Custos e otimização de rotas no transporte de leite a latão e a granel: um estudo de caso
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | , |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/289 http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/9173 |
Resumo: | This present work compares the can and the bulk milk transportation systems in the first run, taking into consideration the economical cost indexes, leveling point, optimization of routes and the forms of payment for the freight.The study was carried out at a milk receptor company in the western side of Minas Gerais and the optimization model was based on the Vehicles Path Vertices Problem ( PPV ). The SisGRAFO software was used. In the analysis operational deficiencies in the bulk milk transportation system were verified, as well as deficiencies in the remuneration of the carters and in the optimization of routes. The adoption of a system which rewards the carter per transported volume instead of traveled distance comes as a suggestion. |
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Custos e otimização de rotas no transporte de leite a latão e a granel: um estudo de casoTransporte de leiteLatão e granelOtimização de rotasMilk transportationCan and bulkOptimization of routesThis present work compares the can and the bulk milk transportation systems in the first run, taking into consideration the economical cost indexes, leveling point, optimization of routes and the forms of payment for the freight.The study was carried out at a milk receptor company in the western side of Minas Gerais and the optimization model was based on the Vehicles Path Vertices Problem ( PPV ). The SisGRAFO software was used. In the analysis operational deficiencies in the bulk milk transportation system were verified, as well as deficiencies in the remuneration of the carters and in the optimization of routes. The adoption of a system which rewards the carter per transported volume instead of traveled distance comes as a suggestion.Este trabalho compara os sistemas de transporte de leite a latão e a granel no 1o percurso, levando em consideração indicadores econômicos de custos, ponto de nivelamento, otimização de rotas e formas de pagamento pelo frete. O estudo foi realizado em uma empresa receptora de leite situada no oeste de Minas Gerais e o modelo de otimização baseou-se no Problema de Pecurso de Veículos em Vértices (PPV). Utilizouse do software SisGRAFO. Na análise constatam-se deficiências operacionais do sistema de transporte de leite a latão, a forma de remuneração dos carreteiros e a otimização das rotas. Sugere-se a adoção da remuneração do carreteiro mediante o volume transportado e não pelo percurso rodado.Organizações Rurais & Agroindustriais2011-04-182015-05-04T13:48:03Z2015-05-04T13:48:03Z2015-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/289SILVA, I. C. V. da; REIS, R. P.; GOMES, M. J. N. Custos e otimização de rotas no transporte de leite a latão e a granel: um estudo de caso. Organizações Rurais e Agroindustriais, Lavras, v. 2, n. 1, p. 32-39, jan./jun. 2000.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/9173Organizações Rurais & Agroindustriais; v. 2, n. 1 (2000)2238-68901517-3879reponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttp://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/289/286Silva, Irauê Casarin Vieira daReis, Ricardo PereiraGomes, Marcos José Negreirosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-01-15T11:46:35Zoai:localhost:1/9173Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2016-01-15T11:46:35Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
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