THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208 |
Resumo: | The aim of this study is to problematize the approximation of ideas and concepts given by the Cognitive Load Theory, Cognitive Theory of Multimedia Learning, the Interface Usability Heuristics and the study on electronic learning. For this, the main characteristics are described and the convergence of principles and guidelines for minimizing the cognitive load in online education is carried out. This research used a bibliographic study and identified, in the chosen works, 16 principles for minimizing the student's mental effort, both in the presentation of contents and in the interaction with the electronic environment. |
id |
UFG-3_2d582fbf8b5296b49b5cb6ed51329846 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64208 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTSTEORÍA DE LA CARGA COGNITIVA: APROXIMACIÓN DE IDEAS Y CONCEPTOSTEORIA DA CARGA COGNITIVA: APROXIMAÇÃO DE IDEIAS E CONCEITOSThe aim of this study is to problematize the approximation of ideas and concepts given by the Cognitive Load Theory, Cognitive Theory of Multimedia Learning, the Interface Usability Heuristics and the study on electronic learning. For this, the main characteristics are described and the convergence of principles and guidelines for minimizing the cognitive load in online education is carried out. This research used a bibliographic study and identified, in the chosen works, 16 principles for minimizing the student's mental effort, both in the presentation of contents and in the interaction with the electronic environment.El objetivo de este estudio es problematizar la aproximación de ideas y conceptos dados por la Teoría de la Carga Cognitiva, la Teoría Cognitiva del Aprendizaje Multimedia, las Heurísticas de Usabilidad de Interfaces y el estudio del aprendizaje electrónico, describiendo sus principales características y dando cuenta de la convergencia de principios y directrices para minimizar la carga cognitiva en la educación en línea. Esta investigación utilizó un estudio bibliográfico e identificó, en los trabajos seleccionados, 16 principios para minimizar el esfuerzo mental del alumno, tanto en la presentación de contenidos como en la interacción con el entorno electrónico.O objetivo deste estudo é problematizar a aproximação de ideias e conceitos fornecidos pela Teoria da Carga Cognitiva, Teoria Cognitiva da Aprendizagem Multimídia, as Heurísticas de Usabilidade de Interfaces e o estudo sobre aprendizado eletrônico. Para isso, descreve-se as principais características e realiza-se a convergência de princípios e diretrizes para a minimização da carga cognitiva na educação on-line. Esta pesquisa utilizou-se de estudo bibliográfico e identificou, nas obras escolhidas, 16 princípios para minimização do esforço mental do estudante, tanto na apresentação de conteúdos como na interação com o ambiente eletrônico.Faculdade de Educação (UFG)2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6420810.5216/ia.v45i3.64208Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-8101981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208/36185Copyright (c) 2021 Andressa Falcade, Ilse Abegg, Laís Falcadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessFalcade, AndressaAbegg, IlseFalcade, Laís2021-01-11T22:19:34Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64208Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2021-01-11T22:19:34Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS TEORÍA DE LA CARGA COGNITIVA: APROXIMACIÓN DE IDEAS Y CONCEPTOS TEORIA DA CARGA COGNITIVA: APROXIMAÇÃO DE IDEIAS E CONCEITOS |
title |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS |
spellingShingle |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS Falcade, Andressa |
title_short |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS |
title_full |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS |
title_fullStr |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS |
title_full_unstemmed |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS |
title_sort |
THEORY OF COGNITIVE LOAD: APPROXIMATION OF IDEAS AND CONCEPTS |
author |
Falcade, Andressa |
author_facet |
Falcade, Andressa Abegg, Ilse Falcade, Laís |
author_role |
author |
author2 |
Abegg, Ilse Falcade, Laís |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Falcade, Andressa Abegg, Ilse Falcade, Laís |
description |
The aim of this study is to problematize the approximation of ideas and concepts given by the Cognitive Load Theory, Cognitive Theory of Multimedia Learning, the Interface Usability Heuristics and the study on electronic learning. For this, the main characteristics are described and the convergence of principles and guidelines for minimizing the cognitive load in online education is carried out. This research used a bibliographic study and identified, in the chosen works, 16 principles for minimizing the student's mental effort, both in the presentation of contents and in the interaction with the electronic environment. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208 10.5216/ia.v45i3.64208 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v45i3.64208 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/64208/36185 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Andressa Falcade, Ilse Abegg, Laís Falcade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Andressa Falcade, Ilse Abegg, Laís Falcade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810 Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810 Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 795-810 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1789440197364023296 |