Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37934 |
Resumo: | The concept of value in studies of consumption proposes that customers seek satisfaction of their personal values which are the real determinants of consumer behavior. The objective of this paper is to identify the values of lato sensu graduate students of distance. We used the theoreticalmethodological approach of Means-End Chains theory and Laddering method of scheduling. Analysis of results indicate that students are interested in creating the conditions for the establishment of a family or to ensure decent conditions of survival, predominately how to ensure good schools for children, access to quality healthcare, home ownership and having a financial surplus for leisure activities. Figures on an individual level identified students that have the value "recognition" are motivated by personal success through demonstrating competence and social recognition. The value "enjoy life" awakens in people the desire to promote the gratification and personal pleasure andboth are related to social recognition, enjoyment, pleasure and selfrealization, where the preferences are their own personal interests to the detriment of the collective. |
id |
UFLA_540608fea08b5eeef54c664a1578db19 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/37934 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End ChainIdentifying values of students in courses postgraduate distance: a theoretical and methodological approach of Means-End ChainsMeans-end chainsLadderingEducação a distânciaEstudantes - ValoresStudents - ValuesDistance educationThe concept of value in studies of consumption proposes that customers seek satisfaction of their personal values which are the real determinants of consumer behavior. The objective of this paper is to identify the values of lato sensu graduate students of distance. We used the theoreticalmethodological approach of Means-End Chains theory and Laddering method of scheduling. Analysis of results indicate that students are interested in creating the conditions for the establishment of a family or to ensure decent conditions of survival, predominately how to ensure good schools for children, access to quality healthcare, home ownership and having a financial surplus for leisure activities. Figures on an individual level identified students that have the value "recognition" are motivated by personal success through demonstrating competence and social recognition. The value "enjoy life" awakens in people the desire to promote the gratification and personal pleasure andboth are related to social recognition, enjoyment, pleasure and selfrealization, where the preferences are their own personal interests to the detriment of the collective.A proposta central do conceito de valor em estudos de consumo é de que os clientes buscam a satisfação dos seus valores pessoais, que são os verdadeiros determinantes do comportamento de consumo. Nessa perspectiva, o objetivo do trabalho é identificar os valores de estudantes de cursos de pós-graduação lato sensu a distância. Para tanto, utilizou-se a abordagem teórico-metodológica da Means-End Chains e o método de escalonamento Laddering. As análises dos resultados indicam que os estudantes estão interessados em criar as condições para o estabelecimento de uma família ou de assegurar condições dignas de sobrevivência, como garantir bons estudos para os filhos, acesso a saúde de qualidade, possuir casa própria e ter um excedente financeiro para atividades de lazer. Não obstante, valores de cunho individual também foram identificados, estudantes que possuem o valor “reconhecimento” possuem motivações por sucesso pessoal através da demonstração de competência e reconhecimento social. O valor “aproveitar a vida” desperta nos indivíduos o desejo de promover a gratificação e o prazer pessoal. Ambos estão relacionados com reconhecimento social, diversão, prazer e auto-realização, onde as preferências são os próprios interesses pessoais em detrimento do coletivo.Universidade Nove de Julho2019-11-29T17:47:53Z2019-11-29T17:47:53Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfOLIVEIRA, A. S.; SILVA, M. A. R.; VILAS BOAS, L. H. de B. Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain. REMark - Revista Brasileira de Marketing, São Paulo, v. 10, n. 1, p. 97-122, jan./abr. 2011.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37934REMark - Revista Brasileira de Marketingreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Alessandro SilvaSilva, Matheus Alberto RodriguesVilas Boas, Luiz Henrique de Barrospor2019-11-29T17:51:54Zoai:localhost:1/37934Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2019-11-29T17:51:54Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain Identifying values of students in courses postgraduate distance: a theoretical and methodological approach of Means-End Chains |
title |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain |
spellingShingle |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain Oliveira, Alessandro Silva Means-end chains Laddering Educação a distância Estudantes - Valores Students - Values Distance education |
title_short |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain |
title_full |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain |
title_fullStr |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain |
title_full_unstemmed |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain |
title_sort |
Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain |
author |
Oliveira, Alessandro Silva |
author_facet |
Oliveira, Alessandro Silva Silva, Matheus Alberto Rodrigues Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Matheus Alberto Rodrigues Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Alessandro Silva Silva, Matheus Alberto Rodrigues Vilas Boas, Luiz Henrique de Barros |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Means-end chains Laddering Educação a distância Estudantes - Valores Students - Values Distance education |
topic |
Means-end chains Laddering Educação a distância Estudantes - Valores Students - Values Distance education |
description |
The concept of value in studies of consumption proposes that customers seek satisfaction of their personal values which are the real determinants of consumer behavior. The objective of this paper is to identify the values of lato sensu graduate students of distance. We used the theoreticalmethodological approach of Means-End Chains theory and Laddering method of scheduling. Analysis of results indicate that students are interested in creating the conditions for the establishment of a family or to ensure decent conditions of survival, predominately how to ensure good schools for children, access to quality healthcare, home ownership and having a financial surplus for leisure activities. Figures on an individual level identified students that have the value "recognition" are motivated by personal success through demonstrating competence and social recognition. The value "enjoy life" awakens in people the desire to promote the gratification and personal pleasure andboth are related to social recognition, enjoyment, pleasure and selfrealization, where the preferences are their own personal interests to the detriment of the collective. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011 2019-11-29T17:47:53Z 2019-11-29T17:47:53Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
OLIVEIRA, A. S.; SILVA, M. A. R.; VILAS BOAS, L. H. de B. Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain. REMark - Revista Brasileira de Marketing, São Paulo, v. 10, n. 1, p. 97-122, jan./abr. 2011. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37934 |
identifier_str_mv |
OLIVEIRA, A. S.; SILVA, M. A. R.; VILAS BOAS, L. H. de B. Identificando valores de estudantes de cursos de pós-graduação Lato Sensu a distância: uma abordagem teórico-metodológica da Means-End Chain. REMark - Revista Brasileira de Marketing, São Paulo, v. 10, n. 1, p. 97-122, jan./abr. 2011. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37934 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Nove de Julho |
dc.source.none.fl_str_mv |
REMark - Revista Brasileira de Marketing reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1815438968418729984 |