A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Tese |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/17075 |
Resumo: | In this study, the objective was to foment mythically and poetically the discussions about the quotidian of men and women. Filled with a particular knowledge of the myth and poetry, we tried to create, in the interface of several oposite pairs on which the metaphisic thought had designed the world, new connections, new intercommunications and interactions possibilities. All this effort is directed, on the first and last instance, in order to propose a new design for the school quotidian. A reorganization that goes through the break of a millenar structure that had lead the human being to the highest in skills and tecnology, but, on the other hand, had put him so far from the possibility of building a human and fair society. |
id |
UFF-2_ce8d5bc17260ca5ed2d8bd926442166c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:app.uff.br:1/17075 |
network_acronym_str |
UFF-2 |
network_name_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository_id_str |
2120 |
spelling |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidianoFilosofia da educaçãoObjetivo educacionalCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOIn this study, the objective was to foment mythically and poetically the discussions about the quotidian of men and women. Filled with a particular knowledge of the myth and poetry, we tried to create, in the interface of several oposite pairs on which the metaphisic thought had designed the world, new connections, new intercommunications and interactions possibilities. All this effort is directed, on the first and last instance, in order to propose a new design for the school quotidian. A reorganization that goes through the break of a millenar structure that had lead the human being to the highest in skills and tecnology, but, on the other hand, had put him so far from the possibility of building a human and fair society.Neste estudo, o intuito foi o de fomentar mítica e poeticamente as discussões sobre o cotidiano de homens e mulheres. Munidos de um entendimento peculiar do mito e da poética, buscamos constituir, na interface entre os inúmeros pares de opostos com que o pensamento metafísico esquadrinhou o mundo, novos liames, novas possibilidades de interação e de intercomunicação. Todo este esforço está encaminhado, em primeira ou em última instância, no sentido de propor uma reconfiguração para o cotidiano da escola. Uma reconfiguração que passa pelo desmonte da estrutura milenar que elevou o ser humano aos píncaros da técnica e da tecnologia, mas que, por outro lado, desterrou- o da possibilidade de construir uma sociedade justa e humana.Programa de Pós-graduação em EducaçãoEducaçãoZaccur, Edwiges Guiomar dos SantosCPF:64029336787http://genos.cnpq.br:12010/dwlattes/owa/prc_imp_cv_int?f_cod=K4727346J6Carvalho, Marcos de2021-03-10T19:09:26Z2008-01-242021-03-10T19:09:26Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisapplication/pdfapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/17075porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T19:09:26Zoai:app.uff.br:1/17075Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202024-08-19T11:11:43.365444Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
title |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
spellingShingle |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano Carvalho, Marcos de Filosofia da educação Objetivo educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
title_full |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
title_fullStr |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
title_full_unstemmed |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
title_sort |
A colheita e a acolhida do inesperado : para uma mitopoética do cotidiano |
author |
Carvalho, Marcos de |
author_facet |
Carvalho, Marcos de |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Zaccur, Edwiges Guiomar dos Santos CPF:64029336787 http://genos.cnpq.br:12010/dwlattes/owa/prc_imp_cv_int?f_cod=K4727346J6 |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Carvalho, Marcos de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Filosofia da educação Objetivo educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
Filosofia da educação Objetivo educacional CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
In this study, the objective was to foment mythically and poetically the discussions about the quotidian of men and women. Filled with a particular knowledge of the myth and poetry, we tried to create, in the interface of several oposite pairs on which the metaphisic thought had designed the world, new connections, new intercommunications and interactions possibilities. All this effort is directed, on the first and last instance, in order to propose a new design for the school quotidian. A reorganization that goes through the break of a millenar structure that had lead the human being to the highest in skills and tecnology, but, on the other hand, had put him so far from the possibility of building a human and fair society. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-01-24 2021-03-10T19:09:26Z 2021-03-10T19:09:26Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis |
format |
doctoralThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/17075 |
url |
https://app.uff.br/riuff/handle/1/17075 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
CC-BY-SA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
CC-BY-SA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Educação Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-graduação em Educação Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
collection |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
riuff@id.uff.br |
_version_ |
1811823686197444608 |