Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) |
Texto Completo: | https://app.uff.br/riuff/handle/1/18318 |
Resumo: | Traffic and congestion problems are something that is increasingly well known, especially in metropolitan urban areas. It is vital to seek for new alternatives and solutions in order to decrease traffic jams caused by the excessive numbers of cars and the set of variables concerning commuters quality of life, such as pollution, driving stress and theirs value of time. The value of time in urban transport is becoming more and more important due to the necessity of people saving time for using it in other activities. This study identifies the value of time of commuters in one very important Brazilian highway. The highway is both, part of a Brazilian federal highway and an important link between two big cities in Rio de Janeiro state. The main objective is to calculate the value of time based on a discrete choice model with a set of stated preference data. The experiment generated the basis for analyze investments that could improvise customer services of the drivers by decreasing toll plaza queuing and travel time to use the highway segment. |
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Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discretaRodovias pedagiadasValor do tempoModelos de escolha discretaDiscrete choice modelsValue of timeTool plazasTransport economicsCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOTraffic and congestion problems are something that is increasingly well known, especially in metropolitan urban areas. It is vital to seek for new alternatives and solutions in order to decrease traffic jams caused by the excessive numbers of cars and the set of variables concerning commuters quality of life, such as pollution, driving stress and theirs value of time. The value of time in urban transport is becoming more and more important due to the necessity of people saving time for using it in other activities. This study identifies the value of time of commuters in one very important Brazilian highway. The highway is both, part of a Brazilian federal highway and an important link between two big cities in Rio de Janeiro state. The main objective is to calculate the value of time based on a discrete choice model with a set of stated preference data. The experiment generated the basis for analyze investments that could improvise customer services of the drivers by decreasing toll plaza queuing and travel time to use the highway segment.Congestionamentos e problemas no trânsito são assuntos que vem tendo cada vez mais notoriedade, principalmente com a necessidade de todos em reduzir o seu tempo perdido com deslocamentos para a realização das atividades. Diante disso, cada vez mais as grandes metrópoles mundiais tomam medidas para que ocorram melhorias no trânsito e cada vez mais o tempo ganha valor. O presente estudo tem como intuito identificar preferências de usuários de uma determinada rodovia pedagiada que liga duas grandes cidades do estado do Rio de Janeiro. O objetivo é calcular o valor do tempo dos diversos tipos de usuários de tal rodovia fazendo uso de técnicas de escolha discreta, pois esta metodologia consegue captar de forma bastante satisfatória as opiniões dos entrevistados. Além das citadas técnicas ainda foram utilizadas técnicas de amostragem e análise multivariada. A primeira ajuda a definir a amostra e a segunda serve para agrupar os entrevistados conforme características próximas.Programa de Pós-graduação em Engenharia de ProduçãoEstratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e TrabalhoCaldas, Marco Antonio FarahCPF:67895543322Arruda, João Bosco FurtadoCPF:06155359334http://lattes.cnpq.br/1392037232182285Sant'anna, Annibal ParrachoCPF:09746420704ttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4787123Z3Ramos, Thiago Graça2021-03-10T20:44:14Z2009-05-062021-03-10T20:44:14Z2008-11-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18318porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:44:14Zoai:app.uff.br:1/18318Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202021-03-10T20:44:14Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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