Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cardoso, Marcio Plastina
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
Texto Completo: https://app.uff.br/riuff/handle/1/18032
Resumo: This work intends to recover and probe the Regular Night shift teaching Project at Cacique Cunhãbebe School in Angra dos Reis, Rio de Janeiro, from 2000 to 2004. It focuses to research internally and externally the formulation and implementation of its political and educational Young and Adult modality project. It takes into account to investigate the reasons that took this project, made collectively and based on the Secretaria Municipal de Educação curriculum standard, dating the last three consecutive periods of govern of the Partido dos Trabalhadores (PT 1989-2000) to an abandoned situation and an imposition of a new project in 2001. Thus, it tries to analyse the relationship between the actors involved in the construction and implementation of the project itself to the one established between those who defended it and those who imposed it to an abandon. To do so, it intends to analyse the route of the current project as a starting point to a wider movement leading to a general understanding of the public educational politics of the Young and Adult Student in Angra dos Reis during the period of 2000 / 2004.
id UFF-2_48d0da18893a930c4a13d13af2e2e37d
oai_identifier_str oai:app.uff.br:1/18032
network_acronym_str UFF-2
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository_id_str 2120
spelling Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004Educação de adultosAngra dos Reis (RJ)Escolas noturnasPolítica educacionalCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOThis work intends to recover and probe the Regular Night shift teaching Project at Cacique Cunhãbebe School in Angra dos Reis, Rio de Janeiro, from 2000 to 2004. It focuses to research internally and externally the formulation and implementation of its political and educational Young and Adult modality project. It takes into account to investigate the reasons that took this project, made collectively and based on the Secretaria Municipal de Educação curriculum standard, dating the last three consecutive periods of govern of the Partido dos Trabalhadores (PT 1989-2000) to an abandoned situation and an imposition of a new project in 2001. Thus, it tries to analyse the relationship between the actors involved in the construction and implementation of the project itself to the one established between those who defended it and those who imposed it to an abandon. To do so, it intends to analyse the route of the current project as a starting point to a wider movement leading to a general understanding of the public educational politics of the Young and Adult Student in Angra dos Reis during the period of 2000 / 2004.Esse trabalho se propõe a resgatar e problematizar a história do Regular Noturno na E.M. Cacique Cunhãbebe, de Angra dos Reis, no período 2000/2004. Pesquisar interna e externamente a formulação e implementação do seu Projeto Político Pedagógico para esse tipo de oferta à modalidade de Educação de Jovens e Adultos. Procura, também, investigar as razões que levaram ao abandono do projeto inicial, construído coletivamente a partir da proposta de grade curricular da Secretaria Municipal de Educação, da última das três gestões consecutivas do Partido dos Trabalhadores (1989-2000) e a imposição de um novo projeto a partir de 2001.Para tanto, tenta analisar a relação entre os atores envolvidos na construção e implementação do projeto, assim como, a que se estabeleceu entre os que fizeram sua defesa e os que impuseram seu abandono. Pois, que se pretende utilizar a análise da trajetória do projeto atual, como ponto de partida para um movimento mais amplo de entendimento da política pública de Educação de Jovens e Adultos em Angra dos Reis, no período 2000/2004.Programa de Pós-graduação em EducaçãoEducaçãoValla, Victor VincentCPF:07455267800http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4727193U9Fonseca, Lana Claudia de SouzaCPF:01398111767http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4723970P1Bastos, João BaptistaCPF:06828973615Cardoso, Marcio Plastina2021-03-10T20:43:24Z2006-05-222021-03-10T20:43:24Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18032porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:43:24Zoai:app.uff.br:1/18032Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202021-03-10T20:43:24Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
title Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
spellingShingle Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
Cardoso, Marcio Plastina
Educação de adultos
Angra dos Reis (RJ)
Escolas noturnas
Política educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
title_short Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
title_full Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
title_fullStr Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
title_full_unstemmed Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
title_sort Estudantes em Angra, mão-de-obra dos reis... : a política pública municipal para a educação de jovens e adultos de Angra dos Reis no período 2000-2004
author Cardoso, Marcio Plastina
author_facet Cardoso, Marcio Plastina
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Valla, Victor Vincent
CPF:07455267800
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4727193U9
Fonseca, Lana Claudia de Souza
CPF:01398111767
http://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4723970P1
Bastos, João Baptista
CPF:06828973615
dc.contributor.author.fl_str_mv Cardoso, Marcio Plastina
dc.subject.por.fl_str_mv Educação de adultos
Angra dos Reis (RJ)
Escolas noturnas
Política educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
topic Educação de adultos
Angra dos Reis (RJ)
Escolas noturnas
Política educacional
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO
description This work intends to recover and probe the Regular Night shift teaching Project at Cacique Cunhãbebe School in Angra dos Reis, Rio de Janeiro, from 2000 to 2004. It focuses to research internally and externally the formulation and implementation of its political and educational Young and Adult modality project. It takes into account to investigate the reasons that took this project, made collectively and based on the Secretaria Municipal de Educação curriculum standard, dating the last three consecutive periods of govern of the Partido dos Trabalhadores (PT 1989-2000) to an abandoned situation and an imposition of a new project in 2001. Thus, it tries to analyse the relationship between the actors involved in the construction and implementation of the project itself to the one established between those who defended it and those who imposed it to an abandon. To do so, it intends to analyse the route of the current project as a starting point to a wider movement leading to a general understanding of the public educational politics of the Young and Adult Student in Angra dos Reis during the period of 2000 / 2004.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-05-22
2021-03-10T20:43:24Z
2021-03-10T20:43:24Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://app.uff.br/riuff/handle/1/18032
url https://app.uff.br/riuff/handle/1/18032
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv CC-BY-SA
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Educação
Educação
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Educação
Educação
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv riuff@id.uff.br
_version_ 1802135245279985664