Aesthetics of looping and time suspension: The contribuition of Motta & Lima to the resignification of historical time
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Teoria da História |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/teoria/article/view/76868 |
Resumo: | In general terms, my proposal will be to think of contemporany artistic production as the event itself, singular in its sensitive materiality, and not as a statement of recognition about something that precedes it. Thus, my intention will be to think of the works of Gisela Motta and Leandro Lima as enunciable materials that constitute their own reality and that can function as a provocative device to fertilize some questions that disturb the historian in contemporary times, especially with regard to the categories of time and temporalities, as well as the impasses between language and experience, presence and absence. |
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Aesthetics of looping and time suspension: The contribuition of Motta & Lima to the resignification of historical timeEstética do looping e da suspensão temporal: A contribuição de Motta & Lima para ressignificação dos tempos históricosContemporary ArtAbsencePresenceTimeTemporalityArte ContemporâneaAusênciaPresençaTempoTemporalidade In general terms, my proposal will be to think of contemporany artistic production as the event itself, singular in its sensitive materiality, and not as a statement of recognition about something that precedes it. Thus, my intention will be to think of the works of Gisela Motta and Leandro Lima as enunciable materials that constitute their own reality and that can function as a provocative device to fertilize some questions that disturb the historian in contemporary times, especially with regard to the categories of time and temporalities, as well as the impasses between language and experience, presence and absence. Em linhas gerais, a minha proposta será pensar a produção artística contemporânea como um acontecimento próprio, singular em sua materialidade sensível, e não como um enunciado de reconhecimento sobre algo que lhe antecede. Assim meu intuito será pensar as obras de Gisela Motta e Leandro Lima como materiais enunciáveis que constituem sua própria realidade e que poderão funcionar como um dispositivo provocador para fertilizar algumas questões que inquietam o historiador na contemporaneidade, sobretudo no que diz respeito às categorias de tempo e temporalidades, bem como os impasses entre linguagem e experiência, presença e ausência. Universidade Federal de Goiás2023-07-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/teoria/article/view/7686810.5216/rth.v26i1.76868Revista de Teoria da História; Vol. 26 No. 1 (2023): Na teoria da história e da literatura há questão racial, em teoria; 227 - 245Revista de Teoria da História; v. 26 n. 1 (2023): Na teoria da história e da literatura há questão racial, em teoria; 227 - 2452175-5892reponame:Revista de Teoria da Históriainstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/teoria/article/view/76868/40062Copyright (c) 2023 Revista de Teoria da Históriahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFidelis Kockel, Marcelo2023-07-28T01:29:40Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/76868Revistahttps://revistas.ufg.br/teoria/PUBhttps://revistas.ufg.br/teoria/oai||revistateoriadahistoria@hotmail.com2175-58922175-5892opendoar:2023-07-28T01:29:40Revista de Teoria da História - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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