O espaço dos possíveis de Steve Jobs: como foi possível a mitificação em torno da imagem da Apple?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Tartas, Felipe dos Santos
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFG
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Texto Completo: http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/3905
Resumo: Advertising Apple, inspired by the work of George Orwell's 1984, aired during the telecast of Super Bowl XVIII served as an allegory of the historical configuration of technological sphere of the United States of America at the time. Affectivity and rationality, whereby antagonism in a relational logic defined Apple. The success of Steve Jobs is linked to technological changes in recent years, a greater enchantment that sphere, which reflects the broader social structure of the U.S., means by which it was possible, from the provision of symbolic tools and materials, transmutation of social, energy accumulated in these disputes who have settled there, by Steve Jobs at Apple company. Operation that put himself and his main company prominently.
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spelling Sofiati, Flávio Munhozhttp://lattes.cnpq.br/7078667432523349Sofiati, Flávio MunhozSartore, Marina de SouzaAndrade Júnior, Péricles Morais dehttp://lattes.cnpq.br/9481329333047181Tartas, Felipe dos Santos2015-01-16T17:41:23Z2014-02-28TARTAS, Felipe dos Santos. O espaço dos possíveis de Steve Jobs: como foi possível a mitificação em torno da imagem da Apple?. 2013. 220 f. Dissertação (Mestrado em Sociologia) - Universidade Federal de Goiás, Goiânia, 2014.http://repositorio.bc.ufg.br/tede/handle/tede/3905ark:/38995/00130000052gnAdvertising Apple, inspired by the work of George Orwell's 1984, aired during the telecast of Super Bowl XVIII served as an allegory of the historical configuration of technological sphere of the United States of America at the time. Affectivity and rationality, whereby antagonism in a relational logic defined Apple. The success of Steve Jobs is linked to technological changes in recent years, a greater enchantment that sphere, which reflects the broader social structure of the U.S., means by which it was possible, from the provision of symbolic tools and materials, transmutation of social, energy accumulated in these disputes who have settled there, by Steve Jobs at Apple company. Operation that put himself and his main company prominently.A publicidade da Apple, inspirada na obra 1984 de George Orwell, veiculada durante a transmissão televisiva do Super Bowl XVIII serviu como alegoria da configuração história da esfera tecnológica dos Estados Unidos da América à época. Afetividade e racionalidade, antagonismo pelo qual, em uma lógica relacional, se definiu a Apple. O sucesso de Steve Jobs está atrelado às mudanças na esfera tecnológica nos últimos anos, a um maior encantamento dessa esfera, que reflete a estrutura social mais ampla dos EUA, meio pelo qual foi possível, a partir do fornecimento dos instrumentos simbólicos e materiais, a transmutação de energia social, acumulada nessas disputas que ali se estabeleceram, por parte de Steve Jobs à empresa Apple. Operação que colocou ele mesmo e a sua principal empresa em lugar de destaque.Submitted by Erika Demachki (erikademachki@gmail.com) on 2015-01-16T17:24:00Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 23148 bytes, checksum: 9da0b6dfac957114c6a7714714b86306 (MD5) Dissertação - Felipe dos Santos Tartas - 2013.pdf: 1098710 bytes, checksum: 4d77c38b227951702d4aefb818978d22 (MD5)Approved for entry into archive by Erika Demachki (erikademachki@gmail.com) on 2015-01-16T17:41:23Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 23148 bytes, checksum: 9da0b6dfac957114c6a7714714b86306 (MD5) Dissertação - Felipe dos Santos Tartas - 2013.pdf: 1098710 bytes, checksum: 4d77c38b227951702d4aefb818978d22 (MD5)Made available in DSpace on 2015-01-16T17:41:23Z (GMT). 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