Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Arte da Cena |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/artce/article/view/57985 |
Resumo: | It is proposed, in this work, to initiate a discussion and reflection on the process of creation of the show Por Cima do Mar Eu Vim, from the work of composition of the character Maria, built through the methodological and aesthetic approach used by the artistic group Núcleo Coletivo 22. In this process, elements of popular culture and Afro-Brazilian culture were of extreme importance for the construction of the character. In this article, some paths will be presented that have enhanced this body dramaturgy. |
id |
UFG-12_531c0b0b98511027fc5501dedaf930f4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/57985 |
network_acronym_str |
UFG-12 |
network_name_str |
Arte da Cena |
repository_id_str |
|
spelling |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite PoeticMaría Yo: Drama-tur "giras" poéticasMARIA EU: Drama-tur "giras" poéticasIt is proposed, in this work, to initiate a discussion and reflection on the process of creation of the show Por Cima do Mar Eu Vim, from the work of composition of the character Maria, built through the methodological and aesthetic approach used by the artistic group Núcleo Coletivo 22. In this process, elements of popular culture and Afro-Brazilian culture were of extreme importance for the construction of the character. In this article, some paths will be presented that have enhanced this body dramaturgy.Se propone, en este trabajo, dar inicio a una discusión y reflexión sobre el proceso de creación del espectáculo Por Cima del Mar yo vine, a partir del trabajo de composición del personaje María, construida por medio del abordaje metodológico y estético utilizado por el grupo artístico En ese proceso, elementos de la cultura popular y de la cultura afro-brasileña fueron de extrema importancia para la construcción del personaje. En este artículo, se presentarán algunos caminos recorridos que potenciaron esa dramaturgia corporal.Propõe-se, neste trabalho, dar início a uma discussão e reflexão sobre do processo de criação do espetáculo Por Cima do Mar eu Vim, a partir do trabalho de composição da personagem Maria, construída por meio da abordagem metodológica e estética utilizada pelo grupo artístico Núcleo Coletivo 22. Nesse processo, elementos da cultura popular e da cultura afro-brasileira foram de extrema importância para a construção da personagem. Neste artigo, serão apresentados alguns caminhos percorridos que potencializaram essa dramaturgia corporal.Universidade Federal de Goiás2019-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/artce/article/view/5798510.5216/ac.v5i1.57985Art on Stage Journal; Vol. 5 No. 1 (2019): Scenography, Production Design and Design of Scene - Part II; 280-305Arte da Cena (Art on Stage); v. 5 n. 1 (2019): Cenografia, Direção de Arte & Design de Cena - Parte II; 280-3052358-6060reponame:Arte da Cenainstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/artce/article/view/57985/33443Copyright (c) 2019 Arte da Cena (Art on Stage)info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Flavia Cristina Honorato dosSilva, Renata de Lima2020-04-03T00:40:39Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/57985Revistahttps://www.revistas.ufg.br/artce/PUBhttps://www.revistas.ufg.br/artce/oaiartedacena@gmail.com||2358-60602358-6060opendoar:2020-04-03T00:40:39Arte da Cena - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic María Yo: Drama-tur "giras" poéticas MARIA EU: Drama-tur "giras" poéticas |
title |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic |
spellingShingle |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic Santos, Flavia Cristina Honorato dos |
title_short |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic |
title_full |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic |
title_fullStr |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic |
title_full_unstemmed |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic |
title_sort |
Maria I am: Drama-tour-gies In Rite Poetic |
author |
Santos, Flavia Cristina Honorato dos |
author_facet |
Santos, Flavia Cristina Honorato dos Silva, Renata de Lima |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Renata de Lima |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Flavia Cristina Honorato dos Silva, Renata de Lima |
description |
It is proposed, in this work, to initiate a discussion and reflection on the process of creation of the show Por Cima do Mar Eu Vim, from the work of composition of the character Maria, built through the methodological and aesthetic approach used by the artistic group Núcleo Coletivo 22. In this process, elements of popular culture and Afro-Brazilian culture were of extreme importance for the construction of the character. In this article, some paths will be presented that have enhanced this body dramaturgy. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/artce/article/view/57985 10.5216/ac.v5i1.57985 |
url |
https://revistas.ufg.br/artce/article/view/57985 |
identifier_str_mv |
10.5216/ac.v5i1.57985 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/artce/article/view/57985/33443 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Arte da Cena (Art on Stage) info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Arte da Cena (Art on Stage) |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Art on Stage Journal; Vol. 5 No. 1 (2019): Scenography, Production Design and Design of Scene - Part II; 280-305 Arte da Cena (Art on Stage); v. 5 n. 1 (2019): Cenografia, Direção de Arte & Design de Cena - Parte II; 280-305 2358-6060 reponame:Arte da Cena instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Arte da Cena |
collection |
Arte da Cena |
repository.name.fl_str_mv |
Arte da Cena - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
artedacena@gmail.com|| |
_version_ |
1797068725852045312 |