Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Talita dos Santos
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Faleiros, Fabiana, Asito, Larissa Yoshie, Silva, Ninna Hirata, Silva, Carla Beatriz Pereira da, Silva, Simone Souza da Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista Eletrônica de Enfermagem
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122
Resumo: Different strategies for promoting a new health communication and interaction tool, aimed at persons with disabilities, were applied on Facebook® in order to identify which promotion strategies promoted hits to the D Eficiência social network, and to characterize its users. Quantitative, descriptive and longitudinal study, with data extracted from the Facebook® metrics manager. Active search promotion was higher than passive promotion, accounting for 91.4% (n=4,519) of hits, via cell phone (71%) by women (81%). Hyperlinked publications and images were more engaging. Facebook® proved to be an effective tool for reaching significant numbers of people and should be considered in the promotion of new technologies. For this, it is necessary to create attractive content and conduct an active search for users. Complementary studies should continue to evaluate this strategy, with analysis of organic promotion and paid promotion.
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spelling Facebook® as a means of scientific promotion: ally or enemy?Facebook® como meio de divulgação científica: aliado ou inimigo?Online Social NetworkingPublications for Science DiffusionHealth CommunicationDisabled PersonsRedes Sociais OnlinePublicações de Divulgação CientíficaComunicação em SaúdePessoas com DeficiênciaDifferent strategies for promoting a new health communication and interaction tool, aimed at persons with disabilities, were applied on Facebook® in order to identify which promotion strategies promoted hits to the D Eficiência social network, and to characterize its users. Quantitative, descriptive and longitudinal study, with data extracted from the Facebook® metrics manager. Active search promotion was higher than passive promotion, accounting for 91.4% (n=4,519) of hits, via cell phone (71%) by women (81%). Hyperlinked publications and images were more engaging. Facebook® proved to be an effective tool for reaching significant numbers of people and should be considered in the promotion of new technologies. For this, it is necessary to create attractive content and conduct an active search for users. Complementary studies should continue to evaluate this strategy, with analysis of organic promotion and paid promotion.Diferentes estratégias para divulgação de uma nova ferramenta de comunicação e interação em saúde, voltada para pessoas com deficiência, foram aplicadas no Facebook® com o objetivo de identificar quais estratégias de divulgação aplicadas ao Facebook® promoveram mais acessos à rede social D Eficiência e caracterizar seus usuários. Estudo quantitativo, descritivo e longitudinal, com dados extraídos do gerenciador de métricas do Facebook . A divulgação com busca ativa foi superior a passiva, sendo responsável por 91,4% (n=4.519) dos acessos, via celular (71%) por mulheres (81%). Publicações com hiperlink e imagens foram mais engajadoras. O Facebook® mostrou-se como uma ferramenta eficaz por atingir números expressivos de pessoas, e deve ser considerado na divulgação de novas tecnologias. Para tal, é necessário criar conteúdos atrativos e busca ativa de usuários. Estudos complementares devem continuar a avaliação dessa estratégia, com análise da divulgação orgânica e divulgação com impulsionamento pago.Faculdade de Enfermagem da UFG2020-10-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/5512210.5216/ree.v22.55122Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 22 (2020); 55122Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 22 (2020); 551221518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporenghttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35609https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35610https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35644https://revistas.ufg.br/fen/article/view/55122/35654Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Talita dos SantosFaleiros, FabianaAsito, Larissa YoshieSilva, Ninna HirataSilva, Carla Beatriz Pereira daSilva, Simone Souza da Costa2023-08-31T14:53:14Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/55122Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2023-08-31T14:53:14Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
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