THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Falcade, Andressa
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Abegg, Ilse, Falcade, Laís
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208
Resumo: The aim of this study is to problematize the approximation of ideas and concepts given by the Cognitive Load Theory, Cognitive Theory of Multimedia Learning, the Interface Usability Heuristics and the study on electronic learning. For this, the main characteristics are described and the convergence of principles and guidelines for minimizing the cognitive load in online education is carried out. This research used a bibliographic study and identified, in the chosen works, 16 principles for minimizing the student's mental effort, both in the presentation of contents and in the interaction with the electronic environment.
id UFG-3_2d582fbf8b5296b49b5cb6ed51329846
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64208
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTSTEORÍA DE LA CARGA COGNITIVA: APROXIMACIÓN DE IDEAS Y CONCEPTOSTEORIA DA CARGA COGNITIVA: APROXIMAÇÃO DE IDEIAS E CONCEITOSThe aim of this study is to problematize the approximation of ideas and concepts given by the Cognitive Load Theory, Cognitive Theory of Multimedia Learning, the Interface Usability Heuristics and the study on electronic learning. For this, the main characteristics are described and the convergence of principles and guidelines for minimizing the cognitive load in online education is carried out. This research used a bibliographic study and identified, in the chosen works, 16 principles for minimizing the student's mental effort, both in the presentation of contents and in the interaction with the electronic environment.El objetivo de este estudio es problematizar la aproximación de ideas y conceptos dados por la Teoría de la Carga Cognitiva, la Teoría Cognitiva del Aprendizaje Multimedia, las Heurísticas de Usabilidad de Interfaces y el estudio del aprendizaje electrónico, describiendo sus principales características y dando cuenta de la convergencia de principios y directrices para minimizar la carga cognitiva en la educación en línea. Esta investigación utilizó un estudio bibliográfico e identificó, en los trabajos seleccionados, 16 principios para minimizar el esfuerzo mental del alumno, tanto en la presentación de contenidos como en la interacción con el entorno electrónico.O objetivo deste estudo é problematizar a aproximação de ideias e conceitos fornecidos pela Teoria da Carga Cognitiva, Teoria Cognitiva da Aprendizagem Multimídia, as Heurísticas de Usabilidade de Interfaces e o estudo sobre aprendizado eletrônico. Para isso, descreve-se as principais características e realiza-se a convergência de princípios e diretrizes para a minimização da carga cognitiva na educação on-line. Esta pesquisa utilizou-se de estudo bibliográfico e identificou, nas obras escolhidas, 16 princípios para minimização do esforço mental do estudante, tanto na apresentação de conteúdos como na interação com o ambiente eletrônico.Faculdade de Educação (UFG)2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6420810.5216/ia.v45i3.64208Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-8101981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208/36185Copyright (c) 2021 Andressa Falcade, Ilse Abegg, Laís Falcadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessFalcade, AndressaAbegg, IlseFalcade, Laís2021-01-11T22:19:34Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64208Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2021-01-11T22:19:34Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
TEORÍA DE LA CARGA COGNITIVA: APROXIMACIÓN DE IDEAS Y CONCEPTOS
TEORIA DA CARGA COGNITIVA: APROXIMAÇÃO DE IDEIAS E CONCEITOS
title THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
spellingShingle THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
Falcade, Andressa
title_short THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
title_full THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
title_fullStr THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
title_full_unstemmed THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
title_sort THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
author Falcade, Andressa
author_facet Falcade, Andressa
Abegg, Ilse
Falcade, Laís
author_role author
author2 Abegg, Ilse
Falcade, Laís
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Falcade, Andressa
Abegg, Ilse
Falcade, Laís
description The aim of this study is to problematize the approximation of ideas and concepts given by the Cognitive Load Theory, Cognitive Theory of Multimedia Learning, the Interface Usability Heuristics and the study on electronic learning. For this, the main characteristics are described and the convergence of principles and guidelines for minimizing the cognitive load in online education is carried out. This research used a bibliographic study and identified, in the chosen works, 16 principles for minimizing the student's mental effort, both in the presentation of contents and in the interaction with the electronic environment.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208
10.5216/ia.v45i3.64208
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208
identifier_str_mv 10.5216/ia.v45i3.64208
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208/36185
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Andressa Falcade, Ilse Abegg, Laís Falcade
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Andressa Falcade, Ilse Abegg, Laís Falcade
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810
Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810
Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1789440197364023296