Singularidades da Educação na Colônia Agrícola Japonesa de Santa Cruz
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/18473 |
Resumo: | We can present the result of research that the object will be analyze the singularities of education and the culture in the agricultural colony Japanese of Santa Cruz, situated in the west side of Rio de Janeiro. The education theme constitute on this. The research verifies a lot of visits to residence, with tape recording and consultation of literature about the theme. Presents with argumentation the trajectory of Nipo-Brasileiros at rural schools, your presence in physical space of the school, your desire for better education and better teaching and with this strategy allowed the success of all community and yours integral in particular. For comprehension the object of study, made necessary apprehension or emphasize about Japanese immigration in Brazil. For this, the agricultural colony Japanese was localized historical and geographical. It is finishing that it presents a particular and proper formation in Santa Cruz since 1938. Exception that in academy level, it treats the just research about a small Japanese colony established for thirty six families, accommodated since 1938, between the government Vargas of Cotia, in an area historic and geographic enough significant. |
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Singularidades da Educação na Colônia Agrícola Japonesa de Santa CruzImigração japonesaColônia japonesaCulturaImigranteJaponesesRio de Janeiro (RJ)Japanese immigrationJapanese ColonyEducationCultureCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOWe can present the result of research that the object will be analyze the singularities of education and the culture in the agricultural colony Japanese of Santa Cruz, situated in the west side of Rio de Janeiro. The education theme constitute on this. The research verifies a lot of visits to residence, with tape recording and consultation of literature about the theme. Presents with argumentation the trajectory of Nipo-Brasileiros at rural schools, your presence in physical space of the school, your desire for better education and better teaching and with this strategy allowed the success of all community and yours integral in particular. For comprehension the object of study, made necessary apprehension or emphasize about Japanese immigration in Brazil. For this, the agricultural colony Japanese was localized historical and geographical. It is finishing that it presents a particular and proper formation in Santa Cruz since 1938. Exception that in academy level, it treats the just research about a small Japanese colony established for thirty six families, accommodated since 1938, between the government Vargas of Cotia, in an area historic and geographic enough significant.Apresenta-se o resultado da pesquisa cujo objetivo era analisar as singularidades da educação e da cultura na Colônia Agrícola Japonesa de Santa Cruz, localizada na Zona Oeste do município do Rio de Janeiro. A questão educacional se constitui em seu mote. As pesquisas de campo constaram de inúmeras visitas a residências, com gravação de entrevistas, e de consulta à literatura especializada sobre o tema. Apresenta-se, como alicerce da argumentação, a trajetória dos nipo-brasileiros nas escolas rurais, sua presença no espaço físico da escola, sua busca por um nível de ensino e de educação melhor e como essa estratégia permitiu o sucesso da comunidade em geral e de seus integrantes em particular. Para a compreensão do objeto de estudo, fez-se mister uma apreensão ou enfoque a partir da imigração japonesa no Brasil. Para tanto, a Colônia Agrícola Japonesa foi histórica e geograficamente localizada, concluindo-se que ela apresenta uma formação própria e particular em Santa Cruz desde 1938. Ressalve-se que, em nível acadêmico, trata-se de uma pesquisa pioneira sobre uma pequena colônia japonesa constituída por trinta e seis famílias, instalada a partir de 1938, por intermédio de um convênio entre o Governo Vargas e a Cooperativa Agrícola de Cotia, em uma área histórica e geograficamente bastante significativa.Programa de Pós-graduação em EducaçãoEducaçãoPaixão, Léa PinheiroCPF:00178306649http://genos.cnpq.br:12010/dwlattes/owa/prc_imp_cv_int?f_cod=K4781198H6Nunes, ClariceCPF:76767676422Cunha, Luiz Antônio Constant Rodrigues daCPF:04655290706http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4787708Z2Souza, Sinvaldo do Nascimento2021-03-10T20:44:41Z2006-07-122021-03-10T20:44:41Z2005-07-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18473porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:44:41Zoai:app.uff.br:1/18473Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T11:09:40.081495Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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