A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Gênero |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/48095 |
Resumo: | This article reflects on the professional intervention of Social Work articulated with studies on gender and sexuality, particularly on the experiences of the lesbian, gay, bisexual, transvestite and transsexual population - LGBT in contemporary capitalism. For this, we use the reflections of feminist theories and studies on gender and sexuality. Methodologically, part of the report of experience / systematization of the “practice” of the Social Worker at the State Center for Combating Homophobia - CECH. As a result, we present the actions developed in the different municipal facilities of the State and the contents covered, apprehending that the sharing of information is essential in the fight against LGBTphobia. KEYWORDS: Social Work. Genre. Sexuality. |
id |
UFF-8_61c5d29305ee0a9d841be9c7f7c72457 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/48095 |
network_acronym_str |
UFF-8 |
network_name_str |
Gênero |
repository_id_str |
|
spelling |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano.This article reflects on the professional intervention of Social Work articulated with studies on gender and sexuality, particularly on the experiences of the lesbian, gay, bisexual, transvestite and transsexual population - LGBT in contemporary capitalism. For this, we use the reflections of feminist theories and studies on gender and sexuality. Methodologically, part of the report of experience / systematization of the “practice” of the Social Worker at the State Center for Combating Homophobia - CECH. As a result, we present the actions developed in the different municipal facilities of the State and the contents covered, apprehending that the sharing of information is essential in the fight against LGBTphobia. KEYWORDS: Social Work. Genre. Sexuality.O presente artigo reflete sobre a intervenção profissional do Serviço Social articulada com os estudos em gênero e sexualidade, particularmente sobre as vivências da população de lésbicas, gays, bissexuais, travestis e transexuais – LGBT no capitalismo contemporâneo. Para tal, utilizamos das reflexões das teorias feministas e os estudos em gênero e sexualidade. Metodologicamente, parte do relato de experiência / sistematização da “prática” do Assistente Social no Centro Estadual de Combate à Homofobia – CECH. Como resultados, apresentamos as ações desenvolvidas nos diferentes equipamentos municipais do Estado e os conteúdos abordados, apreendendo que o compartilhamento de informações é essencial no combate à LGBTfobia. PALAVRAS-CHAVE: Serviço Social. Gênero. Sexualidade. ABEC2022-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/48095Revista Gênero; v. 22 n. 2 (2022): v. 22 n. 2 (2022): REVISTA GÊNERO, vOL. 22, N.22316-11081517-969910.22409/rg.v22i2reponame:Gêneroinstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/48095/31392Copyright (c) 2022 Revista Gêneroinfo:eu-repo/semantics/openAccessBraúna Lopes de Souza, Luiz Henrique2022-02-18T17:17:26Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/48095Revistahttps://periodicos.uff.br/revistageneroPUBhttps://periodicos.uff.br/revistagenero/oairevistagenero@uol.com.br||pps.ess@id.uff.br2316-11081517-9699opendoar:2022-02-18T17:17:26Gênero - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
title |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
spellingShingle |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. Braúna Lopes de Souza, Luiz Henrique |
title_short |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
title_full |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
title_fullStr |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
title_full_unstemmed |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
title_sort |
A INTERVENÇÃO PEDAGÓGICA DO SERVIÇO SOCIAL E OS ESTUDOS EM GÊNERO E SEXUALIDADE: Compartilhando conhecimentos do litoral ao sertão pernambucano. |
author |
Braúna Lopes de Souza, Luiz Henrique |
author_facet |
Braúna Lopes de Souza, Luiz Henrique |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Braúna Lopes de Souza, Luiz Henrique |
description |
This article reflects on the professional intervention of Social Work articulated with studies on gender and sexuality, particularly on the experiences of the lesbian, gay, bisexual, transvestite and transsexual population - LGBT in contemporary capitalism. For this, we use the reflections of feminist theories and studies on gender and sexuality. Methodologically, part of the report of experience / systematization of the “practice” of the Social Worker at the State Center for Combating Homophobia - CECH. As a result, we present the actions developed in the different municipal facilities of the State and the contents covered, apprehending that the sharing of information is essential in the fight against LGBTphobia. KEYWORDS: Social Work. Genre. Sexuality. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/48095 |
url |
https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/48095 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/revistagenero/article/view/48095/31392 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Gênero info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Gênero |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gênero; v. 22 n. 2 (2022): v. 22 n. 2 (2022): REVISTA GÊNERO, vOL. 22, N.2 2316-1108 1517-9699 10.22409/rg.v22i2 reponame:Gênero instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Gênero |
collection |
Gênero |
repository.name.fl_str_mv |
Gênero - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistagenero@uol.com.br||pps.ess@id.uff.br |
_version_ |
1799319679542493184 |