O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pensar a Prática (Online) |
DOI: | 10.5216/rpp.v23.57081 |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081 |
Resumo: | Sports and leisure projects appear increasingly linked to activities of curricular complement presenting justifications of implementation that range from the discourse to the improvement of the quality of education to the perspective of gradual expansion of the school day. Thus, in the context of the discipline physical education was aimed to understand if the physical infrastructure of schools can influence the existence of sports and leisure projects. We analyzed 1,262 state schools in Paraná and the data showed that the type of infrastructure available at the school is a determining factor. |
id |
UFG-4_ef780e01e469bfd79d60ce40673f0eb0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/57081 |
network_acronym_str |
UFG-4 |
network_name_str |
Pensar a Prática (Online) |
spelling |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicasEsporteLazerSports and leisure projects appear increasingly linked to activities of curricular complement presenting justifications of implementation that range from the discourse to the improvement of the quality of education to the perspective of gradual expansion of the school day. Thus, in the context of the discipline physical education was aimed to understand if the physical infrastructure of schools can influence the existence of sports and leisure projects. We analyzed 1,262 state schools in Paraná and the data showed that the type of infrastructure available at the school is a determining factor.Los proyectos de deporte y ocio aparecen cada vez más vinculados a actividades de complemento curricular presentando justificaciones de implantación que van desde el discurso para la mejora de la calidad de la educación hasta la perspectiva de ampliación gradual de la jornada escolar. Así, en el contexto de la disciplina educación física se objetivó comprender si la infraestructura física de las escuelas puede influenciar la existencia de proyectos de deporte y ocio. Se analizaron 1.262 escuelas estatales de Paraná y los datos mostraron que el tipo de infraestructura disponible en la escuela es factor determinante.Projetos de esporte e lazer aparecem cada vez mais atrelados a atividades de complemento curricular apresentando justificativas de implantação que vão desde o discurso para a melhoria da qualidade da educação até a perspectiva de ampliação gradual da jornada escolar. Assim, no contexto da disciplina educação física objetivou-se compreender se a infraestrutura física das escolas pode influenciar a existência de projetos de esporte e lazer. Foram analisadas 1.262 escolas estaduais do Paraná e os dados mostraram que o tipo de infraestrutura disponível na escola é fator determinante.Universidade Federal de Goiás2020-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5708110.5216/rpp.v23.57081Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081/35559Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessBendrath, Eduard AngeloMalagutti, João Paulo Melleiro2021-03-05T16:53:05Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/57081Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oaipensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2021-03-05T16:53:05Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
title |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
spellingShingle |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas Bendrath, Eduard Angelo Esporte Lazer Bendrath, Eduard Angelo Esporte Lazer |
title_short |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
title_full |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
title_fullStr |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
title_full_unstemmed |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
title_sort |
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas |
author |
Bendrath, Eduard Angelo |
author_facet |
Bendrath, Eduard Angelo Bendrath, Eduard Angelo Malagutti, João Paulo Melleiro Malagutti, João Paulo Melleiro |
author_role |
author |
author2 |
Malagutti, João Paulo Melleiro |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bendrath, Eduard Angelo Malagutti, João Paulo Melleiro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Esporte Lazer |
topic |
Esporte Lazer |
description |
Sports and leisure projects appear increasingly linked to activities of curricular complement presenting justifications of implementation that range from the discourse to the improvement of the quality of education to the perspective of gradual expansion of the school day. Thus, in the context of the discipline physical education was aimed to understand if the physical infrastructure of schools can influence the existence of sports and leisure projects. We analyzed 1,262 state schools in Paraná and the data showed that the type of infrastructure available at the school is a determining factor. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-10-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081 10.5216/rpp.v23.57081 |
url |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081 |
identifier_str_mv |
10.5216/rpp.v23.57081 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081/35559 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Pensar a Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Pensar a Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pensar a Prática; Vol. 23 (2020) Pensar a Prática; v. 23 (2020) 1980-6183 1415-4676 reponame:Pensar a Prática (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Pensar a Prática (Online) |
collection |
Pensar a Prática (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
pensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com |
_version_ |
1822181579282186240 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.5216/rpp.v23.57081 |