Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122 |
Resumo: | Different strategies for promoting a new health communication and interaction tool, aimed at persons with disabilities, were applied on Facebook® in order to identify which promotion strategies promoted hits to the D Eficiência social network, and to characterize its users. Quantitative, descriptive and longitudinal study, with data extracted from the Facebook® metrics manager. Active search promotion was higher than passive promotion, accounting for 91.4% (n=4,519) of hits, via cell phone (71%) by women (81%). Hyperlinked publications and images were more engaging. Facebook® proved to be an effective tool for reaching significant numbers of people and should be considered in the promotion of new technologies. For this, it is necessary to create attractive content and conduct an active search for users. Complementary studies should continue to evaluate this strategy, with analysis of organic promotion and paid promotion. |
id |
UFG-13_bfdb80afaecbfa6763365508557be217 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/55122 |
network_acronym_str |
UFG-13 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy?Facebook® como meio de divulgação científica: aliado ou inimigo?Online Social NetworkingPublications for Science DiffusionHealth CommunicationDisabled PersonsRedes Sociais OnlinePublicações de Divulgação CientíficaComunicação em SaúdePessoas com DeficiênciaDifferent strategies for promoting a new health communication and interaction tool, aimed at persons with disabilities, were applied on Facebook® in order to identify which promotion strategies promoted hits to the D Eficiência social network, and to characterize its users. Quantitative, descriptive and longitudinal study, with data extracted from the Facebook® metrics manager. Active search promotion was higher than passive promotion, accounting for 91.4% (n=4,519) of hits, via cell phone (71%) by women (81%). Hyperlinked publications and images were more engaging. Facebook® proved to be an effective tool for reaching significant numbers of people and should be considered in the promotion of new technologies. For this, it is necessary to create attractive content and conduct an active search for users. Complementary studies should continue to evaluate this strategy, with analysis of organic promotion and paid promotion.Diferentes estratégias para divulgação de uma nova ferramenta de comunicação e interação em saúde, voltada para pessoas com deficiência, foram aplicadas no Facebook® com o objetivo de identificar quais estratégias de divulgação aplicadas ao Facebook® promoveram mais acessos à rede social D Eficiência e caracterizar seus usuários. Estudo quantitativo, descritivo e longitudinal, com dados extraídos do gerenciador de métricas do Facebook . A divulgação com busca ativa foi superior a passiva, sendo responsável por 91,4% (n=4.519) dos acessos, via celular (71%) por mulheres (81%). Publicações com hiperlink e imagens foram mais engajadoras. O Facebook® mostrou-se como uma ferramenta eficaz por atingir números expressivos de pessoas, e deve ser considerado na divulgação de novas tecnologias. Para tal, é necessário criar conteúdos atrativos e busca ativa de usuários. Estudos complementares devem continuar a avaliação dessa estratégia, com análise da divulgação orgânica e divulgação com impulsionamento pago.Faculdade de Enfermagem da UFG2020-10-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/5512210.5216/ree.v22.55122Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 22 (2020); 55122Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 22 (2020); 551221518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporenghttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35609https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35610https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35644https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35654Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Talita dos SantosFaleiros, FabianaAsito, Larissa YoshieSilva, Ninna HirataSilva, Carla Beatriz Pereira daSilva, Simone Souza da Costa2023-08-31T14:53:14Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/55122Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2023-08-31T14:53:14Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? Facebook® como meio de divulgação científica: aliado ou inimigo? |
title |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? |
spellingShingle |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? Rosa, Talita dos Santos Online Social Networking Publications for Science Diffusion Health Communication Disabled Persons Redes Sociais Online Publicações de Divulgação Científica Comunicação em Saúde Pessoas com Deficiência |
title_short |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? |
title_full |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? |
title_fullStr |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? |
title_full_unstemmed |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? |
title_sort |
Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy? |
author |
Rosa, Talita dos Santos |
author_facet |
Rosa, Talita dos Santos Faleiros, Fabiana Asito, Larissa Yoshie Silva, Ninna Hirata Silva, Carla Beatriz Pereira da Silva, Simone Souza da Costa |
author_role |
author |
author2 |
Faleiros, Fabiana Asito, Larissa Yoshie Silva, Ninna Hirata Silva, Carla Beatriz Pereira da Silva, Simone Souza da Costa |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rosa, Talita dos Santos Faleiros, Fabiana Asito, Larissa Yoshie Silva, Ninna Hirata Silva, Carla Beatriz Pereira da Silva, Simone Souza da Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Online Social Networking Publications for Science Diffusion Health Communication Disabled Persons Redes Sociais Online Publicações de Divulgação Científica Comunicação em Saúde Pessoas com Deficiência |
topic |
Online Social Networking Publications for Science Diffusion Health Communication Disabled Persons Redes Sociais Online Publicações de Divulgação Científica Comunicação em Saúde Pessoas com Deficiência |
description |
Different strategies for promoting a new health communication and interaction tool, aimed at persons with disabilities, were applied on Facebook® in order to identify which promotion strategies promoted hits to the D Eficiência social network, and to characterize its users. Quantitative, descriptive and longitudinal study, with data extracted from the Facebook® metrics manager. Active search promotion was higher than passive promotion, accounting for 91.4% (n=4,519) of hits, via cell phone (71%) by women (81%). Hyperlinked publications and images were more engaging. Facebook® proved to be an effective tool for reaching significant numbers of people and should be considered in the promotion of new technologies. For this, it is necessary to create attractive content and conduct an active search for users. Complementary studies should continue to evaluate this strategy, with analysis of organic promotion and paid promotion. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122 10.5216/ree.v22.55122 |
url |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122 |
identifier_str_mv |
10.5216/ree.v22.55122 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35609 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35610 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35644 https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35654 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Enfermagem https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/html text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Enfermagem da UFG |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 22 (2020); 55122 Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 22 (2020); 55122 1518-1944 reponame:Revista Eletrônica de Enfermagem instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
collection |
Revista Eletrônica de Enfermagem |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
ree.fen@ufg.br |
_version_ |
1797049163698929664 |