EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mascarenhas, Fernando
Data de Publicação: 2006
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/10
Resumo: This text searches to analyse briefly the reforms applied applies to education / physical education opposing to the actual moment of economical reconstrution that the world experiences. The aim, therefore, is to identify, discuss some of the inherent elements to such reforms, for example, the new Lei de Diretrizes e Bases da Educação Brasileira and the national curricular parameters. Aiming to point out the principal contradictions, we believe to be offering subsidies for tbc strategy of intervention to our colleagues. KEY WORDS: Education – Physical Education – Globalization
id UFG-4_8b76223430dbfb7a1fed173a0e8757ae
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/10
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
repository_id_str
spelling EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSAThis text searches to analyse briefly the reforms applied applies to education / physical education opposing to the actual moment of economical reconstrution that the world experiences. The aim, therefore, is to identify, discuss some of the inherent elements to such reforms, for example, the new Lei de Diretrizes e Bases da Educação Brasileira and the national curricular parameters. Aiming to point out the principal contradictions, we believe to be offering subsidies for tbc strategy of intervention to our colleagues. KEY WORDS: Education – Physical Education – GlobalizationEste texto procura construir uma breve análise das reformas que se aplicam à Educação Física em face do atual momento de reestruturação econômica que o mundo experimenta. Apresenta-se, portanto, como sua preocupação central, identificar, discutir e problematizar alguns elementos inerentes a tais reformas como, por exemplo, a nova Lei de Diretrizes e Bases da Educação Brasileira e os Parâmetros Curriculares Nacionais. Procurando apontar suas principais contradições, acredita-se poder oferecer possíveis subsídios para a construção de uma estratégia de intervenção que se coloca como necessária. PALAVRAS-CHAVE: Educação – Educação Física – GlobalizaçãoUniversidade Federal de Goiás2006-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/1010.5216/rpp.v1i0.10Pensar a Prática; Vol. 1 (1998); 38-47Pensar a Prática; v. 1 (1998); 38-471980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/10/2615https://revistas.ufg.br/fef/article/view/10/9Mascarenhas, Fernandoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:10:47Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/10Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:21.758752Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true
dc.title.none.fl_str_mv EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
title EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
spellingShingle EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
Mascarenhas, Fernando
title_short EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
title_full EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
title_fullStr EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
title_full_unstemmed EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
title_sort EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR: RENOVAÇÕES, MODISMO, INTERESSES.... E O PULSO AINDA PULSA
author Mascarenhas, Fernando
author_facet Mascarenhas, Fernando
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mascarenhas, Fernando
description This text searches to analyse briefly the reforms applied applies to education / physical education opposing to the actual moment of economical reconstrution that the world experiences. The aim, therefore, is to identify, discuss some of the inherent elements to such reforms, for example, the new Lei de Diretrizes e Bases da Educação Brasileira and the national curricular parameters. Aiming to point out the principal contradictions, we believe to be offering subsidies for tbc strategy of intervention to our colleagues. KEY WORDS: Education – Physical Education – Globalization
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-11-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/10
10.5216/rpp.v1i0.10
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/10
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v1i0.10
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/10/2615
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/10/9
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 1 (1998); 38-47
Pensar a Prática; v. 1 (1998); 38-47
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv ||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1799874855280050176