MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Andrade, Ana Paula de Freitas
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
Texto Completo: https://app.uff.br/riuff/handle/1/18139
Resumo: In the past, at the climax of the so-called traditional philanthropy , the donation was a common practice in large companies world. With changes acceleration and social problems intensification, the philanthropy subject and the Social Responsibility practice got new contours and dimensions. The social conscience of the Business community started to awaken when they, themselves realized that the social problems disturbed their business development (population s low income, deficient educational system, violence etc.) This study describes how the companies are dealing with the new institutional paradigm, addresses the mechanisms that are being used on the social actions and how its results are being measured. This work brings as a contribution, the creation of a lager conscience about the Social Responsibility theme through companies investments in that matter, as well as, discusses the citizen concern in promoting a better overall quality of life in society.
id UFF-2_cc5395642b9e982dfd8e4276956ccbb3
oai_identifier_str oai:app.uff.br:1/18139
network_acronym_str UFF-2
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository_id_str 2120
spelling MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.Responsabilidade SocialMarketing SocialBalanço SocialSocial ResponsibilitySocial MarketingSocial BalanceCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOIn the past, at the climax of the so-called traditional philanthropy , the donation was a common practice in large companies world. With changes acceleration and social problems intensification, the philanthropy subject and the Social Responsibility practice got new contours and dimensions. The social conscience of the Business community started to awaken when they, themselves realized that the social problems disturbed their business development (population s low income, deficient educational system, violence etc.) This study describes how the companies are dealing with the new institutional paradigm, addresses the mechanisms that are being used on the social actions and how its results are being measured. This work brings as a contribution, the creation of a lager conscience about the Social Responsibility theme through companies investments in that matter, as well as, discusses the citizen concern in promoting a better overall quality of life in society.Universidade Federal FluminenseNo passado, no auge da filantropia tradicional, a prática de doações era uma constante no mundo das empresas de grande porte. Com a aceleração das mudanças e o agravamento dos problemas sociais, a questão da filantropia e do exercício da Responsabilidade Social ganhou novos contornos e dimensões. A consciência social dos empresários começou a despertar quando eles próprios perceberam que os problemas sociais atrapalham o desenvolvimento dos seus negócios (baixo poder aquisitivo da população, sistema educacional deficiente, violência, etc.). Através deste estudo busca-se descrever como as empresas estão lidando com esse novo paradigma institucional, abordando-se os mecanismos que estão sendo utilizados para a realização das ações sociais e de que forma está sendo avaliado o resultado. O presente trabalho contribui para a formação de conhecimento sistêmico em relação à Responsabilidade Social empresarial.Programa de Pós-graduação em Sistemas de GestãoSegurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade TotalZotes, Luis PerezCPF:65524873122Ferraz, Fernando de ToledoCPF:89675522222Andrade, Ana Paula de Freitas2021-03-10T20:43:42Z2008-10-212021-03-10T20:43:42Z2004-03-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18139porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:43:42Zoai:app.uff.br:1/18139Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T10:59:09.497019Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
title MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
spellingShingle MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
Andrade, Ana Paula de Freitas
Responsabilidade Social
Marketing Social
Balanço Social
Social Responsibility
Social Marketing
Social Balance
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
title_full MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
title_fullStr MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
title_full_unstemmed MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
title_sort MARKETING SOCIAL E AÇÕES DE RESPONSABILIDADE SOCIAL: OS RESULTADOS E O IMPACTO NA EMPRESA E NA SOCIEDADE.
author Andrade, Ana Paula de Freitas
author_facet Andrade, Ana Paula de Freitas
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Zotes, Luis Perez
CPF:65524873122
Ferraz, Fernando de Toledo
CPF:89675522222
dc.contributor.author.fl_str_mv Andrade, Ana Paula de Freitas
dc.subject.por.fl_str_mv Responsabilidade Social
Marketing Social
Balanço Social
Social Responsibility
Social Marketing
Social Balance
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
topic Responsabilidade Social
Marketing Social
Balanço Social
Social Responsibility
Social Marketing
Social Balance
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description In the past, at the climax of the so-called traditional philanthropy , the donation was a common practice in large companies world. With changes acceleration and social problems intensification, the philanthropy subject and the Social Responsibility practice got new contours and dimensions. The social conscience of the Business community started to awaken when they, themselves realized that the social problems disturbed their business development (population s low income, deficient educational system, violence etc.) This study describes how the companies are dealing with the new institutional paradigm, addresses the mechanisms that are being used on the social actions and how its results are being measured. This work brings as a contribution, the creation of a lager conscience about the Social Responsibility theme through companies investments in that matter, as well as, discusses the citizen concern in promoting a better overall quality of life in society.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-03-31
2008-10-21
2021-03-10T20:43:42Z
2021-03-10T20:43:42Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://app.uff.br/riuff/handle/1/18139
url https://app.uff.br/riuff/handle/1/18139
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv CC-BY-SA
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão
Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Sistemas de Gestão
Segurança do Trabalho, Meio-ambiente, Gestão pela Qualidade Total
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv riuff@id.uff.br
_version_ 1811823627772887040