TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCE
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037 |
Resumo: | The text discusses the relationship of distance education with the policies of internationalization of higher education and inclusion of teacher training in this reality. Shows that distance education is booming, especially in training courses for teachers, and immersed in the process of trade liberalization within the WTO. In this process of liberalization, the EAD is being seen as a commodity whose characteristics of transfronteirização and low cost. Raises the question of the necessity of discussing the DL in Brazil as well as a consumer and the importance of discussions around their offer conditions, objectives and rules. |
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TEACHERS ’ TRANING IN THE CONTEXT OF THE TENDENCIES OF INTERNATIONALIZA - TION OF HIGHER EDUCATION AT DISTANCEA FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO CONTEXTO DAS TENDÊNCIAS PARA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR A DISTÂNCIAThe text discusses the relationship of distance education with the policies of internationalization of higher education and inclusion of teacher training in this reality. Shows that distance education is booming, especially in training courses for teachers, and immersed in the process of trade liberalization within the WTO. In this process of liberalization, the EAD is being seen as a commodity whose characteristics of transfronteirização and low cost. Raises the question of the necessity of discussing the DL in Brazil as well as a consumer and the importance of discussions around their offer conditions, objectives and rules.O texto indaga sobre a relação da educação a distância com as políticas de internacionalização da Educação Superior e sobre a inserção da formação de professores nessa realidade. Mostra que a educação a distância está em plena expansão, principalmente nos cursos de formação de professores, e imersa no processo de liberalização do comércio dentro da OMC. Nesse processo de liberalização, a EAD vem sendo vista como um bem comercializável, por suas características de transfronteirização e baixo custo. Levanta-se a questão da necessidade de se discutir a EAD no Brasil para além de um bem de consumo e a importância dos debates em torno de suas condições de oferta, objetivos e regulamentação.Faculdade de Educação (UFG)2011-09-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/1503710.5216/ia.v36i1.15037Journal Inter-Ação; Vol. 36 No. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224Revista Inter Ação; Vol. 36 Núm. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-224Revista Inter-Ação; v. 36 n. 1 (2011): Políticas e Gestão da Educação Superior; 201-2241981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/15037/9323Faria, Juliana GuimarãesToschi, Mirza Seabrainfo:eu-repo/semantics/openAccess2014-02-23T14:48:49Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/15037Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:54:28.518349Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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