CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho necessário |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021 |
Resumo: | In this article, after a brief conceptual journey on the contemporary process of educational entrepreneurship, we will deal with the performance of the International Finance Corporation - IFC, World Bank Group's corporate financing branch, in promoting the creation of markets for "learning opportunities", in line with the policy guidelines set out in its 2020 Strategy: “Learning for all". We will examine the case characterized as “successful” of the Coursera Platform as a paradigmatic example and model representation of the concept of education stimulated by this organization. |
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CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":CREANDO MERCADOS DE “OPORTUNIDADES DE APRENDIZAJE":CRIANDO MERCADOS DE “OPORTUNIDADES DE APRENDIZAGEM”: A CORPORAÇÃO FINANCEIRA INTERNACIONAL E O EXEMPLO DA COURSERAIn this article, after a brief conceptual journey on the contemporary process of educational entrepreneurship, we will deal with the performance of the International Finance Corporation - IFC, World Bank Group's corporate financing branch, in promoting the creation of markets for "learning opportunities", in line with the policy guidelines set out in its 2020 Strategy: “Learning for all". We will examine the case characterized as “successful” of the Coursera Platform as a paradigmatic example and model representation of the concept of education stimulated by this organization.En este artículo, luego de un breve recorrido conceptual sobre el proceso contemporáneo de empresariamiento de la educación, trataremos la actuación de la Corporación Financiera Internacional – IFC, brazo de financiamiento empresarial del Grupo Banco Mundial, en la promoción de mercados de “oportunidades de aprendizaje” sintonizados con las orientaciones de políticas definidas en su Estrategia 2020: “Aprendizaje para Todos”. Examinaremos el caso considerado “exitoso” de la Plataforma Coursera, ejemplo paradigmático y representación modelar de la concepción de educación de este organismoNeste artigo, após um breve percurso conceitual sobre o processo contemporâneo de empresariamento da educação, trataremos da atuação da Corporação Financeira Internacional – IFC, braço de financiamento empresarial do Grupo Banco Mundial, na promoção da criação de mercados de “oportunidades de aprendizagem”, conforme as orientações de políticas definidas na sua Estratégia 2020: “Aprendizagem para Todos”. Examinaremos o caso da Plataforma Coursera, caracterizado como “de sucesso”, como exemplo paradigmático e representação modelar da concepção de educação estimulada por este organismo. Palavras-chave: empresariamento da educação; privatização, Grupo Banco MundialABEC2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/5402110.22409/tn.v20i42.54021Revista Trabalho Necessário; v. 20 n. 42 (2022): O empresariamento da educação e o Estado-educador; 01-211808-799X10.22409/tn.v20i42reponame:Trabalho necessárioinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021/32440https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/54021/32441Copyright (c) 2022 Revista Trabalho Necessáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPronko, Marcela2022-07-22T00:01:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/54021Revistahttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessarioPUBhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/oairevistatrabalhonecessario@gmail.com1808-799X1808-799Xopendoar:2022-07-22T00:01:51Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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