ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/26 |
Resumo: | The text presents a brief boarding about the school and the class as possible spaces of resistance to the mere reproduction of the dominant values. The school and the class can, also, configure as spaces of production of culture, stimulating the criticism and creativity, having the work as mediator of the relationship teacher – student and knowledge. This approach unfolds in the treatment with the sport, presenting and discussing some propositions and examples. KEY WORDS: School, work, sports |
id |
UFG-4_6f672bdec9d537e69a7bfb3f2f046213 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/26 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIRThe text presents a brief boarding about the school and the class as possible spaces of resistance to the mere reproduction of the dominant values. The school and the class can, also, configure as spaces of production of culture, stimulating the criticism and creativity, having the work as mediator of the relationship teacher – student and knowledge. This approach unfolds in the treatment with the sport, presenting and discussing some propositions and examples. KEY WORDS: School, work, sportsO texto apresenta uma breve abordagem sobre a escola e a aula como espaços possíveis de resistência à mera reprodução dos valores dominantes, podendo, também, configurarem-se como espaços de produção de cultura, estimulando a crítica e a criatividade, tendo o trabalho como mediador da relação professor-aluno e saber. Essa abordagem se desdobra no trato com o esporte, apresentando e discutindo algumas proposições e exemplos. PALAVRAS-CHAVE: Escola, aula, trabalho, esporteUniversidade Federal de Goiás2006-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/2610.5216/rpp.v3i0.26Pensar a Prática; Vol. 3 (2000); 19-35Pensar a Prática; v. 3 (2000); 19-351980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/26/2655https://revistas.ufg.br/fef/article/view/26/25de Oliveira, Sávio Assisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:11:28Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/26Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:22.782718Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
title |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
spellingShingle |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR de Oliveira, Sávio Assis |
title_short |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
title_full |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
title_fullStr |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
title_full_unstemmed |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
title_sort |
ESCOLA E ESPORTE: CAMPOS PARA OCUPAR, RESISTIR E PRODUZIR |
author |
de Oliveira, Sávio Assis |
author_facet |
de Oliveira, Sávio Assis |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
de Oliveira, Sávio Assis |
description |
The text presents a brief boarding about the school and the class as possible spaces of resistance to the mere reproduction of the dominant values. The school and the class can, also, configure as spaces of production of culture, stimulating the criticism and creativity, having the work as mediator of the relationship teacher – student and knowledge. This approach unfolds in the treatment with the sport, presenting and discussing some propositions and examples. KEY WORDS: School, work, sports |
publishDate |
2006 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2006-11-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/26 10.5216/rpp.v3i0.26 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/26 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v3i0.26 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/26/2655 https://revistas.ufg.br/fef/article/view/26/25 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 3 (2000); 19-35 Pensar a Prática; v. 3 (2000); 19-35 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1799874855293681665 |