FATORES RELEVANTES NA FORMAÇÃO DA SATISFAÇÃO GLOBAL DO CIDADÃO NO RELACIONAMENTO COM OS SERVIÇOS PÚBLICOS MUNICIPAIS O CASO DA PREFEITURA DE JUIZ DE FORA
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/17637 |
Resumo: | To assist the citizens in a satisfactory way has been one of the greatest difficulties of the public organs and also one of their main challenges. The present work has the objective of conducting a research of satisfaction into the community of the municipal district of Juiz de Fora, in order to identify the main factors and areas that, according to the citizen- customers standpoints, presents the larger relevance in the building of the global satisfaction with the city hall. The researched areas were the following: Service headquarters (JF Informação), Health, Education, Transport, Urban Infrastructures and Social Attendance. Starting from these analyses, the managers can visualize some of the main satisfaction factors they must deal with. Not only in relationship to the specific researched areas, but also in relationship to the own municipal city hall of Juiz de Fora. |
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FATORES RELEVANTES NA FORMAÇÃO DA SATISFAÇÃO GLOBAL DO CIDADÃO NO RELACIONAMENTO COM OS SERVIÇOS PÚBLICOS MUNICIPAIS O CASO DA PREFEITURA DE JUIZ DE FORAServiços PúblicosCidadãoSatisfação e RelacionamentoPublic servicesCitizensCustomer Satisfaction and Relationship managementCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOTo assist the citizens in a satisfactory way has been one of the greatest difficulties of the public organs and also one of their main challenges. The present work has the objective of conducting a research of satisfaction into the community of the municipal district of Juiz de Fora, in order to identify the main factors and areas that, according to the citizen- customers standpoints, presents the larger relevance in the building of the global satisfaction with the city hall. The researched areas were the following: Service headquarters (JF Informação), Health, Education, Transport, Urban Infrastructures and Social Attendance. Starting from these analyses, the managers can visualize some of the main satisfaction factors they must deal with. Not only in relationship to the specific researched areas, but also in relationship to the own municipal city hall of Juiz de Fora.Universidade Federal FluminenseAtender os cidadãos de forma satisfatória tem sido uma das grandes dificuldades dos órgãos públicos e também um de seus principais desafios. O presente trabalho tem o objetivo de realizar pesquisa de satisfação junto à comunidade do município de Juiz de Fora, como forma de identificar os principais fatores e as áreas que, segundo a ótica do cidadão-cliente, apresentam maior relevância na formação da satisfação global com a prefeitura. As áreas pesquisadas foram: a central de atendimento (JF Informação), a área da saúde, a área da educação, a área do transporte, a área da infra-estrutura urbana e á área de assistência social. A partir destas análises, os gestores poderão visualizar alguns dos principais fatores de satisfação. Não somente em relação ás áreas pesquisadas, mas também em relação á própria prefeitura municipal de Juiz de Fora.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalAbreu, Jorge Arantes Pinto deCPF:09090988722Costa, Stella Regina Reis daCPF:71231412704Gonçalves, Jose Carlos de Brito2021-03-10T20:42:18Z2008-10-032021-03-10T20:42:18Z2007-01-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/17637porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:42:18Zoai:app.uff.br:1/17637Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202021-03-10T20:42:18Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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