Improductions during an Interview with Paz Encina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Albano, Sebastiao
Data de Publicação: 2024
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Mídia.e.Cotidiano
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/59941
Resumo: The interview comprises visual artist Paz Encina (Asuncion, 1971) professional years, hence we stress out mainly her four feature films, full of memory gestures. We gather her political beliefs with their poetic, e.i., through a Latin American political grammar and its follower aesthetic trace. It occurs in Hamaca paraguaya (Paraguayan Hammock, 2006),  Ejercicios de memoria (Memory Exercices, 2016),  Veladores (2020), and Eami (2022).  Summed up, videos, installations, shorts and the four remarkable feature films are musical suite-like of the instabilities produced by numerous inhabit nationalities composing the greater national state territoriality, the one she as a bard calls un país chiquito entre dos gigantes.
id UFF-19_c91bc7df18fb0465f885e52cb27c074f
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/59941
network_acronym_str UFF-19
network_name_str Mídia.e.Cotidiano
repository_id_str
spelling Improductions during an Interview with Paz Encina(Im) producciones en una entrevista con Paz EncinaImproduções em uma entrevista com Paz EncinaPaz EncinaEntrevistasLargometrajesNacionalidadesMemoriaPaz EncinaEntrevistasLonga-metragensNacionalidadesMemóriaPaz EncinaInterviewFeature FilmsNationalitiesMemoryThe interview comprises visual artist Paz Encina (Asuncion, 1971) professional years, hence we stress out mainly her four feature films, full of memory gestures. We gather her political beliefs with their poetic, e.i., through a Latin American political grammar and its follower aesthetic trace. It occurs in Hamaca paraguaya (Paraguayan Hammock, 2006),  Ejercicios de memoria (Memory Exercices, 2016),  Veladores (2020), and Eami (2022).  Summed up, videos, installations, shorts and the four remarkable feature films are musical suite-like of the instabilities produced by numerous inhabit nationalities composing the greater national state territoriality, the one she as a bard calls un país chiquito entre dos gigantes.La entrevista abarca algunos años de vida y de producción fílmica de la artista paraguaya Paz Encina (Asunción, 1971), pero se concentra en sus cuatro largometrajes hasta 2023 que atañen a gestos de memoria. Hubo menciones a la reunión de las convicciones políticas con sus poéticas, mediante una gramática de la democracia en Latinoamérica y las provisiones estéticas que se le cargan.  Es así en su obra Hamaca paraguaya (2006), Ejercicios de memoria (2016), Veladores (2020) y Eami (2022).  En verdad, sumados a los videos, instalaciones y cortos, esas piezas de proporciones vultosas son como suites del desacuerdo entre las nacionalidades que habitan el territorio nacional al que Paz denomina con la suspicacia de un bardo como un país chiquito entre dos gigantes. A entrevista abarca anos de vida e produção da artista paraguaia Paz Encina (Assunção, 1971), porquanto se concentre em seus quatro longas-metragens realizados até 2023 que encenan gestos de memória. Há menção à reunião das convicções políticas com suas poéticas mediante uma gramática da democracia latino-americana e as provisões estéticas que a estofam. Ocorre em Hamaca paraguaya (2006), em Ejercicios de memoria (2016) , em Veladores (2020) e em  Eami (2022). Em verdade, acrescidos aos vídeos, instalações e curtas, as quatro peças maiores são como suítes do desacordo entre as nacionalidades que habitam o território nacional ao que Paz denomina  com suspicácia de um bardo como un país chiquito entre dos gigantes. EdUFF2024-01-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/5994110.22409/rmc.v18i1.59941Mídia e Cotidiano; v. 18 n. 1 (2024): Autoritarismo e Mobilização On-line: polarização, radicalização, normalização; 291-3022178-602X10.22409/rmc.v18i1reponame:Mídia.e.Cotidianoinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFspahttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/59941/35993Copyright (c) 2024 Mídia e Cotidianoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlbano, Sebastiao2024-01-08T14:28:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/59941Revistahttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/indexPUBhttps://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/oaimidiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com2178-602X2178-602Xopendoar:2024-01-08T14:28:27Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv Improductions during an Interview with Paz Encina
(Im) producciones en una entrevista con Paz Encina
Improduções em uma entrevista com Paz Encina
title Improductions during an Interview with Paz Encina
spellingShingle Improductions during an Interview with Paz Encina
Albano, Sebastiao
Paz Encina
Entrevistas
Largometrajes
Nacionalidades
Memoria
Paz Encina
Entrevistas
Longa-metragens
Nacionalidades
Memória
Paz Encina
Interview
Feature Films
Nationalities
Memory
title_short Improductions during an Interview with Paz Encina
title_full Improductions during an Interview with Paz Encina
title_fullStr Improductions during an Interview with Paz Encina
title_full_unstemmed Improductions during an Interview with Paz Encina
title_sort Improductions during an Interview with Paz Encina
author Albano, Sebastiao
author_facet Albano, Sebastiao
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Albano, Sebastiao
dc.subject.por.fl_str_mv Paz Encina
Entrevistas
Largometrajes
Nacionalidades
Memoria
Paz Encina
Entrevistas
Longa-metragens
Nacionalidades
Memória
Paz Encina
Interview
Feature Films
Nationalities
Memory
topic Paz Encina
Entrevistas
Largometrajes
Nacionalidades
Memoria
Paz Encina
Entrevistas
Longa-metragens
Nacionalidades
Memória
Paz Encina
Interview
Feature Films
Nationalities
Memory
description The interview comprises visual artist Paz Encina (Asuncion, 1971) professional years, hence we stress out mainly her four feature films, full of memory gestures. We gather her political beliefs with their poetic, e.i., through a Latin American political grammar and its follower aesthetic trace. It occurs in Hamaca paraguaya (Paraguayan Hammock, 2006),  Ejercicios de memoria (Memory Exercices, 2016),  Veladores (2020), and Eami (2022).  Summed up, videos, installations, shorts and the four remarkable feature films are musical suite-like of the instabilities produced by numerous inhabit nationalities composing the greater national state territoriality, the one she as a bard calls un país chiquito entre dos gigantes.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-01-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/59941
10.22409/rmc.v18i1.59941
url https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/59941
identifier_str_mv 10.22409/rmc.v18i1.59941
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/midiaecotidiano/article/view/59941/35993
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Mídia e Cotidiano
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Mídia e Cotidiano
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUFF
publisher.none.fl_str_mv EdUFF
dc.source.none.fl_str_mv Mídia e Cotidiano; v. 18 n. 1 (2024): Autoritarismo e Mobilização On-line: polarização, radicalização, normalização; 291-302
2178-602X
10.22409/rmc.v18i1
reponame:Mídia.e.Cotidiano
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Mídia.e.Cotidiano
collection Mídia.e.Cotidiano
repository.name.fl_str_mv Mídia.e.Cotidiano - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv midiaecotidiano.ega@id.uff.br||revistamidiaecotidiano@gmail.com
_version_ 1797053444089970688