Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marchi, Katia Colombo
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Bárbaro, Alessandra Marino, Miasso, Adriana Inocenti, Tirapelli, Carlos Renato
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Enfermagem
DOI: 10.5216/ree.v15i3.18924
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fen/article/view/18924
Resumo: ABSTRACT This cross-sectional, descriptive study was performed at a public nursing school in the state of São Paulo, using a quantitative approach. An evaluation was made of the incidence of anxiety among the students, their knowledge regarding anxiolytics and the consumption pattern of those drugs. Of the 308 students, 16% was using anxiolytics when the study was performed or had already used anxiolytics at some time in their lives; 35% of the later suffered from severe anxiety according to the application of the Beck’s Anxiety Inventory. Despite the guidance they received, most users referred having doubts mainly regarding the interaction of anxiolytics with other drugs, their side effects and their potential of being addictive. It is highlighted that recognizing among students and offering treatment is important, as its presence, when at high level can have a significant effect on the development of the student’s identity and his/her quality of life. Descriptors: Anxiety; Students, Nursing; Anti-Anxiety Agents.
id UFG-13_0164d03c3ca293c999901649311a828c
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/18924
network_acronym_str UFG-13
network_name_str Revista Eletrônica de Enfermagem
spelling Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public universityAnsiedad y consumo de ansiolíticos entre estudiantes de enfermería de una universidad públicaAnsiedade e consumo de ansiolíticos entre estudantes de enfermagem de uma universidade públicaAnxietyStudentsNursingAnti-Anxiety AgentsAnxietyStudentsNursingAnti-Anxiety AgentsAnsiedadEstudiantes de EnfermeríaAnsiolíticosAnsiedadEstudiantes de EnfermeríaAnsiolíticosAnsiedadeEstudantes de EnfermagemAnsiolíticosPsicotrópicoAnsiedadeEstudantes de EnfermagemAnsiolíticosPsicotrópicoABSTRACT This cross-sectional, descriptive study was performed at a public nursing school in the state of São Paulo, using a quantitative approach. An evaluation was made of the incidence of anxiety among the students, their knowledge regarding anxiolytics and the consumption pattern of those drugs. Of the 308 students, 16% was using anxiolytics when the study was performed or had already used anxiolytics at some time in their lives; 35% of the later suffered from severe anxiety according to the application of the Beck’s Anxiety Inventory. Despite the guidance they received, most users referred having doubts mainly regarding the interaction of anxiolytics with other drugs, their side effects and their potential of being addictive. It is highlighted that recognizing among students and offering treatment is important, as its presence, when at high level can have a significant effect on the development of the student’s identity and his/her quality of life. Descriptors: Anxiety; Students, Nursing; Anti-Anxiety Agents.RESUMEN Estudio transversal, descriptivo, de abordaje cuantitativo, realizado en una escuela pública de enfermería del estado de São Paulo, que evaluó la incidencia de ansiedad entre los estudiantes, su conocimiento sobre ansiolíticos y el patrón de consumo de tales medicamentos. De los 308 estudiantes, 16% estaba utilizando ansiolíticos durante el período de la realización del estudio, o ya los usaron en algún momento de sus vidas. Entre ellos, 35% presentaban ansiedad severa, de acuerdo a la aplicación del Inventario de Ansiedad de Beck. Inclusive habiendo recibido orientaciones, la mayoría de los usuarios refirió dudas, especialmente respecto a la interacción con otros fármacos, efectos colaterales y su potencial para causar dependencia. Se destaca la importancia de reconocimiento y tratamiento de la ansiedad entre los estudiantes, toda vez que su presencia en niveles elevados puede afectar significativamente la formación de la identidad del estudiante y su calidad de vida. Descriptores: Ansiedad; Estudiantes de Enfermería; Ansiolíticos.RESUMO Trata-se de estudo transversal, descritivo, de abordagem quantitativa realizado em uma escola pública de enfermagem do estado de São Paulo, que avaliou a incidência de ansiedade entre os estudantes, seu conhecimento sobre os ansiolíticos e o padrão de consumo destes medicamentos. Dos 308 estudantes, 16% estavam utilizando ansiolíticos no período em que a pesquisa foi realizada ou já usaram em algum momento de suas vidas; destes, 35% apresentaram ansiedade severa, de acordo com a aplicação do Inventário de Ansiedade