STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro, João Pedro Mardegan
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Inter-ação (Goiânia. Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152
Resumo: This article aims to analyze the performance of higher education institutions in Latin America, in comparison with university classifications prepared by specialized consultants, with the aim of developing a unitary classification. For this, the methodology used consisted in analyzing university classifications of consultants, and thus, developing a global classification. The results showed that Latin America still lacks representation of universities in world rankings, since they present certain barriers in some parameters. The main conclusions are that, analyzing the results of the classifications in general, it is possible that the manager points out possible weaknesses and invests in them, as well as, when there are positive results, continue investing in this line of action.
id UFG-3_6af01960d3080e1fdd7db74d846f2b8c
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/65152
network_acronym_str UFG-3
network_name_str Inter-ação (Goiânia. Online)
repository_id_str
spelling STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS PADRONIZAÇÃO DO DESEMPENHO DAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 DE ACORDO COM CONSULTORES DE RANKINGS ESPECIALIZADOSESTANDARIZACIÓN DEL DESEMPEÑO DE LAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 SEGÚN CONSULTORES DE RANKING ESPECIALIZADOSThis article aims to analyze the performance of higher education institutions in Latin America, in comparison with university classifications prepared by specialized consultants, with the aim of developing a unitary classification. For this, the methodology used consisted in analyzing university classifications of consultants, and thus, developing a global classification. The results showed that Latin America still lacks representation of universities in world rankings, since they present certain barriers in some parameters. The main conclusions are that, analyzing the results of the classifications in general, it is possible that the manager points out possible weaknesses and invests in them, as well as, when there are positive results, continue investing in this line of action.Este artículo tiene como objetivo analizar el desempeño de las instituciones de educación superior en América Latina, en comparación con las clasificaciones universitárias preparadas por consultores especializados, con el objetivo de desarrollar una clasificación unitaria. Para esto, la metodologia utilizada consistió en analizar clasificaciones universitarias de consultores, y así, elaborar una clasificación global. Los resultados mostraron que América Latina aún carece de representación de las universidades en los rankings mundiales, ya que presentan ciertas barreras en algunos parámetros. Las principales conclusiones son que, analizando los resultados de las clasificaciones en general, es posible que los rectores señalen posibles debilidades e inviertan en ellas, así como, cuando hay resultados positivos, sigan invirtiendo en esta línea acción.Este artigo tem como objetivo analisar o desempenho das instituições de ensino superior na América Latina, em comparação com as classificações universitárias elaboradas por consultores especializados, com o objetivo de desenvolver uma classificação unitária. Para tanto, a metodologia utilizada consistiu em analisar as classificações universitárias dos consultores e, assim, desenvolver uma classificação global. Os resultados mostraram que a América Latina ainda carece de representatividade das universidades nos rankings mundiais, uma vez que apresentam certas barreiras em alguns parâmetros. As principais conclusões são que, analisando os resultados das classificações em geral, é possível que o gestor aponte possíveis fragilidades e invista nelas, bem como, quando houver resultados positivos, continue investindo nesta linha de atuação.Faculdade de Educação (UFG)2021-01-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/6515210.5216/ia.v45i3.65152Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-8261981-8416reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGspahttps://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152/36186Copyright (c) 2021 João Pedro Mardegan Ribeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro, João Pedro Mardegan2021-01-11T22:23:12Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/65152Revistahttps://revistas.ufg.br/index.php/interacaoPUBhttps://revistas.ufg.br/index.php/interacao/oai||revistainteracao@gmail.com1981-84160101-7136opendoar:2024-05-21T19:55:00.056785Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
PADRONIZAÇÃO DO DESEMPENHO DAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 DE ACORDO COM CONSULTORES DE RANKINGS ESPECIALIZADOS
ESTANDARIZACIÓN DEL DESEMPEÑO DE LAS UNIVERSIDADES LATINAS DE 2015 A 2019 SEGÚN CONSULTORES DE RANKING ESPECIALIZADOS
title STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
spellingShingle STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
Ribeiro, João Pedro Mardegan
title_short STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
title_full STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
title_fullStr STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
title_full_unstemmed STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
title_sort STANDARDIZATION OF THE PERFORMANCE OF LATIN UNIVERSITIES FROM 2015 TO 2019 ACCORDING TO SPECIALIZED RANKING CONSULTANTS
author Ribeiro, João Pedro Mardegan
author_facet Ribeiro, João Pedro Mardegan
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ribeiro, João Pedro Mardegan
description This article aims to analyze the performance of higher education institutions in Latin America, in comparison with university classifications prepared by specialized consultants, with the aim of developing a unitary classification. For this, the methodology used consisted in analyzing university classifications of consultants, and thus, developing a global classification. The results showed that Latin America still lacks representation of universities in world rankings, since they present certain barriers in some parameters. The main conclusions are that, analyzing the results of the classifications in general, it is possible that the manager points out possible weaknesses and invests in them, as well as, when there are positive results, continue investing in this line of action.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-01-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152
10.5216/ia.v45i3.65152
url https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152
identifier_str_mv 10.5216/ia.v45i3.65152
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/interacao/article/view/65152/36186
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 João Pedro Mardegan Ribeiro
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 João Pedro Mardegan Ribeiro
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação (UFG)
dc.source.none.fl_str_mv Journal Inter-Ação; Vol. 45 No. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826
Revista Inter Ação; Vol. 45 Núm. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826
Revista Inter-Ação; v. 45 n. 3 (2020): Educação Superior, Produção do Conhecimento e Globalização; 811-826
1981-8416
reponame:Inter-ação (Goiânia. Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Inter-ação (Goiânia. Online)
collection Inter-ação (Goiânia. Online)
repository.name.fl_str_mv Inter-ação (Goiânia. Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||revistainteracao@gmail.com
_version_ 1799874764525797376