VIVENCIANDO UMA EXPERIÊNCIA AMOROSA DE CUIDADO COM MÃES E SEUS RECÉM-NASCIDOS PRÉ-TERMO
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Enfermagem |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fen/article/view/719 |
Resumo: | ABSTRACT - In this work, the author’s experience at the Neonate Intensive Admission Unit of a teaching hospital in Florianópolis- SC narrated. Starting from a dialogue involving meetings, presence, relationships, calls and answers, the author has offered nursing care of which the main focus was love. The employed methodology was based on Paterson and Zderad’s humanistic model, valuing both objective and subjective knowledge, and encompassing 3 stages: intuitive dialogue, scientific dialogue, and intuitive-scientific conjugation. The implemented proposal allowed to know and think out, in conjunction with the mothers, this process lived throughout premature birth where, through a loving care, great value was given to the relation. KEY– WORDS: pre-term newborn, loving care, dialogue relation. |
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VIVENCIANDO UMA EXPERIÊNCIA AMOROSA DE CUIDADO COM MÃES E SEUS RECÉM-NASCIDOS PRÉ-TERMORecém-Nascido Pré-TermoCuidado AmorosoRelação DialógicaABSTRACT - In this work, the author’s experience at the Neonate Intensive Admission Unit of a teaching hospital in Florianópolis- SC narrated. Starting from a dialogue involving meetings, presence, relationships, calls and answers, the author has offered nursing care of which the main focus was love. The employed methodology was based on Paterson and Zderad’s humanistic model, valuing both objective and subjective knowledge, and encompassing 3 stages: intuitive dialogue, scientific dialogue, and intuitive-scientific conjugation. The implemented proposal allowed to know and think out, in conjunction with the mothers, this process lived throughout premature birth where, through a loving care, great value was given to the relation. KEY– WORDS: pre-term newborn, loving care, dialogue relation.O trabalho relata vivência na Unidade de Internação Intensiva Neonatal, de um hospital escola de Florianópolis-SC. Utilizando-se uma relação dialógica que envolveu o encontro, presença, relacionamento e chamados e respostas, objetivou-se prestar um cuidado de Enfermagem, cujo foco central foi o amor. A metodologia utilizada foi baseada no modelo humanístico de Pateson e Zderad, valorizando tanto o conhecimento objetivo quanto o subjetivo, compreendendo três fases: diálogo intuitivo, diálogo científico, fusão intuitivo-científica. O modelo utilizado permitiu conhecer e refletir com as mães, o processo vivenciado quando do nascimento prematuro, sendo que a partir de um cuidado amoroso a relação foi valorizada. Faculdade de Enfermagem da UFG2006-12-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/71910.5216/ree.v3i2.719Revista Eletrônica de Enfermagem; Vol. 3 No. 2 (2001); 719Revista Eletrônica de Enfermagem; v. 3 n. 2 (2001); 7191518-1944reponame:Revista Eletrônica de Enfermageminstname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fen/article/view/719/779Copyright (c) 2006 Revista Eletrônica de Enfermagemhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Maria Emilia de2024-02-02T14:29:39Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/719Revistahttps://revistas.ufg.br/fenPUBhttps://revistas.ufg.br/fen/oairee.fen@ufg.br1518-19441518-1944opendoar:2024-02-02T14:29:39Revista Eletrônica de Enfermagem - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
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