de Beck. Mesmo tendo recebido orientação, a maioria dos usuários referiram possuir dúvidas, especialmente no que diz respeito à interação com outros fármacos, efeitos colaterais e seu potencial para causar dependência. Destaca-se a importância do reconhecimento e tratamento da ansiedade entre os estudantes, uma vez que sua presença, quando em níveis mais altos, pode afetar de forma significativa a formação da identidade do estudante e sua qualidade de vida. Descritores: Ansiedade; Estudantes de Enfermagem; Ansiolíticos; Psicotrópicos.Faculdade de Enfermagem da UFG2013-09-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/1892410.5216/ree.v15i3.18924Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 15 No. 3 (2013); 729-37Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 15 n. 3 (2013); 729-371518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/18924/15499Marchi, Katia ColomboBárbaro, Alessandra MarinoMiasso, Adriana InocentiTirapelli, Carlos Renatoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-11T00:29:18Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/18924Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2020-08-11T00:29:18Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
Ansiedad y consumo de ansiolíticos entre estudiantes de enfermería de una universidad pública
Ansiedade e consumo de ansiolíticos entre estudantes de enfermagem de uma universidade pública
title Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
spellingShingle Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
Marchi, Katia Colombo
Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
Marchi, Katia Colombo
Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
title_short Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
title_full Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
title_fullStr Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
title_full_unstemmed Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
title_sort Anxiety and the consumption of anxiolytics among nursing students of a public university
author Marchi, Katia Colombo
author_facet Marchi, Katia Colombo
Marchi, Katia Colombo
Bárbaro, Alessandra Marino
Miasso, Adriana Inocenti
Tirapelli, Carlos Renato
Bárbaro, Alessandra Marino
Miasso, Adriana Inocenti
Tirapelli, Carlos Renato
author_role author
author2 Bárbaro, Alessandra Marino
Miasso, Adriana Inocenti
Tirapelli, Carlos Renato
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marchi, Katia Colombo
Bárbaro, Alessandra Marino
Miasso, Adriana Inocenti
Tirapelli, Carlos Renato
dc.subject.por.fl_str_mv Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
topic Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Anxiety
Students
Nursing
Anti-Anxiety Agents
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedad
Estudiantes de Enfermería
Ansiolíticos
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
Ansiedade
Estudantes de Enfermagem
Ansiolíticos
Psicotrópico
description ABSTRACT This cross-sectional, descriptive study was performed at a public nursing school in the state of São Paulo, using a quantitative approach. An evaluation was made of the incidence of anxiety among the students, their knowledge regarding anxiolytics and the consumption pattern of those drugs. Of the 308 students, 16% was using anxiolytics when the study was performed or had already used anxiolytics at some time in their lives; 35% of the later suffered from severe anxiety according to the application of the Beck’s Anxiety Inventory. Despite the guidance they received, most users referred having doubts mainly regarding the interaction of anxiolytics with other drugs, their side effects and their potential of being addictive. It is highlighted that recognizing among students and offering treatment is important, as its presence, when at high level can have a significant effect on the development of the student’s identity and his/her quality of life. Descriptors: Anxiety; Students, Nursing; Anti-Anxiety Agents.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-09-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/18924
10.5216/ree.v15i3.18924
url https://revistas.ufg.br/fen/article/view/18924
identifier_str_mv 10.5216/ree.v15i3.18924
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/18924/15499
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 15 No. 3 (2013); 729-37
Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 15 n. 3 (2013); 729-37
1518-1944
reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Revista Eletrônica de Enfermagem
collection Revista Eletrônica de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ree.fen@ufg.br
_version_ 1822180934107004928
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.5216/ree.v15i3.18924