INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Palafox, Gabriel H. Muñoz
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Terra, Dinah Vasconcellos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/9
Resumo: The present article has as objective to reflect the political-pedagogical bases that have sustained the evaluation practice in Education and Physical Education School Teaching. At this context it analyses the educator and school postures at this tipe of avaluative practice from the after – marxism perspectives. It shows our conception about evaluation in Physical Education School Teaching, as series of methological theoretical-practice to the learning and teaching process. These reflexions are the results in accordance with the philosofical bases and the political – pedagogic Collective Planning of the Pedagogic Work (PCTP) proposal in development since 1993 at NEPECC of the Physical Education and Sports Department of the Federal University of Uberlândia. KEY WORDS: Avaluation – Physical Education – Education.
id UFG-4_42844076427fb19c80574abccaf74ea2
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/9
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLARThe present article has as objective to reflect the political-pedagogical bases that have sustained the evaluation practice in Education and Physical Education School Teaching. At this context it analyses the educator and school postures at this tipe of avaluative practice from the after – marxism perspectives. It shows our conception about evaluation in Physical Education School Teaching, as series of methological theoretical-practice to the learning and teaching process. These reflexions are the results in accordance with the philosofical bases and the political – pedagogic Collective Planning of the Pedagogic Work (PCTP) proposal in development since 1993 at NEPECC of the Physical Education and Sports Department of the Federal University of Uberlândia. KEY WORDS: Avaluation – Physical Education – Education.O presente artigo tem como objetivo refletir acerca das bases político-pedagógicas que têm sustentado as práticas de avaliação em Educação Física Escolar. Neste contexto são analisadas as posturas do educador e da escola dentro de um tipo de prática de avaliação fundamentada numa perspectiva pós-marxista. Nossa concepção sobre a avaliação em Educação Física Escolar se funda numa série de pressupostos metodológicos teórico-práticos dos processos de ensino e aprendizagem. Estas reflexões são resultados que estão alinhavados com as bases filosóficas e com o projeto político pedagógico do Plano Coletivo do Trabalho Pedagógico (PCTP) em desenvolvimento desde 1993 no NEPECC, do Departamento de Educação Física e Esportes da Universidade Federal de Uberlândia. PALAVRAS-CHAVE: Avaliação – Educação Física – EducaçãoUniversidade Federal de Goiás2006-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/910.5216/rpp.v1i0.9Pensar a Prática; Vol. 1 (1998); 23-37Pensar a Prática; v. 1 (1998); 23-371980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/9/2614https://revistas.ufg.br/fef/article/view/9/8Palafox, Gabriel H. MuñozTerra, Dinah Vasconcellosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:10:45Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/9Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:21.682264Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
title INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
spellingShingle INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
Palafox, Gabriel H. Muñoz
title_short INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
title_full INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
title_fullStr INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
title_full_unstemmed INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
title_sort INTRODUÇÃO À AVALIAÇÃO NA EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
author Palafox, Gabriel H. Muñoz
author_facet Palafox, Gabriel H. Muñoz
Terra, Dinah Vasconcellos
author_role author
author2 Terra, Dinah Vasconcellos
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Palafox, Gabriel H. Muñoz
Terra, Dinah Vasconcellos
description The present article has as objective to reflect the political-pedagogical bases that have sustained the evaluation practice in Education and Physical Education School Teaching. At this context it analyses the educator and school postures at this tipe of avaluative practice from the after – marxism perspectives. It shows our conception about evaluation in Physical Education School Teaching, as series of methological theoretical-practice to the learning and teaching process. These reflexions are the results in accordance with the philosofical bases and the political – pedagogic Collective Planning of the Pedagogic Work (PCTP) proposal in development since 1993 at NEPECC of the Physical Education and Sports Department of the Federal University of Uberlândia. KEY WORDS: Avaluation – Physical Education – Education.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-11-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/9
10.5216/rpp.v1i0.9
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/9
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v1i0.9
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/9/2614
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/9/8
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 1 (1998); 23-37
Pensar a Prática; v. 1 (1998); 23-37
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874855277953025