THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Gardênia de Holanda Marinho Nogueira, Nathálya
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Augusto Paulon, Diego, de Paula Ferreira, Bárbara, Aparecida Fernandes, Lidiane, Menezes Lage, Guilherme
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487
Resumo: The aim of this study was to investigate the level of knowledge of physical education professionals and undergraduate students on Motor Learning. For this, a questionnaire with 20 questions was elaborated, in which the first part was related to the identification of the participants and the second related to Motor Learning. The results obtained came from 141 responses. The participants presented difficulties in the theoretical knowledge of motor learning, however, with regard to the daily life of a physical education teacher, the participants demonstrated knowledge about the factors that influence motor learning, with the exception of factors that teachers can manipulate over practice organization and feedback.
id UFG-4_5866feb833fc8dba3b4f7ee8184caa9e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/64487
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNINGEL CONOCIMIENTO DEL PROFESOR DE EDUCACIÓN FÍSICA SOBRE EL APRENDIZAJE MOTORO conhecimento do professor de Educação Física sobre aprendizagem motoraMotor BehaviorPhysical EducationMotor skillsProfessional performanceComportamiento MotorEducación FísicaHabilidades MotorasActuación ProfesionalComportamento MotorEducação FísicaHabilidades motorasAtuação profissionalThe aim of this study was to investigate the level of knowledge of physical education professionals and undergraduate students on Motor Learning. For this, a questionnaire with 20 questions was elaborated, in which the first part was related to the identification of the participants and the second related to Motor Learning. The results obtained came from 141 responses. The participants presented difficulties in the theoretical knowledge of motor learning, however, with regard to the daily life of a physical education teacher, the participants demonstrated knowledge about the factors that influence motor learning, with the exception of factors that teachers can manipulate over practice organization and feedback.El objetivo del estudio fue investigar el nivel de conocimiento de estudiantes de pregrado y posgrado en educación física sobre el aprendizaje motor. Para esto, se elaboró un cuestionario con 20 preguntas, la primera parte relacionada con la identificación de los participantes y la segunda relacionada con el aprendizaje motor. Los resultados obtenidos se basaron en 141 respuestas. Los participantes presentaron dificultades en la parte teórica sobre el aprendizaje motor, sin embargo, con respecto a la vida diaria de un maestro de educación física, los participantes demostraron una facilidad para reproducir los factores que influyen en el aprendizaje motor, con la excepción de los factores que el profesor puede manipular sobre la organización de la práctica y la retroalimentación.O objetivo do estudo foi investigar o nível de conhecimento de graduados e graduandos em educação física sobre Aprendizagem Motora. Para isso, foi elaborado um questionário com 20 questões, sendo a primeira parte relacionada à identificação dos participantes e a segunda relacionada à Aprendizagem Motora. Os resultados obtidos se deram a partir de 141 respostas. Os participantes apresentaram dificuldades na parte teórica sobre a Aprendizagem Motora, porém, no tocante ao dia a dia de um professor de educação física, os participantes demonstraram facilidade em reproduzir os fatores que influenciam a aprendizagem motora, com exceção de fatores que o professor pode manipular a respeito da organização da prática e feedback.Universidade Federal de Goiás2021-03-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/6448710.5216/rpp.v24.64487Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)Pensar a Prática; v. 24 (2021)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487/36390Copyright (c) 2021 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessGardênia de Holanda Marinho Nogueira, NathályaAugusto Paulon, Diego de Paula Ferreira, BárbaraAparecida Fernandes, LidianeMenezes Lage, Guilherme2022-03-10T13:26:56Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/64487Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:56:34.293306Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
EL CONOCIMIENTO DEL PROFESOR DE EDUCACIÓN FÍSICA SOBRE EL APRENDIZAJE MOTOR
O conhecimento do professor de Educação Física sobre aprendizagem motora
title THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
spellingShingle THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
Gardênia de Holanda Marinho Nogueira, Nathálya
Motor Behavior
Physical Education
Motor skills
Professional performance
Comportamiento Motor
Educación Física
Habilidades Motoras
Actuación Profesional
Comportamento Motor
Educação Física
Habilidades motoras
Atuação profissional
title_short THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
title_full THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
title_fullStr THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
title_full_unstemmed THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
title_sort THE KNOWLEDGE OF THE PHYSICAL EDUCATION TEACHER ABOUT MOTOR LEARNING
author Gardênia de Holanda Marinho Nogueira, Nathálya
author_facet Gardênia de Holanda Marinho Nogueira, Nathálya
Augusto Paulon, Diego
de Paula Ferreira, Bárbara
Aparecida Fernandes, Lidiane
Menezes Lage, Guilherme
author_role author
author2 Augusto Paulon, Diego
de Paula Ferreira, Bárbara
Aparecida Fernandes, Lidiane
Menezes Lage, Guilherme
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Gardênia de Holanda Marinho Nogueira, Nathálya
Augusto Paulon, Diego
de Paula Ferreira, Bárbara
Aparecida Fernandes, Lidiane
Menezes Lage, Guilherme
dc.subject.por.fl_str_mv Motor Behavior
Physical Education
Motor skills
Professional performance
Comportamiento Motor
Educación Física
Habilidades Motoras
Actuación Profesional
Comportamento Motor
Educação Física
Habilidades motoras
Atuação profissional
topic Motor Behavior
Physical Education
Motor skills
Professional performance
Comportamiento Motor
Educación Física
Habilidades Motoras
Actuación Profesional
Comportamento Motor
Educação Física
Habilidades motoras
Atuação profissional
description The aim of this study was to investigate the level of knowledge of physical education professionals and undergraduate students on Motor Learning. For this, a questionnaire with 20 questions was elaborated, in which the first part was related to the identification of the participants and the second related to Motor Learning. The results obtained came from 141 responses. The participants presented difficulties in the theoretical knowledge of motor learning, however, with regard to the daily life of a physical education teacher, the participants demonstrated knowledge about the factors that influence motor learning, with the exception of factors that teachers can manipulate over practice organization and feedback.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487
10.5216/rpp.v24.64487
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v24.64487
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/64487/36390
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 24 (2021)
Pensar a Prática; v. 24 (2021)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874859684069376