A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura

Bibliographic Details
Main Author: Mizumoto, Fábio Matuoka
Publication Date: 2011
Other Authors: Zylbersztajn, Decio
Format: Article
Language: por
Source: Repositório Institucional da UFLA
Download full: http://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/165
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/8913
Summary: This study investigates the reasons which lead the companies to keep simultaneous vertical integrated, third part and hybrid distribution channels. Companies establish different coordination structures, the organizational arrangements, which determine how the agents involved cooperate to the development of distribution activities, according to Transaction Cost Economics and Dynamic Competence. Even choosing different distribution channels, why the company does not establish one single organizational arrangement? What factors may justify the establishment of different arrangements? Possible explanations to those questions have been pointed out in multiple distribution channels. The empirical research indicates that firms establish multiple efficient equilibrium, to take advantage of the better of each one, by minimum coordination cost. The results are specific to distribution activities, but the analysis may be replicable to other activities within the firm, regarding to its coordination.
id UFLA_7a70a85ba95edded7a0f47a4d7903612
oai_identifier_str oai:localhost:1/8913
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de posturaSimultaneous coordination of different channels as a distribution strategy adopted by poultry egg companiesCanais de distribuiçãoAviculturaContratosArranjos organizacionaisDistribution channelsPoultry industryContractsOrganizational arrangementsThis study investigates the reasons which lead the companies to keep simultaneous vertical integrated, third part and hybrid distribution channels. Companies establish different coordination structures, the organizational arrangements, which determine how the agents involved cooperate to the development of distribution activities, according to Transaction Cost Economics and Dynamic Competence. Even choosing different distribution channels, why the company does not establish one single organizational arrangement? What factors may justify the establishment of different arrangements? Possible explanations to those questions have been pointed out in multiple distribution channels. The empirical research indicates that firms establish multiple efficient equilibrium, to take advantage of the better of each one, by minimum coordination cost. The results are specific to distribution activities, but the analysis may be replicable to other activities within the firm, regarding to its coordination.O presente artigo focaliza as razões que levam as empresas a manterem canais de distribuição próprios em paralelo com canais terceirizados e formas híbridas. As empresas mantêm diferentes estruturas de coordenação no gerenciamento desses canais de distribuição, denominados arranjos organizacionais, que determinam como os agentes envolvidos interagem no desenvolvimento das atividades de distribuição, sob a ótica da Economia dos Custos de Transação e de Competências Dinâmicas. Mesmo com diferentes canais de distribuição, por que as empresas não optam por um único arranjo organizacional? Quais os fatores que justificam e condicionam a escolha por coordenar diferentes arranjos organizacionais para desenvolver a atividade de distribuição? Foram apontadas possíveis explicações para esses questionamentos na estratégia de distribuição e escolha de canais. O trabalho empírico indica que as empresas mantêm diferentes equilíbrios eficientes, na busca de obter o melhor de cada um, ao custo mínimo de coordenação. Os resultados são específicos da atividade de distribuição, mas a análise desta estratégia pode ser replicada a outras atividades da firma, no aspecto de sua coordenação.Organizações Rurais & Agroindustriais2011-04-182015-05-04T13:47:32Z2015-05-04T13:47:32Z2015-05-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/165MIZUMOTO, F. M.; ZYLBERSZTAJN, D. A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura. Organizações Rurais & Agroindustriais, Lavras, v. 8, n. 2, p. 147-159, 2006.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/8913Organizações Rurais & Agroindustriais; v. 8, n. 2 (2006)2238-68901517-3879reponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAporhttp://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/165/459Mizumoto, Fábio MatuokaZylbersztajn, Decioinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-05-26T13:50:18Zoai:localhost:1/8913Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2015-05-26T13:50:18Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
Simultaneous coordination of different channels as a distribution strategy adopted by poultry egg companies
title A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
spellingShingle A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
Mizumoto, Fábio Matuoka
Canais de distribuição
Avicultura
Contratos
Arranjos organizacionais
Distribution channels
Poultry industry
Contracts
Organizational arrangements
title_short A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
title_full A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
title_fullStr A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
title_full_unstemmed A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
title_sort A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura
author Mizumoto, Fábio Matuoka
author_facet Mizumoto, Fábio Matuoka
Zylbersztajn, Decio
author_role author
author2 Zylbersztajn, Decio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mizumoto, Fábio Matuoka
Zylbersztajn, Decio
dc.subject.por.fl_str_mv Canais de distribuição
Avicultura
Contratos
Arranjos organizacionais
Distribution channels
Poultry industry
Contracts
Organizational arrangements
topic Canais de distribuição
Avicultura
Contratos
Arranjos organizacionais
Distribution channels
Poultry industry
Contracts
Organizational arrangements
description This study investigates the reasons which lead the companies to keep simultaneous vertical integrated, third part and hybrid distribution channels. Companies establish different coordination structures, the organizational arrangements, which determine how the agents involved cooperate to the development of distribution activities, according to Transaction Cost Economics and Dynamic Competence. Even choosing different distribution channels, why the company does not establish one single organizational arrangement? What factors may justify the establishment of different arrangements? Possible explanations to those questions have been pointed out in multiple distribution channels. The empirical research indicates that firms establish multiple efficient equilibrium, to take advantage of the better of each one, by minimum coordination cost. The results are specific to distribution activities, but the analysis may be replicable to other activities within the firm, regarding to its coordination.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-04-18
2015-05-04T13:47:32Z
2015-05-04T13:47:32Z
2015-05-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/165
MIZUMOTO, F. M.; ZYLBERSZTAJN, D. A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura. Organizações Rurais & Agroindustriais, Lavras, v. 8, n. 2, p. 147-159, 2006.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/8913
url http://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/165
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/8913
identifier_str_mv MIZUMOTO, F. M.; ZYLBERSZTAJN, D. A coordenação simultânea de diferentes canais como estratégia de distribuição adotada por empresas da avicultura de postura. Organizações Rurais & Agroindustriais, Lavras, v. 8, n. 2, p. 147-159, 2006.
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/165/459
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Organizações Rurais & Agroindustriais
publisher.none.fl_str_mv Organizações Rurais & Agroindustriais
dc.source.none.fl_str_mv Organizações Rurais & Agroindustriais; v. 8, n. 2 (2006)
2238-6890
1517-3879
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1784550191488040960