Uma análise de percepção de valores de funcionários de instituições financeiras sobre cursos de especialização em finanças: um estudo de caso em Juiz de Fora
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Data de Publicação: | 2005 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/20275 |
Resumo: | The present study aims to identify and analyse the value attributes which in the perspective of the potential customers of specialization in finances courses determine the choice of the institution of superior teaching IST which will be prioritized by those customers. The attributes considered important in the choice of a specialization course were outlined from the integrated approach for services described by Lovelock and Wright (2004), and composed by the following marketing elements: product, place and time, process, productivity, people, promotion and education, physical evidence and price. The relevance of this study consists of enabling the IST to create marketing strategies which take into account those attributes prioritized by the potential customers as value generators. For this purpose, an investigation was conducted, using interviews with two hundred and thirteen employees of the financial sector of the town of Juiz de Fora. The results obtained show those attributes which the target public of the post graduation course have as the most relevant to be offered by the IST, and that therefore, should be used by the organizations of the sector as a reference to their marketing strategies |
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Uma análise de percepção de valores de funcionários de instituições financeiras sobre cursos de especialização em finanças: um estudo de caso em Juiz de Foramarketingsegmentação de mercadoposicionamento competitivorecursos humanosproposição de valor.marketing, market segmentation, competitive position, human resources, value proposition.CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOThe present study aims to identify and analyse the value attributes which in the perspective of the potential customers of specialization in finances courses determine the choice of the institution of superior teaching IST which will be prioritized by those customers. The attributes considered important in the choice of a specialization course were outlined from the integrated approach for services described by Lovelock and Wright (2004), and composed by the following marketing elements: product, place and time, process, productivity, people, promotion and education, physical evidence and price. The relevance of this study consists of enabling the IST to create marketing strategies which take into account those attributes prioritized by the potential customers as value generators. For this purpose, an investigation was conducted, using interviews with two hundred and thirteen employees of the financial sector of the town of Juiz de Fora. The results obtained show those attributes which the target public of the post graduation course have as the most relevant to be offered by the IST, and that therefore, should be used by the organizations of the sector as a reference to their marketing strategiesO presente estudo tem por objetivo identificar e analisar os atributos de valor que na perspectiva dos clientes potenciais de cursos de especialização em finanças determinam a escolha da instituição de ensino superior IES - que será priorizada por estes. Delinearam-se, então, os atributos considerados importantes na escolha de um curso de especialização a partir da abordagem integrada para serviços descrita por Lovelock e Wright (2004), e composto pelos seguintes elementos mercadológicos: produto, lugar e tempo, processo, produtividade, pessoas, promoção e educação, evidência física e preço. A relevância desse estudo consiste em possibilitar às IES conceber estratégias mercadológicas que levem em consideração àqueles atributos priorizados pelos clientes potenciais geradores de valor. Para isto, foi realizada uma investigação, utilizando entrevistas realizadas com duzentos e treze trabalhadores do setor financeiro de Juiz de Fora. Os resultados obtidos demonstram aqueles atributos que o público-alvo de curso de pós-graduação entende como os mais relevantes a serem oferecidos pela IES, e que, por conseguinte, deveriam ser utilizados pelas empresas do setor como balizadores de suas estratégias mercadológicasPrograma de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalAbreu, João Arantes Pinto deQuintella, Heitor Luiz Murat de MeirelesLobo, João Roberto Marques2021-03-10T20:49:47Z2008-10-032021-03-10T20:49:47Z2005-12-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/20275porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2023-03-27T19:17:01Zoai:app.uff.br:1/20275Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:58:24.989769Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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