O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bendrath, Eduard Angelo
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Malagutti, João Paulo Melleiro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pensar a Prática (Online)
DOI: 10.5216/rpp.v23.57081
Texto Completo: https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081
Resumo: Sports and leisure projects appear increasingly linked to activities of curricular complement presenting justifications of implementation that range from the discourse to the improvement of the quality of education to the perspective of gradual expansion of the school day. Thus, in the context of the discipline physical education was aimed to understand if the physical infrastructure of schools can influence the existence of sports and leisure projects. We analyzed 1,262 state schools in Paraná and the data showed that the type of infrastructure available at the school is a determining factor.
id UFG-4_ef780e01e469bfd79d60ce40673f0eb0
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.ufg.br:article/57081
network_acronym_str UFG-4
network_name_str Pensar a Prática (Online)
spelling O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicasEsporteLazerSports and leisure projects appear increasingly linked to activities of curricular complement presenting justifications of implementation that range from the discourse to the improvement of the quality of education to the perspective of gradual expansion of the school day. Thus, in the context of the discipline physical education was aimed to understand if the physical infrastructure of schools can influence the existence of sports and leisure projects. We analyzed 1,262 state schools in Paraná and the data showed that the type of infrastructure available at the school is a determining factor.Los proyectos de deporte y ocio aparecen cada vez más vinculados a actividades de complemento curricular presentando justificaciones de implantación que van desde el discurso para la mejora de la calidad de la educación hasta la perspectiva de ampliación gradual de la jornada escolar. Así, en el contexto de la disciplina educación física se objetivó comprender si la infraestructura física de las escuelas puede influenciar la existencia de proyectos de deporte y ocio. Se analizaron 1.262 escuelas estatales de Paraná y los datos mostraron que el tipo de infraestructura disponible en la escuela es factor determinante.Projetos de esporte e lazer aparecem cada vez mais atrelados a atividades de complemento curricular apresentando justificativas de implantação que vão desde o discurso para a melhoria da qualidade da educação até a perspectiva de ampliação gradual da jornada escolar. Assim, no contexto da disciplina educação física objetivou-se compreender se a infraestrutura física das escolas pode influenciar a existência de projetos de esporte e lazer. Foram analisadas 1.262 escolas estaduais do Paraná e os dados mostraram que o tipo de infraestrutura disponível na escola é fator determinante.Universidade Federal de Goiás2020-10-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/5708110.5216/rpp.v23.57081Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)Pensar a Prática; v. 23 (2020)1980-61831415-4676reponame:Pensar a Prática (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081/35559Copyright (c) 2020 Pensar a Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessBendrath, Eduard AngeloMalagutti, João Paulo Melleiro2021-03-05T16:53:05Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/57081Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/fefPUBhttps://revistas.ufg.br/fef/oaipensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com1980-61831415-4676opendoar:2021-03-05T16:53:05Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)false
dc.title.none.fl_str_mv O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
title O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
spellingShingle O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
Bendrath, Eduard Angelo
Esporte
Lazer
Bendrath, Eduard Angelo
Esporte
Lazer
title_short O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
title_full O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
title_fullStr O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
title_full_unstemmed O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
title_sort O fator infraestrutura em projetos de esporte e lazer em escolas públicas
author Bendrath, Eduard Angelo
author_facet Bendrath, Eduard Angelo
Bendrath, Eduard Angelo
Malagutti, João Paulo Melleiro
Malagutti, João Paulo Melleiro
author_role author
author2 Malagutti, João Paulo Melleiro
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bendrath, Eduard Angelo
Malagutti, João Paulo Melleiro
dc.subject.por.fl_str_mv Esporte
Lazer
topic Esporte
Lazer
description Sports and leisure projects appear increasingly linked to activities of curricular complement presenting justifications of implementation that range from the discourse to the improvement of the quality of education to the perspective of gradual expansion of the school day. Thus, in the context of the discipline physical education was aimed to understand if the physical infrastructure of schools can influence the existence of sports and leisure projects. We analyzed 1,262 state schools in Paraná and the data showed that the type of infrastructure available at the school is a determining factor.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
avaliado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081
10.5216/rpp.v23.57081
url https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081
identifier_str_mv 10.5216/rpp.v23.57081
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ufg.br/fef/article/view/57081/35559
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Pensar a Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Pensar a Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Goiás
dc.source.none.fl_str_mv Pensar a Prática; Vol. 23 (2020)
Pensar a Prática; v. 23 (2020)
1980-6183
1415-4676
reponame:Pensar a Prática (Online)
instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron:UFG
instname_str Universidade Federal de Goiás (UFG)
instacron_str UFG
institution UFG
reponame_str Pensar a Prática (Online)
collection Pensar a Prática (Online)
repository.name.fl_str_mv Pensar a Prática (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)
repository.mail.fl_str_mv pensarapratica@gmail.com||gabi.domi@hotmail.com
_version_ 1822181579282186240
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv 10.5216/rpp.v23.57081