STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Inter-ação (Goiânia. Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152 |
Resumo: | This article aims to analyze the performance of higher education institutions in Latin America, in comparison with university classifications prepared by specialized consultants, with the aim of developing a unitary classification. For this, the methodology used consisted in analyzing university classifications of consultants, and thus, developing a global classification. The results showed that Latin America still lacks representation of universities in world rankings, since they present certain barriers in some parameters. The main conclusions are that, analyzing the results of the classifications in general, it is possible that the manager points out possible weaknesses and invests in them, as well as, when there are positive results, continue investing in this line of action. |
id |
UFG-3_6af01960d3080e1fdd7db74d846f2b8c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/65152 |
network_acronym_str |
UFG-3 |
network_name_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS PADRONIZAÇÃO DO DESEMPENHO DAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 DE ACORDO COM CONSULTORES DE RANKINGS ESPECIALIZADOSESTANDARIZACIÓN DEL DESEMPEÑO DE LAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 SEGÚN CONSULTORES DE RANKING ESPECIALIZADOSThis article aims to analyze the performance of higher education institutions in Latin America, in comparison with university classifications prepared by specialized consultants, with the aim of developing a unitary classification. For this, the methodology used consisted in analyzing university classifications of consultants, and thus, developing a global classification. The results showed that Latin America still lacks representation of universities in world rankings, since they present certain barriers in some parameters. The main conclusions are that, analyzing the results of the classifications in general, it is possible that the manager points out possible weaknesses and invests in them, as well as, when there are positive results, continue investing in this line of action.Este artículo tiene como objetivo analizar el desempeño de las instituciones de educación superior en América Latina, en comparación con las clasificaciones universitárias preparadas por consultores especializados, con el objetivo de desarrollar una clasificación unitaria. Para esto, la metodologia utilizada consistió en analizar clasificaciones universitarias de consultores, y así, elaborar una clasificación global. Los resultados mostraron que América Latina aún carece de representación de las universidades en los rankings mundiales, ya que presentan ciertas barreras en algunos parámetros. Las principales conclusiones son que, analizando los resultados de las clasificaciones en general, es posible que los rectores señalen posibles debilidades e inviertan en ellas, así como, cuando hay resultados positivos, sigan invirtiendo en esta línea acción.Este artigo tem como objetivo analisar o desempenho das instituições de ensino superior na América Latina, em comparação com as classificações universitárias elaboradas por consultores especializados, com o objetivo de desenvolver uma classificação unitária. Para tanto, a metodologia utilizada consistiu em analisar as classificações universitárias dos consultores e, assim, desenvolver uma classificação global. Os resultados mostraram que a América Latina ainda carece de representatividade das universidades nos rankings mundiais, uma vez que apresentam certas barreiras em alguns parâmetros. As principais conclusões são que, analisando os resultados das classificações em geral, é possível que o gestor aponte possíveis fragilidades e invista nelas, bem como, quando houver resultados positivos, continue investindo nesta linha de atuação.Faculdade de Educação (UFG)2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6515210.5216/ia.v45i3.65152Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-8261981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGspahttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152/36186Copyright (c) 2021 João Pedro Mardegan Ribeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, João Pedro Mardegan2021-01-11T22:23:12Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/65152Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:00.056785Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS PADRONIZAÇÃO DO DESEMPENHO DAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 DE ACORDO COM CONSULTORES DE RANKINGS ESPECIALIZADOS ESTANDARIZACIÓN DEL DESEMPEÑO DE LAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 SEGÚN CONSULTORES DE RANKING ESPECIALIZADOS |
title |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS |
spellingShingle |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS Ribeiro, João Pedro Mardegan |
title_short |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS |
title_full |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS |
title_fullStr |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS |
title_full_unstemmed |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS |
title_sort |
STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS |
author |
Ribeiro, João Pedro Mardegan |
author_facet |
Ribeiro, João Pedro Mardegan |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ribeiro, João Pedro Mardegan |
description |
This article aims to analyze the performance of higher education institutions in Latin America, in comparison with university classifications prepared by specialized consultants, with the aim of developing a unitary classification. For this, the methodology used consisted in analyzing university classifications of consultants, and thus, developing a global classification. The results showed that Latin America still lacks representation of universities in world rankings, since they present certain barriers in some parameters. The main conclusions are that, analyzing the results of the classifications in general, it is possible that the manager points out possible weaknesses and invests in them, as well as, when there are positive results, continue investing in this line of action. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152 10.5216/ia.v45i3.65152 |
url |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152 |
identifier_str_mv |
10.5216/ia.v45i3.65152 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152/36186 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 João Pedro Mardegan Ribeiro info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 João Pedro Mardegan Ribeiro |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação (UFG) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826 Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826 Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826 1981-8416 reponame:Inter-ação (Goiânia. Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
collection |
Inter-ação (Goiânia. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistainteracao@gmail.com |
_version_ |
1799874764525797376 |