NEQUALITIES AND PRIVILEGES IN PUBLIC HEALTH: PERCEPTIONS OF PHYSICAL EDUCATION PROFESSIONALS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Neves, Ricardo Lira de Rezende
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Assumçao, Luis Otávio Teles
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/59011
Resumo: In this article we analyze the inequalities and privileges in the work in Public Health services of a region of Goiânia. We interviewed nine Physical Education professionals from four institutions of the Municipal Health Department of this city. The material collected was analyzed using the Content Analysis technique, with the support of Webqda software. The accumulation of certain cultural capital translated into knowledge and habitus, time of intervention experience, division of labor and professional hierarchies demonstrate power disputes in the professional field, often with the consent of the dominated professions.
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spelling NEQUALITIES AND PRIVILEGES IN PUBLIC HEALTH: PERCEPTIONS OF PHYSICAL EDUCATION PROFESSIONALSDESIGUALDADES Y PRIVILEGIOS EN EL TRABAJO EN SALUD PÚBLICA: PERCEPCIONES DE PROFESIONALES DE EDUCACIÓN FÍSICADesigualdades e privilégios no trabalho em saúde pública: percepções de profissionais de educação físicaPhysical Education. Occupations. Dissent. Unified Health SystemEducación Física. Ocupaciones. Disentimientos. Sistema Único de SaludEducação Física. Profissões. Dissidências. Sistema Único de SaúdeIn this article we analyze the inequalities and privileges in the work in Public Health services of a region of Goiânia. We interviewed nine Physical Education professionals from four institutions of the Municipal Health Department of this city. The material collected was analyzed using the Content Analysis technique, with the support of Webqda software. The accumulation of certain cultural capital translated into knowledge and habitus, time of intervention experience, division of labor and professional hierarchies demonstrate power disputes in the professional field, often with the consent of the dominated professions.En este artículo analizamos las desigualdades y privilegios en el trabajo en servicios de Salud Pública de una región de Goiânia. Hemos hecho entrevistas con nueve profesionales de Educación Física de cuatro instituciones de la Secretaría Municipal de Salud de esta ciudad. El material recolectado fue analizado a partir de la técnica de Análisis de Contenido, con soporte del software Webqda. La acumulación de determinado capital cultural traducido en saberes y habitus, el tiempo de experiencia de intervención, la división del trabajo y las jerarquías profesionales demuestran las disputas de poder en el campo profesional, muchas veces, con el propio consentimiento de las profesiones dominadas.Neste artigo analisamos as desigualdades e privilégios no trabalho em serviços de Saúde Pública de uma região de Goiânia. Fizemos entrevistas com nove profissionais de Educação Física de quatro instituições da Secretaria Municipal de Saúde desta cidade. O material coletado foi analisado a partir da técnica de Análise de Conteúdo, com apoio do software Webqda. O acúmulo de determinado capital cultural traduzido em saberes e habitus, o tempo de experiência de intervenção, a divisão do trabalho e as hierarquias profissionais demonstram as disputas de poder no campo profissional, muitas vezes, com o próprio consentimento das profissões dominadas.Universidade Federal de Goiás2020-09-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5901110.5216/rpp.v23.59011Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/59011/35353Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessNeves, Ricardo Lira de RezendeAssumçao, Luis Otávio Teles2021-03-05T16:31:52Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/59011Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:31.393970Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
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