A importância da Cientometria
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Devir Educação |
Texto Completo: | https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437 |
Resumo: | Knowledge about scientometrics and the impact of scientific production, despite their importance, is quite limited, especially because they are still little addressed, inexpressively explored in Brazilian academic events, and scarce in the national scientific production. Unfortunately, this is still happening at a time when the contribution that Brazilian science has made to meeting educational, public safety, health, and technical and technological development challenges is being discussed. It is worth, therefore, having more details about this field of science, whose knowledge can contribute to the country's economic recovery, in directing investments where they are most needed, and improving scientific production in general. |
id |
UFLA-6_76dd94ed9c8604d07ca5189cc8c7584b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:devireducacao.ded.ufla.br:article/437 |
network_acronym_str |
UFLA-6 |
network_name_str |
Devir Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
A importância da CientometriaA importância da CientometriaA importância da CientometriaA importância da CientometriaCientometria; Indicadores; Impacto científico; Ranking; Áreas de conhecimentoScientometrics; Indicators; Scientific Impact; Ranking; Knowledge areas.Cienciometría; Indicadores; Impacto científico; Campos de conocimiento.Knowledge about scientometrics and the impact of scientific production, despite their importance, is quite limited, especially because they are still little addressed, inexpressively explored in Brazilian academic events, and scarce in the national scientific production. Unfortunately, this is still happening at a time when the contribution that Brazilian science has made to meeting educational, public safety, health, and technical and technological development challenges is being discussed. It is worth, therefore, having more details about this field of science, whose knowledge can contribute to the country's economic recovery, in directing investments where they are most needed, and improving scientific production in general.El conocimiento sobre la cienciometría y el impacto de la producción científica, a pesar de su importancia, es bastante limitado, especialmente porque aún es poco abordado, inexpresivamente explorado en los eventos académicos brasileños y escaso en la producción científica nacional. Lamentablemente, esto sigue ocurriendo en un momento en que se discute la contribución que la ciencia brasileña ha hecho para enfrentar los desafíos educativos, de seguridad pública, de salud y de desarrollo técnico y tecnológico. Por lo tanto, vale la pena tener más detalles sobre esta rama de la ciencia, cuyos conocimientos pueden contribuir a la recuperación económica del país, a la hora de orientar las inversiones hacia donde más se necesitan y a la mejora de la producción científica en su conjunto.Os conhecimentos sobre a cientometria e os impacto da produção científica, a despeito de suas importâncias, são bastante limitados, especialmente por serem ainda pouco abordados, inexpressivamente explorados nos eventos acadêmicos brasileiros e escassos na produção científica nacional. Infelizmente, isso ainda acontece em um momento que se discute qual a contribuição que que a ciência brasileira tem dado para enfrentar os desafios educacionais, de segurança pública, saúde e desenvolvimento técnico e tecnológico. Vale a pena, portanto, ter mais detalhes desse ramo da ciência, cujos conhecimentos podem contribuir para a retomada econômica do país, no direcionamento de investimentos onde se fazem mais necessários e melhoria na produção científica como um todo.EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS2021-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlapplication/pdfhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/43710.30905/rde.v5i2.437Devir Educação; Bd. 5 Nr. 2 (2021): Dossiê Perspectivas teóricas e metodológicas de formação de professores nos contextos dos MPE; 290-312Devir Educação; Vol. 5 No. 2 (2021): Dossiê Perspectivas teóricas e metodológicas de formação de professores nos contextos dos MPE; 290-312Devir Educação; Vol. 5 Núm. 2 (2021): Dossiê Perspectivas teóricas e metodológicas de formação de professores nos contextos dos MPE; 290-312Devir Educação; v. 5 n. 2 (2021): DEVIR EDUCAÇÃO; 290-3122526-849X10.30905/rde.v5i2reponame:Devir Educaçãoinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437/315https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437/316Copyright (c) 2021 Devir Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessHickmann, Girlane MouraHickmann, Adolfo Antonio Pierezan, Alexandre 2023-12-31T13:56:06Zoai:devireducacao.ded.ufla.br:article/437Revistahttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIRPUBhttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/oaidalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||2526-849X2526-849Xopendoar:2023-12-31T13:56:06Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A importância da Cientometria A importância da Cientometria A importância da Cientometria A importância da Cientometria |
title |
A importância da Cientometria |
spellingShingle |
A importância da Cientometria Hickmann, Girlane Moura Cientometria; Indicadores; Impacto científico; Ranking; Áreas de conhecimento Scientometrics; Indicators; Scientific Impact; Ranking; Knowledge areas. Cienciometría; Indicadores; Impacto científico; Campos de conocimiento. |
title_short |
A importância da Cientometria |
title_full |
A importância da Cientometria |
title_fullStr |
A importância da Cientometria |
title_full_unstemmed |
A importância da Cientometria |
title_sort |
A importância da Cientometria |
author |
Hickmann, Girlane Moura |
author_facet |
Hickmann, Girlane Moura Hickmann, Adolfo Antonio Pierezan, Alexandre |
author_role |
author |
author2 |
Hickmann, Adolfo Antonio Pierezan, Alexandre |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hickmann, Girlane Moura Hickmann, Adolfo Antonio Pierezan, Alexandre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cientometria; Indicadores; Impacto científico; Ranking; Áreas de conhecimento Scientometrics; Indicators; Scientific Impact; Ranking; Knowledge areas. Cienciometría; Indicadores; Impacto científico; Campos de conocimiento. |
topic |
Cientometria; Indicadores; Impacto científico; Ranking; Áreas de conhecimento Scientometrics; Indicators; Scientific Impact; Ranking; Knowledge areas. Cienciometría; Indicadores; Impacto científico; Campos de conocimiento. |
description |
Knowledge about scientometrics and the impact of scientific production, despite their importance, is quite limited, especially because they are still little addressed, inexpressively explored in Brazilian academic events, and scarce in the national scientific production. Unfortunately, this is still happening at a time when the contribution that Brazilian science has made to meeting educational, public safety, health, and technical and technological development challenges is being discussed. It is worth, therefore, having more details about this field of science, whose knowledge can contribute to the country's economic recovery, in directing investments where they are most needed, and improving scientific production in general. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-11-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437 10.30905/rde.v5i2.437 |
url |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437 |
identifier_str_mv |
10.30905/rde.v5i2.437 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437/315 https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/437/316 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Devir Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Devir Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Devir Educação; Bd. 5 Nr. 2 (2021): Dossiê Perspectivas teóricas e metodológicas de formação de professores nos contextos dos MPE; 290-312 Devir Educação; Vol. 5 No. 2 (2021): Dossiê Perspectivas teóricas e metodológicas de formação de professores nos contextos dos MPE; 290-312 Devir Educação; Vol. 5 Núm. 2 (2021): Dossiê Perspectivas teóricas e metodológicas de formação de professores nos contextos dos MPE; 290-312 Devir Educação; v. 5 n. 2 (2021): DEVIR EDUCAÇÃO; 290-312 2526-849X 10.30905/rde.v5i2 reponame:Devir Educação instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Devir Educação |
collection |
Devir Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
dalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com|| |
_version_ |
1797053375133515776 |