EXISTE ESPAÇO PARA O ENSINO DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA ESCOLA BÁSICA?
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Data de Publicação: | 2006 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/152 |
Resumo: | This work has the objective to show some perspectives for a new dimension of Physical Education inside school instituition. Also try to put in evidence the absence of new horizons for the present model in use at school. On the other side, it points out some possibilities to revert this situation not too much promising, when it impute to Physical Education the organization, systematization, and decodefication of men and women corporal practices, beyond cinestesic limits. There is in the corporability its own possibility of comprehension and explicity of cultural dynamics, considering Physical Education teacher as the intelectual responsible for this work as far as corporal practices are concerned. KEY WORDS: physical education; professional training in physical education; public politics in physical education. |
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EXISTE ESPAÇO PARA O ENSINO DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA ESCOLA BÁSICA?This work has the objective to show some perspectives for a new dimension of Physical Education inside school instituition. Also try to put in evidence the absence of new horizons for the present model in use at school. On the other side, it points out some possibilities to revert this situation not too much promising, when it impute to Physical Education the organization, systematization, and decodefication of men and women corporal practices, beyond cinestesic limits. There is in the corporability its own possibility of comprehension and explicity of cultural dynamics, considering Physical Education teacher as the intelectual responsible for this work as far as corporal practices are concerned. KEY WORDS: physical education; professional training in physical education; public politics in physical education.Esse trabalho objetiva apontar algumas perspectivas para o redimensionamento da Educação Física no interior da instituição escolar. Procura evidenciar a falta de horizontes para o atual modelo adotado na escola. Por outro lado, aponta algumas possibilidades de reversão de um quadro pouco promissor, quando imputa à Educação Física a organização, a sistematização e a decodificação das práticas corporais de homens e mulheres, para além dos limites cinestésicos. Tem na corporalidade sua possibilidade de compreensão e explicitação da dinâmica cultural e defende o professor de Educação Física como o intelectual responsável por essa tarefa no plano das práticas corporais. PALAVRAS-CHAVE: Educação Física escolar; formação profissional; políticas públicas para a Educação Física escolar.Universidade Federal de Goiás2006-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por parestext/htmlapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/15210.5216/rpp.v2i0.152Pensar a Prática; Vol. 2 (1999); 119-135Pensar a Prática; v. 2 (1999); 119-1351980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/152/2633https://revistas.ufg.br/fef/article/view/152/138Oliveira, Marcus Aurélio Taborda deinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-06-20T18:11:11Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/152Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oai||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2024-05-21T19:55:28.801035Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
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