TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Faria, Juliana Guimarães
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Toschi, Mirza Seabra
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037
Resumo: The text discusses the relationship of distance education with the policies of internationalization of higher education and inclusion of teacher training in this reality. Shows that distance education is booming, especially in training courses for teachers, and immersed in the process of trade liberalization within the WTO. In this process of liberalization, the EAD is being seen as a commodity whose characteristics of transfronteirização and low cost. Raises the question of the necessity of discussing the DL in Brazil as well as a consumer and the importance of discussions around their offer conditions, objectives and rules.
id UFG-3_341f949b519929e0b5e4788e6d4e82f8
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/15037
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCEA FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO CONTEXTO DAS TENDÊNCIAS PARA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR A DISTÂNCIAThe text discusses the relationship of distance education with the policies of internationalization of higher education and inclusion of teacher training in this reality. Shows that distance education is booming, especially in training courses for teachers, and immersed in the process of trade liberalization within the WTO. In this process of liberalization, the EAD is being seen as a commodity whose characteristics of transfronteirização and low cost. Raises the question of the necessity of discussing the DL in Brazil as well as a consumer and the importance of discussions around their offer conditions, objectives and rules.O texto indaga sobre a relação da educação a distância com as políticas de internacionalização da Educação Superior e sobre a inserção da formação de professores nessa realidade. Mostra que a educação a distância está em plena expansão, principalmente nos cursos de formação de professores, e imersa no processo de liberalização do comércio dentro da OMC. Nesse processo de liberalização, a EAD vem sendo vista como um bem comercializável, por suas características de transfronteirização e baixo custo. Levanta-se a questão da necessidade de se discutir a EAD no Brasil para além de um bem de consumo e a importância dos debates em torno de suas condições de oferta, objetivos e regulamentação.Faculdade de Educação (UFG)2011-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1503710.5216/ia.v36i1.15037Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-2241981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037/9323Faria, Juliana GuimarãesToschi, Mirza Seabrainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:48:49Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/15037Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:28.518349Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO CONTEXTO DAS TENDÊNCIAS PARA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR A DISTÂNCIA
title TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
spellingShingle TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
Faria, Juliana Guimarães
title_short TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
title_full TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
title_fullStr TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
title_full_unstemmed TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
title_sort TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
author Faria, Juliana Guimarães
author_facet Faria, Juliana Guimarães
Toschi, Mirza Seabra
author_role author
author2 Toschi, Mirza Seabra
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Faria, Juliana Guimarães
Toschi, Mirza Seabra
description The text discusses the relationship of distance education with the policies of internationalization of higher education and inclusion of teacher training in this reality. Shows that distance education is booming, especially in training courses for teachers, and immersed in the process of trade liberalization within the WTO. In this process of liberalization, the EAD is being seen as a commodity whose characteristics of transfronteirização and low cost. Raises the question of the necessity of discussing the DL in Brazil as well as a consumer and the importance of discussions around their offer conditions, objectives and rules.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-09-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037
10.5216/ia.v36i1.15037
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037
identifier_str_mv 10.5216/ia.v36i1.15037
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037/9323
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224
Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224
Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874761920086016