The interpretation of the numerals in language acquisition
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Gragoatá |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/gragoata/article/view/32925 |
Resumo: | This study investigates numerals acquisition. Different approaches to the problem of how perceived quantities are mapped onto lexical items in the numeral sequence are discussed. A comprehension experiment with 3 and 4-year-olds is reported. The results are compatible with the idea that, even when scalar or approximate interpretations are possible in some contexts, numerals are early identified as preferentially carrying information about exact quantities. This information seems to be crucial in order to understand the acquisition pattern of these elements. |
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The interpretation of the numerals in language acquisitionA interpretação dos numerais na aquisição da linguagemacquisitionnumeralsexact vs. scalar interpretationsaquisiçãonumeraisinterpretações exatas vs aproximadasThis study investigates numerals acquisition. Different approaches to the problem of how perceived quantities are mapped onto lexical items in the numeral sequence are discussed. A comprehension experiment with 3 and 4-year-olds is reported. The results are compatible with the idea that, even when scalar or approximate interpretations are possible in some contexts, numerals are early identified as preferentially carrying information about exact quantities. This information seems to be crucial in order to understand the acquisition pattern of these elements.Este artigo aborda questões relativas à aquisição dos numerais. Diferentes perspectivas para dar conta do mapeamento entre as quantidades percebidas pela criança e os itens correspondêntes na sequência dos numerais são apresentadas. Um experimento de compreesão com crianças de 3 e 4 anos de idade, visando a avaliar o tipo de interpretação preferida para os numerias, é reportado. Os resultados são compatíveis com a ideia de que, mesmo que em certos contextos numerais possam receber leituras escalares ou aproximadas, esses itens são associados desde cedo pela criança a quantidades exatas. Essa infomação pode ser crucial para explicar o processo de aquisição desses elementos. Universidade Federal Fluminense2011-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/gragoata/article/view/3292510.22409/gragoata.v16i30.32925Gragoatá; Vol. 16 No. 30 (2011): Language AcquisitionGragoatá; v. 16 n. 30 (2011): Aquisição da Linguagem2358-41141413-907310.22409/gragoata.v16i30reponame:Gragoatáinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/gragoata/article/view/32925/18912Copyright (c) 2019 Gragoatáinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarcilese, MercedesAugusto, Marina Rosa AnaCorrêa, Letícia Maria Sicuro2019-08-23T10:53:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/32925Revistahttps://periodicos.uff.br/gragoataPUBhttps://periodicos.uff.br/gragoata/oai||revistagragoata@gmail.com2358-41141413-9073opendoar:2019-08-23T10:53:51Gragoatá - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
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