Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Abril (Niterói) |
Texto Completo: | https://periodicos.uff.br/revistaabril/article/view/29899 |
Resumo: | The objective of this paper is to analyse Auto da barca do motor fora da borda (1966), by Luís de Sttau Monteiro, from the intertextual dialogue he does with Auto da barca do inferno (1517), by Gil Vicente. Boat and cruise are scenic signs used by authors to represent two historic moments in Portugal. However, in both instances, people who work for thrive the society cannot participate in your progress.---DOI: http://dx.doi.org/10.21881/abriluff.2016n16a315 |
id |
UFF-9_aceea9de1dd2ccddb37b60ede37aac98 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29899 |
network_acronym_str |
UFF-9 |
network_name_str |
Abril (Niterói) |
repository_id_str |
|
spelling |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau MonteiroBarcas, cruzeiros, pranchas, escadas: a sociedade portuguesa na perspectiva intertextual de Luís Sttau MonteiroIntertextualityscenic signsSttau Monteiro.IntertextualidadeSttau Monteirosignos cênicos.The objective of this paper is to analyse Auto da barca do motor fora da borda (1966), by Luís de Sttau Monteiro, from the intertextual dialogue he does with Auto da barca do inferno (1517), by Gil Vicente. Boat and cruise are scenic signs used by authors to represent two historic moments in Portugal. However, in both instances, people who work for thrive the society cannot participate in your progress.---DOI: http://dx.doi.org/10.21881/abriluff.2016n16a315O objetivo principal do estudo é analisar o Auto da barca do motor fora da borda (1966), de Luís de Sttau Monteiro, a partir do diálogo intertextual que ele trava com o Auto da barca do inferno (1517), de Gil Vicente. Signos cênicos náuticos, tais como a barca e o cruzeiro, são utilizados pelos autores como cronótopo literário para representar Portugal em momentos históricos distintos; todavia, tanto no contexto do século XVI quanto no século XX predomina a exclusão social das pessoas que fazem mover a nação.---DOI: http://dx.doi.org/10.21881/abriluff.2016n16a315ABEC Brasil2016-07-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed ArticleArtigo avaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.uff.br/revistaabril/article/view/2989910.22409/abriluff.v8i16.29899ABRIL – NEPA / UFF; Vol. 8 No. 16 (2016): VOYAGE, DISLPLACEMENTS, DIFFERENCE; 195-212Abril – NEPA / UFF; v. 8 n. 16 (2016): VIAGEM, DESLOCAMENTOS, DIFERENÇA; 195-2121984-209010.22409/abriluff.v8i16reponame:Abril (Niterói)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://periodicos.uff.br/revistaabril/article/view/29899/17440Copyright (c) 2018 Abril – NEPA / UFFinfo:eu-repo/semantics/openAccessSant'Anna, Jaime dos Reis2019-08-09T09:32:40Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/29899Revistahttps://periodicos.uff.br/revistaabrilPUBhttps://periodicos.uff.br/revistaabril/oairevistaabril@vm.uff.br||nepa@vm.uff.br||uffnepa@gmail.com||idafalves@gmail.com1984-20901984-2090opendoar:2019-08-09T09:32:40Abril (Niterói) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro Barcas, cruzeiros, pranchas, escadas: a sociedade portuguesa na perspectiva intertextual de Luís Sttau Monteiro |
title |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro |
spellingShingle |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro Sant'Anna, Jaime dos Reis Intertextuality scenic signs Sttau Monteiro. Intertextualidade Sttau Monteiro signos cênicos. |
title_short |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro |
title_full |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro |
title_fullStr |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro |
title_full_unstemmed |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro |
title_sort |
Boats, cruises, planks and laddes: the Portuguese society under the intertextual perspective of Luís de Sttau Monteiro |
author |
Sant'Anna, Jaime dos Reis |
author_facet |
Sant'Anna, Jaime dos Reis |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Sant'Anna, Jaime dos Reis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Intertextuality scenic signs Sttau Monteiro. Intertextualidade Sttau Monteiro signos cênicos. |
topic |
Intertextuality scenic signs Sttau Monteiro. Intertextualidade Sttau Monteiro signos cênicos. |
description |
The objective of this paper is to analyse Auto da barca do motor fora da borda (1966), by Luís de Sttau Monteiro, from the intertextual dialogue he does with Auto da barca do inferno (1517), by Gil Vicente. Boat and cruise are scenic signs used by authors to represent two historic moments in Portugal. However, in both instances, people who work for thrive the society cannot participate in your progress.---DOI: http://dx.doi.org/10.21881/abriluff.2016n16a315 |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article Artigo avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/revistaabril/article/view/29899 10.22409/abriluff.v8i16.29899 |
url |
https://periodicos.uff.br/revistaabril/article/view/29899 |
identifier_str_mv |
10.22409/abriluff.v8i16.29899 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uff.br/revistaabril/article/view/29899/17440 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Abril – NEPA / UFF info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Abril – NEPA / UFF |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
ABEC Brasil |
publisher.none.fl_str_mv |
ABEC Brasil |
dc.source.none.fl_str_mv |
ABRIL – NEPA / UFF; Vol. 8 No. 16 (2016): VOYAGE, DISLPLACEMENTS, DIFFERENCE; 195-212 Abril – NEPA / UFF; v. 8 n. 16 (2016): VIAGEM, DESLOCAMENTOS, DIFERENÇA; 195-212 1984-2090 10.22409/abriluff.v8i16 reponame:Abril (Niterói) instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Abril (Niterói) |
collection |
Abril (Niterói) |
repository.name.fl_str_mv |
Abril (Niterói) - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaabril@vm.uff.br||nepa@vm.uff.br||uffnepa@gmail.com||idafalves@gmail.com |
_version_ |
1799695308647563264 |