Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Devir Educação |
Texto Completo: | https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688 |
Resumo: | The article investigates the reality of basic education with a focus on assessment and equity in times of the covid-19 pandemic. The text brings bibliographical references by authors and researchers in the educational area, such as: Libâneo (1990), Luckesi (1994) and Hoffmann (2005), as well as proposals for normative documents of Brazilian education. It also addresses and analyzes assessment and equity in basic education as a challenge and work for teachers, the role of the school, family and government. In light of the data, we emphasize that the current scenario of Brazilian education is below expectations, as the country needs to make much progress in the democratization of education and increase investments in education and technology. |
id |
UFLA-6_e1d4777314ef266c6be5b04e10d3ac89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:devireducacao.ded.ufla.br:article/688 |
network_acronym_str |
UFLA-6 |
network_name_str |
Devir Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmicoAvaliação; educação; equidade; pandemia.The article investigates the reality of basic education with a focus on assessment and equity in times of the covid-19 pandemic. The text brings bibliographical references by authors and researchers in the educational area, such as: Libâneo (1990), Luckesi (1994) and Hoffmann (2005), as well as proposals for normative documents of Brazilian education. It also addresses and analyzes assessment and equity in basic education as a challenge and work for teachers, the role of the school, family and government. In light of the data, we emphasize that the current scenario of Brazilian education is below expectations, as the country needs to make much progress in the democratization of education and increase investments in education and technology.O artigo investiga a realidade da educação básica com o foco na avaliação e na equidade em tempos de pandemia da covid-19. O texto traz referências bibliográficas de autores e pesquisadores na área educacional, como: Libâneo (1990), Luckesi (1994) e Hoffmann (2005), como também propostas de documentos normativos da educação brasileira. Também aborda e analisa a avaliação e a equidade na educação básica como desafio e trabalho dos professores, papel da escola, família e governo. Diante dos dados destacamos que o cenário atual da educação brasileira está abaixo do esperado, pois o país precisa avançar muito na democratização do ensino e ampliar os investimentos em educação e tecnologia.EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS2023-06-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/68810.30905/rde.v7i1.688Devir Educação; Bd. 7 Nr. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688Devir Educação; Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688Devir Educação; Vol. 7 Núm. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688Devir Educação; v. 7 n. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-6882526-849X10.30905/rde.v7i1reponame:Devir Educaçãoinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttps://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688/478Copyright (c) 2023 Devir Educaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos Formiga Bispo, Matheus LuammMarcos Batinga FerroEdelfrancla Gomes dos Reis2023-12-31T13:51:57Zoai:devireducacao.ded.ufla.br:article/688Revistahttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIRPUBhttp://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/oaidalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com||2526-849X2526-849Xopendoar:2023-12-31T13:51:57Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
title |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
spellingShingle |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm Avaliação; educação; equidade; pandemia. |
title_short |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
title_full |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
title_fullStr |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
title_full_unstemmed |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
title_sort |
Avaliação de aprendizagem no contexto pandêmico |
author |
Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm |
author_facet |
Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm Marcos Batinga Ferro Edelfrancla Gomes dos Reis |
author_role |
author |
author2 |
Marcos Batinga Ferro Edelfrancla Gomes dos Reis |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos Formiga Bispo, Matheus Luamm Marcos Batinga Ferro Edelfrancla Gomes dos Reis |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação; educação; equidade; pandemia. |
topic |
Avaliação; educação; equidade; pandemia. |
description |
The article investigates the reality of basic education with a focus on assessment and equity in times of the covid-19 pandemic. The text brings bibliographical references by authors and researchers in the educational area, such as: Libâneo (1990), Luckesi (1994) and Hoffmann (2005), as well as proposals for normative documents of Brazilian education. It also addresses and analyzes assessment and equity in basic education as a challenge and work for teachers, the role of the school, family and government. In light of the data, we emphasize that the current scenario of Brazilian education is below expectations, as the country needs to make much progress in the democratization of education and increase investments in education and technology. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-06-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688 10.30905/rde.v7i1.688 |
url |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688 |
identifier_str_mv |
10.30905/rde.v7i1.688 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://devireducacao.ded.ufla.br/index.php/DEVIR/article/view/688/478 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Devir Educação http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Devir Educação http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DE LAVRAS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Devir Educação; Bd. 7 Nr. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688 Devir Educação; Vol. 7 No. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688 Devir Educação; Vol. 7 Núm. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688 Devir Educação; v. 7 n. 1 (2023): DEVIR EDUCAÇÃO; e-688 2526-849X 10.30905/rde.v7i1 reponame:Devir Educação instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Devir Educação |
collection |
Devir Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Devir Educação - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
dalvalobo48@gmail.com|| betlinsk49@gmail.com|| |
_version_ |
1797053375666192384 |