFoletto, Laura RorattoPalma, Glaíse BohrerPereira, Tissiana Nogueirados Santos, Filipe Bordinhão2021-02-19T13:04:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/42837Revistahttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/indexPUBhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/oaimidiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com2178-602X2178-602Xopendoar:2021-02-19T13:04:45Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
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