Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Marcos Batinga Ferro, Edelfrancla Gomes dos Reis
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Devir Educação
Texto Completo: https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688
Resumo: The article investigates the reality of basic education with a focus on assessment and equity in times of the covid-19 pandemic. The text brings bibliographical references by authors and researchers in the educational area, such as: Libâneo (1990), Luckesi (1994) and Hoffmann (2005), as well as proposals for normative documents of Brazilian education. It also addresses and analyzes assessment and equity in basic education as a challenge and work for teachers, the role of the school, family and government. In light of the data, we emphasize that the current scenario of Brazilian education is below expectations, as the country needs to make much progress in the democratization of education and increase investments in education and technology.
id UFLA-6_e1d4777314ef266c6be5b04e10d3ac89
oai_identifier_str oai:devireducacao.ded.ufla.br:article/688
network_acronym_str UFLA-6
network_name_str Devir Educação
repository_id_str
spelling Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmicoAvaliação; educação; equidade; pandemia.The article investigates the reality of basic education with a focus on assessment and equity in times of the covid-19 pandemic. The text brings bibliographical references by authors and researchers in the educational area, such as: Libâneo (1990), Luckesi (1994) and Hoffmann (2005), as well as proposals for normative documents of Brazilian education. It also addresses and analyzes assessment and equity in basic education as a challenge and work for teachers, the role of the school, family and government. In light of the data, we emphasize that the current scenario of Brazilian education is below expectations, as the country needs to make much progress in the democratization of education and increase investments in education and technology.O artigo investiga a realidade da educação básica com o foco na avaliação e na equidade em tempos de pandemia da covid-19. O texto traz referências bibliográficas de autores e pesquisadores na área educacional, como: Libâneo (1990), Luckesi (1994) e Hoffmann (2005), como também propostas de documentos normativos da educação brasileira. Também aborda e analisa a avaliação e a equidade na educação básica como desafio e trabalho dos professores, papel da escola, família e governo. Diante dos dados destacamos que o cenário atual da educação brasileira está abaixo do esperado, pois o país precisa avançar muito na democratização do ensino e ampliar os investimentos em educação e tecnologia.EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS2023-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/68810.30905/rde.v7i1.688Devir Educação; Bd. 7 Nr. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688Devir Educação; Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688Devir Educação; Vol. 7 Núm. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688Devir Educação; v. 7 n. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-6882526-849X10.30905/rde.v7i1reponame:Devir Educaçãoinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688/478Copyright (c) 2023 Devir Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos Formiga Bispo, Matheus LuammMarcos Batinga FerroEdelfrancla Gomes dos Reis2023-12-31T13:51:57Zoai:devireducacao.ded.ufla.br:article/688Revistahttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIRPUBhttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/oaidalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||2526-849X2526-849Xopendoar:2023-12-31T13:51:57Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
title Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
spellingShingle Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm
Avaliação; educação; equidade; pandemia.
title_short Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
title_full Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
title_fullStr Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
title_full_unstemmed Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
title_sort Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
author Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm
author_facet Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm
Marcos Batinga Ferro
Edelfrancla Gomes dos Reis
author_role author
author2 Marcos Batinga Ferro
Edelfrancla Gomes dos Reis
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm
Marcos Batinga Ferro
Edelfrancla Gomes dos Reis
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação; educação; equidade; pandemia.
topic Avaliação; educação; equidade; pandemia.
description The article investigates the reality of basic education with a focus on assessment and equity in times of the covid-19 pandemic. The text brings bibliographical references by authors and researchers in the educational area, such as: Libâneo (1990), Luckesi (1994) and Hoffmann (2005), as well as proposals for normative documents of Brazilian education. It also addresses and analyzes assessment and equity in basic education as a challenge and work for teachers, the role of the school, family and government. In light of the data, we emphasize that the current scenario of Brazilian education is below expectations, as the country needs to make much progress in the democratization of education and increase investments in education and technology.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-06-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688
10.30905/rde.v7i1.688
url https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688
identifier_str_mv 10.30905/rde.v7i1.688
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688/478
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Devir Educação
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Devir Educação
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS
publisher.none.fl_str_mv EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS
dc.source.none.fl_str_mv Devir Educação; Bd. 7 Nr. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688
Devir Educação; Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688
Devir Educação; Vol. 7 Núm. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688
Devir Educação; v. 7 n. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688
2526-849X
10.30905/rde.v7i1
reponame:Devir Educação
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Devir Educação
collection Devir Educação
repository.name.fl_str_mv Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv dalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||
_version_ 1797053375666192384