Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signótica (Online) |
Texto Completo: | https://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870 |
Resumo: | The exhibition Almada Negreiros, a prismatic artist offers an overview of the axes for the interpretation of Modernism that the Portuguese artist develops in his plastic and literary career, throughout the twentieth century. This brief paper aims to highlight the role of Almada Negreiros in the Portuguese declination of the poetics of Modernism, alongside the most studied and renowned Fernando Pessoa and Mario de Sá-Carneiro. |
id |
UFG-8_a61bd4c972ed8c690aeddff2e12ce67d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ufg.br:article/44870 |
network_acronym_str |
UFG-8 |
network_name_str |
Signótica (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyesAlmada, le peintre de la vie moderne, o el artista de ojos de giganteAlmada Negreiros, le peintre de la vie moderne, ou o artista de Olhos de GiganteAlmada Negreiros. Modernism.Almada Negreiros. ModernismoAlmada Negreiros. ModernismoThe exhibition Almada Negreiros, a prismatic artist offers an overview of the axes for the interpretation of Modernism that the Portuguese artist develops in his plastic and literary career, throughout the twentieth century. This brief paper aims to highlight the role of Almada Negreiros in the Portuguese declination of the poetics of Modernism, alongside the most studied and renowned Fernando Pessoa and Mario de Sá-Carneiro.La exposición Almada Negreiros, artista prismático ofrece una síntesis de losejes de la interpretación del Modernismo que el artista portugués desarrolla en su extensa carrera plástica y literaria, a lo largo del siglo XX. Este breve artículo busca destacar el papel de Almada Negreiros en la peculiar interpretación portuguesa de las poéticas del modernismo, al lado de los más estudiados y reconocidos Fernando Pessoa y Mario de Sá Carneiro.A exposição Almada Negreiros, artista prismático oferece uma síntese sobre os eixos da interpretação do Modernismo que o artista português desenvolve na sua longa carreira plástica e literária, que abrange grande parte do séc. XX. Este breve texto visa realçar o papel de Almada Negreiros na peculiar eclinação portuguesa das poéticas do Modernismo, ao lado dos mais estudados e consagrados poetas: Fernando Pessoa e Mário de Sá-Carneiro.Universidade Federal de Goiás2017-06-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/4487010.5216/sig.v29i1.44870Signótica; Vol. 29 No. 1 (2017); 162-172Signótica; v. 29 n. 1 (2017); 162-1722316-36900103-7250reponame:Signótica (Online)instname:Universidade Federal de Goiás (UFG)instacron:UFGporhttps://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870/23235https://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870/25068Copyright (c) 2017 Signóticainfo:eu-repo/semantics/openAccessTocco, Valeria2019-03-13T02:29:27Zoai:ojs.revistas.ufg.br:article/44870Revistahttp://www.revistas.ufg.br/index.php/sig/indexPUBhttps://www.revistas.ufg.br/sig/oaisignotica@gmail.com2316-36900103-7250opendoar:2024-05-21T19:57:21.329451Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes Almada, le peintre de la vie moderne, o el artista de ojos de gigante Almada Negreiros, le peintre de la vie moderne, ou o artista de Olhos de Gigante |
title |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes |
spellingShingle |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes Tocco, Valeria Almada Negreiros. Modernism. Almada Negreiros. Modernismo Almada Negreiros. Modernismo |
title_short |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes |
title_full |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes |
title_fullStr |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes |
title_full_unstemmed |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes |
title_sort |
Almada, le peintre de la vie moderne, or the artist with giant eyes |
author |
Tocco, Valeria |
author_facet |
Tocco, Valeria |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Tocco, Valeria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Almada Negreiros. Modernism. Almada Negreiros. Modernismo Almada Negreiros. Modernismo |
topic |
Almada Negreiros. Modernism. Almada Negreiros. Modernismo Almada Negreiros. Modernismo |
description |
The exhibition Almada Negreiros, a prismatic artist offers an overview of the axes for the interpretation of Modernism that the Portuguese artist develops in his plastic and literary career, throughout the twentieth century. This brief paper aims to highlight the role of Almada Negreiros in the Portuguese declination of the poetics of Modernism, alongside the most studied and renowned Fernando Pessoa and Mario de Sá-Carneiro. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-06-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870 10.5216/sig.v29i1.44870 |
url |
https://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870 |
identifier_str_mv |
10.5216/sig.v29i1.44870 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870/23235 https://revistas.ufg.br/sig/article/view/44870/25068 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Signótica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Signótica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Goiás |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signótica; Vol. 29 No. 1 (2017); 162-172 Signótica; v. 29 n. 1 (2017); 162-172 2316-3690 0103-7250 reponame:Signótica (Online) instname:Universidade Federal de Goiás (UFG) instacron:UFG |
instname_str |
Universidade Federal de Goiás (UFG) |
instacron_str |
UFG |
institution |
UFG |
reponame_str |
Signótica (Online) |
collection |
Signótica (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Signótica (Online) - Universidade Federal de Goiás (UFG) |
repository.mail.fl_str_mv |
signotica@gmail.com |
_version_ |
1799875046002393088 |