Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404 |
Resumo: | There is an argument that shows the substitution of a model of higher education concerned with general education, in political terms, humanistic and ethical student for a model concerned only with preparation for professional practice. In this article, it is argued in favor of the need for reconciliation between these two dimensions – technical and human – rescuing Demo’s concepts of formal quality and policy quality. Therefore, the aim is to reflect on the quality of training in administration. Thus, it was discussed about two issues present in the formation process of the administrator: the overemphasis on technicalily and disregard for the context. |
id |
UFLA_7cca8355e07909980247bc1a45664247 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:localhost:1/13404 |
network_acronym_str |
UFLA |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFLA |
repository_id_str |
|
spelling |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administraçãoEducation or training: reflexions on quality in higher education administrationEducação de administradoresQualidade em educaçãoEducação superiorBusiness administration teachingQuality in educationHigher educationThere is an argument that shows the substitution of a model of higher education concerned with general education, in political terms, humanistic and ethical student for a model concerned only with preparation for professional practice. In this article, it is argued in favor of the need for reconciliation between these two dimensions – technical and human – rescuing Demo’s concepts of formal quality and policy quality. Therefore, the aim is to reflect on the quality of training in administration. Thus, it was discussed about two issues present in the formation process of the administrator: the overemphasis on technicalily and disregard for the context.Há uma discussão que aponta a passagem de um modelo de educação superior preocupado com a formação geral, em termos políticos, humanísticos e éticos dos alunos, para um modelo preocupado apenas com a preparação para o exercício profissional. Neste artigo, argumentou-se a favor da necessidade de conciliação entre essas duas dimensões – técnica e humana – resgatando os conceitos de qualidade formal e política de Demo (1995). Portanto, o objetivo foi refletir sobre a qualidade na formação em administração, e, para tanto, discutiu-se sobre dois problemas presentes no processo de formação do administrador: a ênfase exagerada no tecnicismo e a desconsideração do contexto.Universidade do Oeste de Santa Catarina2017-07-19T18:14:03Z2017-07-19T18:14:03Z2013info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfLOURENÇO, C. D. S. Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração. RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia, v. 12, n. 3, p. 81-120, 2013.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economiareponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLALourenço, Cléria Donizete da Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccesspor2017-07-19T18:14:03Zoai:localhost:1/13404Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2017-07-19T18:14:03Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração Education or training: reflexions on quality in higher education administration |
title |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração |
spellingShingle |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração Lourenço, Cléria Donizete da Silva Educação de administradores Qualidade em educação Educação superior Business administration teaching Quality in education Higher education |
title_short |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração |
title_full |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração |
title_fullStr |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração |
title_full_unstemmed |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração |
title_sort |
Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração |
author |
Lourenço, Cléria Donizete da Silva |
author_facet |
Lourenço, Cléria Donizete da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lourenço, Cléria Donizete da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação de administradores Qualidade em educação Educação superior Business administration teaching Quality in education Higher education |
topic |
Educação de administradores Qualidade em educação Educação superior Business administration teaching Quality in education Higher education |
description |
There is an argument that shows the substitution of a model of higher education concerned with general education, in political terms, humanistic and ethical student for a model concerned only with preparation for professional practice. In this article, it is argued in favor of the need for reconciliation between these two dimensions – technical and human – rescuing Demo’s concepts of formal quality and policy quality. Therefore, the aim is to reflect on the quality of training in administration. Thus, it was discussed about two issues present in the formation process of the administrator: the overemphasis on technicalily and disregard for the context. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013 2017-07-19T18:14:03Z 2017-07-19T18:14:03Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
LOURENÇO, C. D. S. Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração. RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia, v. 12, n. 3, p. 81-120, 2013. http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404 |
identifier_str_mv |
LOURENÇO, C. D. S. Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração. RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia, v. 12, n. 3, p. 81-120, 2013. |
url |
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia reponame:Repositório Institucional da UFLA instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA) instacron:UFLA |
instname_str |
Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
instacron_str |
UFLA |
institution |
UFLA |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFLA |
collection |
Repositório Institucional da UFLA |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA) |
repository.mail.fl_str_mv |
nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br |
_version_ |
1815439361772093440 |