Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888 |
Resumo: | The purpose of this study was to describe the development and implementation of an online graduate follow-up method to keep an updated database of the institution’s former students. It was a descriptive study of a population of nursing graduates from a higher education institution. This electronic instrument was available at the institution’s website, where the graduates provide their data in a survey. The pilot method with graduates from 2011 was used for method validation. In total, 53.65% answered the questionnaire in a first approach through email in a six-month period. The preliminary results confirm that the platform can be applied to the proposed objective. The graduate follow-up method allows access to assessment tools for institutions to evaluate the impact of graduation on healthcare services. |
id |
UFG-13_502d14e5a67e272e5d80b010c14aa59b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/28888 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institutionDesenvolvendo uma metodologia para acompanhamento do egresso de enfermagem de uma Instituição de Ensino SuperiorNursing StaffNursesMaleMethodologyInformation SystemsNursing StaffNursesMaleMethodologyInformation SystemsRecursos Humanos de EnfermagemEnfermeirosMetodologiaSistemas de InformaçãoRecursos Humanos de EnfermagemEnfermeirosMetodologiaSistemas de InformaçãoThe purpose of this study was to describe the development and implementation of an online graduate follow-up method to keep an updated database of the institution’s former students. It was a descriptive study of a population of nursing graduates from a higher education institution. This electronic instrument was available at the institution’s website, where the graduates provide their data in a survey. The pilot method with graduates from 2011 was used for method validation. In total, 53.65% answered the questionnaire in a first approach through email in a six-month period. The preliminary results confirm that the platform can be applied to the proposed objective. The graduate follow-up method allows access to assessment tools for institutions to evaluate the impact of graduation on healthcare services.Este estudo objetivou descrever a elaboração e implantação de metodologia on-line para acompanhamento dos egressos de um curso de graduação cuja finalidade é manter um banco de dados atualizado dos ex-alunos da instituição. É um estudo descritivo da população egressa de enfermagem de uma Instituição de Ensino Superior (IES). O instrumento eletrônico foi construído e está disponibilizado para acesso no site da IES onde os egressos informam seus dados por meio da participação em uma pesquisa. Para validação da metodologia, utilizou-se como piloto buscar os egressos do ano de 2011. 53,65% responderam ao questionário, a uma primeira abordagem por e-mail em um período de seis meses. Os resultados preliminares confirmam que a plataforma pode ser aplicada para a finalidade proposta. A metodologia de acompanhamento de egressos permite a disponibilização de ferramentas de avaliação aos centros formadores sobre o impacto da formação dos profissionais para os serviços de saúde.Faculdade de Enfermagem da UFG2015-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/2888810.5216/ree.v17i2.28888Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (2015); 247-56Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 17 n. 2 (2015); 247-561518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporenghttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19549https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19550Camelo, Silvia Helena HenriquesMishima, Silvana MartinsPereira, Marta Cristiane AlvesLaus, Ana MariaPorto, Hélio Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-09-24T21:26:18Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/28888Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2019-09-24T21:26:18Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution Desenvolvendo uma metodologia para acompanhamento do egresso de enfermagem de uma Instituição de Ensino Superior |
title |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution |
spellingShingle |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution Camelo, Silvia Helena Henriques Nursing Staff Nurses Male Methodology Information Systems Nursing Staff Nurses Male Methodology Information Systems Recursos Humanos de Enfermagem Enfermeiros Metodologia Sistemas de Informação Recursos Humanos de Enfermagem Enfermeiros Metodologia Sistemas de Informação |
title_short |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution |
title_full |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution |
title_fullStr |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution |
title_full_unstemmed |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution |
title_sort |
Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution |
author |
Camelo, Silvia Helena Henriques |
author_facet |
Camelo, Silvia Helena Henriques Mishima, Silvana Martins Pereira, Marta Cristiane Alves Laus, Ana Maria Porto, Hélio Souza |
author_role |
author |
author2 |
Mishima, Silvana Martins Pereira, Marta Cristiane Alves Laus, Ana Maria Porto, Hélio Souza |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Camelo, Silvia Helena Henriques Mishima, Silvana Martins Pereira, Marta Cristiane Alves Laus, Ana Maria Porto, Hélio Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing Staff Nurses Male Methodology Information Systems Nursing Staff Nurses Male Methodology Information Systems Recursos Humanos de Enfermagem Enfermeiros Metodologia Sistemas de Informação Recursos Humanos de Enfermagem Enfermeiros Metodologia Sistemas de Informação |
topic |
Nursing Staff Nurses Male Methodology Information Systems Nursing Staff Nurses Male Methodology Information Systems Recursos Humanos de Enfermagem Enfermeiros Metodologia Sistemas de Informação Recursos Humanos de Enfermagem Enfermeiros Metodologia Sistemas de Informação |
description |
The purpose of this study was to describe the development and implementation of an online graduate follow-up method to keep an updated database of the institution’s former students. It was a descriptive study of a population of nursing graduates from a higher education institution. This electronic instrument was available at the institution’s website, where the graduates provide their data in a survey. The pilot method with graduates from 2011 was used for method validation. In total, 53.65% answered the questionnaire in a first approach through email in a six-month period. The preliminary results confirm that the platform can be applied to the proposed objective. The graduate follow-up method allows access to assessment tools for institutions to evaluate the impact of graduation on healthcare services. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-06-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888 10.5216/ree.v17i2.28888 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v17i2.28888 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19549 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19550 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (2015); 247-56 Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 17 n. 2 (2015); 247-56 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049169243799552 |