CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pronko, Marcela
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Trabalho necessário
Texto Completo: https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021
Resumo: In this article, after a brief conceptual journey on the contemporary process of educational entrepreneurship, we will deal with the performance of the International Finance Corporation - IFC, World Bank Group's corporate financing branch, in promoting the creation of markets for "learning opportunities", in line with the policy guidelines set out in its 2020 Strategy: “Learning for all". We will examine the case characterized as “successful” of the Coursera Platform as a paradigmatic example and model representation of the concept of education stimulated by this organization.
id UFF-20_17199526e02cc661b576b6047c203b7b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54021
network_acronym_str UFF-20
network_name_str Trabalho necessário
repository_id_str
spelling CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":CREANDO MERCADOS DE “OPORTUNIDADES DE APRENDIZAJE":CRIANDO MERCADOS DE “OPORTUNIDADES DE APRENDIZAGEM”: A CORPORAÇÃO FINANCEIRA INTERNACIONAL E O EXEMPLO DA COURSERAIn this article, after a brief conceptual journey on the contemporary process of educational entrepreneurship, we will deal with the performance of the International Finance Corporation - IFC, World Bank Group's corporate financing branch, in promoting the creation of markets for "learning opportunities", in line with the policy guidelines set out in its 2020 Strategy: “Learning for all". We will examine the case characterized as “successful” of the Coursera Platform as a paradigmatic example and model representation of the concept of education stimulated by this organization.En este artículo, luego de un breve recorrido conceptual sobre el proceso contemporáneo de empresariamiento de la educación, trataremos la actuación de la Corporación Financiera Internacional – IFC, brazo de financiamiento empresarial del Grupo Banco Mundial, en la promoción de mercados de “oportunidades de aprendizaje” sintonizados con las orientaciones de políticas definidas en su Estrategia 2020: “Aprendizaje para Todos”. Examinaremos el caso considerado “exitoso” de la Plataforma Coursera, ejemplo paradigmático y representación modelar  de la concepción de educación de este organismoNeste artigo, após um breve percurso conceitual sobre o processo contemporâneo de empresariamento da educação, trataremos da atuação da Corporação Financeira Internacional – IFC, braço de financiamento empresarial do Grupo Banco Mundial, na promoção da criação de mercados de “oportunidades de aprendizagem”, conforme as orientações de políticas definidas na sua Estratégia 2020: “Aprendizagem para Todos”. Examinaremos o caso da Plataforma Coursera, caracterizado como “de sucesso”, como exemplo paradigmático e representação modelar da concepção de educação estimulada por este organismo. Palavras-chave: empresariamento da educação; privatização, Grupo Banco MundialABEC2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/5402110.22409/tn.v20i42.54021Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-211808-799X10.22409/tn.v20i42reponame:Trabalho necessárioinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021/32440https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021/32441Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPronko, Marcela2022-07-22T00:01:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54021Revistahttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessarioPUBhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/oairevistatrabalhonecessario@gmail.com1808-799X1808-799Xopendoar:2022-07-22T00:01:51Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
CREANDO MERCADOS DE “OPORTUNIDADES DE APRENDIZAJE":
CRIANDO MERCADOS DE “OPORTUNIDADES DE APRENDIZAGEM”: A CORPORAÇÃO FINANCEIRA INTERNACIONAL E O EXEMPLO DA COURSERA
title CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
spellingShingle CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
Pronko, Marcela
title_short CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
title_full CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
title_fullStr CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
title_full_unstemmed CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
title_sort CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
author Pronko, Marcela
author_facet Pronko, Marcela
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pronko, Marcela
description In this article, after a brief conceptual journey on the contemporary process of educational entrepreneurship, we will deal with the performance of the International Finance Corporation - IFC, World Bank Group's corporate financing branch, in promoting the creation of markets for "learning opportunities", in line with the policy guidelines set out in its 2020 Strategy: “Learning for all". We will examine the case characterized as “successful” of the Coursera Platform as a paradigmatic example and model representation of the concept of education stimulated by this organization.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021
10.22409/tn.v20i42.54021
url https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021
identifier_str_mv 10.22409/tn.v20i42.54021
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021/32440
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021/32441
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessário
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessário
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv ABEC
publisher.none.fl_str_mv ABEC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-21
1808-799X
10.22409/tn.v20i42
reponame:Trabalho necessário
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Trabalho necessário
collection Trabalho necessário
repository.name.fl_str_mv Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv revistatrabalhonecessario@gmail.com
_version_ 1797066991930966016