DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Trabalho necessário |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710 |
Resumo: | This article analyses the conception of the systematic knowledge of fishermen from the Colon Z-16, from Cametá city (PA), articulated with the acceding challenges and school permanence, detaching interferences of the denial of this knowledge in the life of the researched subjects. It is a case study research, supported in the historical-dialectical materialism. Semi-structured interviews were used; the data analysis followed the orientation of the contents analysis. The systematic knowledge with quality is denied for the working class; the basic education public policies do not attend everyone. |
id |
UFF-20_a17c76b8b53ddce129beff7e9ef3984e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50710 |
network_acronym_str |
UFF-20 |
network_name_str |
Trabalho necessário |
repository_id_str |
|
spelling |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPENEGACIÓN DEL SABER SISTEMATIZADO A LOS PESCADORES DE LA COLONIA Z-16: LUCHA Y ESPERANZANEGAÇÃO DO SABER SISTEMATIZADO AOS PESCADORES DA COLÔNIA Z-16: LUTA E ESPERANÇAThis article analyses the conception of the systematic knowledge of fishermen from the Colon Z-16, from Cametá city (PA), articulated with the acceding challenges and school permanence, detaching interferences of the denial of this knowledge in the life of the researched subjects. It is a case study research, supported in the historical-dialectical materialism. Semi-structured interviews were used; the data analysis followed the orientation of the contents analysis. The systematic knowledge with quality is denied for the working class; the basic education public policies do not attend everyone.El artículo analiza la concepción del saber sistematizado de los pescadores de la Colonia Z-16, en el pueblo de Cametá (PA), relacionado con los desafíos del acceso y permanencia en la escuela, destacando las interferencias de la negación de ese saber en la vida de las personas investigadas. Es una investigación del modo de estudio de caso, apoyada en el materialismo histórico-dialectico. Utilizamos entrevistas semi-estructuradas; el análisis de los datos siguió orientaciones del estudio de contenido. El saber sistematizado con calidad es negado a la clase trabajadora; las políticas públicas de la educación básica no llegan a todos.O artigo analisa a concepção do saber sistematizado dos pescadores da Colônia Z-16, no município de Cametá (PA), articulado com os desafios de acesso e permanência na escola, destacando as interferências da negação desse saber na vida dos sujeitos pesquisados. É uma pesquisa do tipo estudo de caso, apoiada no materialismo histórico-dialético. Utilizamos entrevistas semiestruturadas; a análise dos dados seguiu orientações da análise de conteúdo. O saber sistematizado com qualidade é negado à classe trabalhadora e as políticas públicas da educação básica não atendem a todos. Palavras-chave: Negação do saber institucionalizado; Educação básica; Pescadores da Z-16.ABEC2021-11-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/5071010.22409/tn.v19i40.50710Revista Trabalho Necessário; v. 19 n. 40 (2021): Educação de Jovens e Adultos Trabalhadores: história, processos de luta e resistência.; 264-2881808-799X10.22409/tn.v19i40reponame:Trabalho necessárioinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710/30327https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710/30328Copyright (c) 2021 Revista Trabalho Necessáriohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Egídio 2021-11-16T20:42:20Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/50710Revistahttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessarioPUBhttps://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/oairevistatrabalhonecessario@gmail.com1808-799X1808-799Xopendoar:2021-11-16T20:42:20Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE NEGACIÓN DEL SABER SISTEMATIZADO A LOS PESCADORES DE LA COLONIA Z-16: LUCHA Y ESPERANZA NEGAÇÃO DO SABER SISTEMATIZADO AOS PESCADORES DA COLÔNIA Z-16: LUTA E ESPERANÇA |
title |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE |
spellingShingle |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE Martins, Egídio |
title_short |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE |
title_full |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE |
title_fullStr |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE |
title_full_unstemmed |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE |
title_sort |
DENIAL OF THE SYSTEMATIC KNOWLEDGE FOR THE FISHERMEN FROM COLON Z-16: FIGHT AND HOPE |
author |
Martins, Egídio |
author_facet |
Martins, Egídio |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Egídio |
description |
This article analyses the conception of the systematic knowledge of fishermen from the Colon Z-16, from Cametá city (PA), articulated with the acceding challenges and school permanence, detaching interferences of the denial of this knowledge in the life of the researched subjects. It is a case study research, supported in the historical-dialectical materialism. Semi-structured interviews were used; the data analysis followed the orientation of the contents analysis. The systematic knowledge with quality is denied for the working class; the basic education public policies do not attend everyone. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710 10.22409/tn.v19i40.50710 |
url |
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710 |
identifier_str_mv |
10.22409/tn.v19i40.50710 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710/30327 https://periodicos.uff.br/trabalhonecessario/article/view/50710/30328 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Trabalho Necessário https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Revista Trabalho Necessário https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Trabalho Necessário; v. 19 n. 40 (2021): Educação de Jovens e Adultos Trabalhadores: história, processos de luta e resistência.; 264-288 1808-799X 10.22409/tn.v19i40 reponame:Trabalho necessário instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Trabalho necessário |
collection |
Trabalho necessário |
repository.name.fl_str_mv |
Trabalho necessário - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistatrabalhonecessario@gmail.com |
_version_ |
1797066991520972800 |