Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Camelo, Silvia Helena Henriques
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Mishima, Silvana Martins, Pereira, Marta Cristiane Alves, Laus, Ana Maria, Porto, Hélio Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Eletrônica de Enfermagem
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888
Resumo: The purpose of this study was to describe the development and implementation of an online graduate follow-up method to keep an updated database of the institution’s former students. It was a descriptive study of a population of nursing graduates from a higher education institution. This electronic instrument was available at the institution’s website, where the graduates provide their data in a survey. The pilot method with graduates from 2011 was used for method validation. In total, 53.65% answered the questionnaire in a first approach through email in a six-month period. The preliminary results confirm that the platform can be applied to the proposed objective. The graduate follow-up method allows access to assessment tools for institutions to evaluate the impact of graduation on healthcare services.
id UFG-13_502d14e5a67e272e5d80b010c14aa59b
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/28888
network_acronym_str UFG-13
network_name_str Revista Eletrônica de Enfermagem
repository_id_str
spelling Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institutionDesenvolvendo uma metodologia para acompanhamento do egresso de enfermagem de uma Instituição de Ensino SuperiorNursing StaffNursesMaleMethodologyInformation SystemsNursing StaffNursesMaleMethodologyInformation SystemsRecursos Humanos de EnfermagemEnfermeirosMetodologiaSistemas de InformaçãoRecursos Humanos de EnfermagemEnfermeirosMetodologiaSistemas de InformaçãoThe purpose of this study was to describe the development and implementation of an online graduate follow-up method to keep an updated database of the institution’s former students. It was a descriptive study of a population of nursing graduates from a higher education institution. This electronic instrument was available at the institution’s website, where the graduates provide their data in a survey. The pilot method with graduates from 2011 was used for method validation. In total, 53.65% answered the questionnaire in a first approach through email in a six-month period. The preliminary results confirm that the platform can be applied to the proposed objective. The graduate follow-up method allows access to assessment tools for institutions to evaluate the impact of graduation on healthcare services.Este estudo objetivou descrever a elaboração e implantação de metodologia on-line para acompanhamento dos egressos de um curso de graduação cuja finalidade é manter um banco de dados atualizado dos ex-alunos da instituição. É um estudo descritivo da população egressa de enfermagem de uma Instituição de Ensino Superior (IES). O instrumento eletrônico foi construído e está disponibilizado para acesso no site da IES onde os egressos informam seus dados por meio da participação em uma pesquisa. Para validação da metodologia, utilizou-se como piloto buscar os egressos do ano de 2011. 53,65% responderam ao questionário, a uma primeira abordagem por e-mail em um período de seis meses. Os resultados preliminares confirmam que a plataforma pode ser aplicada para a finalidade proposta. A metodologia de acompanhamento de egressos permite a disponibilização de ferramentas de avaliação aos centros formadores sobre o impacto da formação dos profissionais para os serviços de saúde.Faculdade de Enfermagem da UFG2015-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/2888810.5216/ree.v17i2.28888Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (2015); 247-56Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 17 n. 2 (2015); 247-561518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporenghttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19549https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19550Camelo, Silvia Helena HenriquesMishima, Silvana MartinsPereira, Marta Cristiane AlvesLaus, Ana MariaPorto, Hélio Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-09-24T21:26:18Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/28888Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2019-09-24T21:26:18Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
Desenvolvendo uma metodologia para acompanhamento do egresso de enfermagem de uma Instituição de Ensino Superior
title Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
spellingShingle Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
Camelo, Silvia Helena Henriques
Nursing Staff
Nurses
Male
Methodology
Information Systems
Nursing Staff
Nurses
Male
Methodology
Information Systems
Recursos Humanos de Enfermagem
Enfermeiros
Metodologia
Sistemas de Informação
Recursos Humanos de Enfermagem
Enfermeiros
Metodologia
Sistemas de Informação
title_short Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
title_full Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
title_fullStr Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
title_full_unstemmed Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
title_sort Developing a nursing graduate follow-up methodology for a higher education institution
author Camelo, Silvia Helena Henriques
author_facet Camelo, Silvia Helena Henriques
Mishima, Silvana Martins
Pereira, Marta Cristiane Alves
Laus, Ana Maria
Porto, Hélio Souza
author_role author
author2 Mishima, Silvana Martins
Pereira, Marta Cristiane Alves
Laus, Ana Maria
Porto, Hélio Souza
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Camelo, Silvia Helena Henriques
Mishima, Silvana Martins
Pereira, Marta Cristiane Alves
Laus, Ana Maria
Porto, Hélio Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Nursing Staff
Nurses
Male
Methodology
Information Systems
Nursing Staff
Nurses
Male
Methodology
Information Systems
Recursos Humanos de Enfermagem
Enfermeiros
Metodologia
Sistemas de Informação
Recursos Humanos de Enfermagem
Enfermeiros
Metodologia
Sistemas de Informação
topic Nursing Staff
Nurses
Male
Methodology
Information Systems
Nursing Staff
Nurses
Male
Methodology
Information Systems
Recursos Humanos de Enfermagem
Enfermeiros
Metodologia
Sistemas de Informação
Recursos Humanos de Enfermagem
Enfermeiros
Metodologia
Sistemas de Informação
description The purpose of this study was to describe the development and implementation of an online graduate follow-up method to keep an updated database of the institution’s former students. It was a descriptive study of a population of nursing graduates from a higher education institution. This electronic instrument was available at the institution’s website, where the graduates provide their data in a survey. The pilot method with graduates from 2011 was used for method validation. In total, 53.65% answered the questionnaire in a first approach through email in a six-month period. The preliminary results confirm that the platform can be applied to the proposed objective. The graduate follow-up method allows access to assessment tools for institutions to evaluate the impact of graduation on healthcare services.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888
10.5216/ree.v17i2.28888
url https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888
identifier_str_mv 10.5216/ree.v17i2.28888
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19549
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/28888/19550
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Enfermagem da UFG
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 17 No. 2 (2015); 247-56
Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 17 n. 2 (2015); 247-56
1518-1944
reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Revista Eletrônica de Enfermagem
collection Revista Eletrônica de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ree.fen@ufg.br
_version_ 1797049169243799552