Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/40196
Resumo: The article analyzes the master's dissertations produced in the scope of the Center of Studies - Times, Spaces and Integral Education on the theme of integral education and full time education. The Systematic Review and the Oral History were used as methodological references for epistemological activity performed, understood in this study like a meta-analysis, that is, the analysis of the performed analyzes. We worked with the assumption that the teaching trajectories of the founders of this thematic study nucleus contextualize the research choices that are made in the dissertations. This is evidenced during the presentation and discussion of the data based on relevant bibliography and highlighted in the final considerations, as a way of enhancing future scientific investigations and adding elements to the way epistemological activities, in general, are carried inside the field education.
id UFLA_995f3271577a6c9349ff93149c8e38a8
oai_identifier_str oai:localhost:1/40196
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemáticaA proposition of epistemological activity in the Study Center - Times, Spaces and Integral Education: oral history and systematic reviewUna propuesta de actividad epistemológica en el Núcleo de estudios - Tiempos, espacios y educación integral: historia oral y revisión sistemáticaEpistemologiaPolítica educacionalEpistemologyEducation policyThe article analyzes the master's dissertations produced in the scope of the Center of Studies - Times, Spaces and Integral Education on the theme of integral education and full time education. The Systematic Review and the Oral History were used as methodological references for epistemological activity performed, understood in this study like a meta-analysis, that is, the analysis of the performed analyzes. We worked with the assumption that the teaching trajectories of the founders of this thematic study nucleus contextualize the research choices that are made in the dissertations. This is evidenced during the presentation and discussion of the data based on relevant bibliography and highlighted in the final considerations, as a way of enhancing future scientific investigations and adding elements to the way epistemological activities, in general, are carried inside the field education.O artigo analisa as dissertações de mestrado produzidas no âmbito do Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral sobre o tema Educação Integral e Educação em Tempo Integral. A Revisão Sistemática e a História Oral foram utilizadas como referências metodológicas para a atividade epistemológica realizada, entendida neste estudo como uma metanálise, ou seja, a análise das análises realizadas. Trabalha-se com o pressuposto de que as trajetórias docentes das fundadoras deste núcleo temático de estudo contextualizam as escolhas de pesquisa que são feitas nas dissertações. Isso é evidenciado durante a apresentação e discussão dos dados com base em bibliografia pertinente e destacado nas considerações finais, como uma maneira de aprimorar futuras investigações científicas e adicionar elementos à maneira como as atividades epistemológicas, em geral, são realizadas no campo da Educação.2020-04-20T16:21:12Z2020-04-20T16:21:12Z2019info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfSILVA, B. A. R. da. Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática. Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa, [S.l.], v. 4, p. 1-16, 2019.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/40196Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa,reponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAAttribution 4.0 Internationalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Bruno Adriano Rodrigues dapor2020-04-20T16:21:13Zoai:localhost:1/40196Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2020-04-20T16:21:13Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
A proposition of epistemological activity in the Study Center - Times, Spaces and Integral Education: oral history and systematic review
Una propuesta de actividad epistemológica en el Núcleo de estudios - Tiempos, espacios y educación integral: historia oral y revisión sistemática
title Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
spellingShingle Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
Epistemologia
Política educacional
Epistemology
Education policy
title_short Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
title_full Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
title_fullStr Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
title_full_unstemmed Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
title_sort Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática
author Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
author_facet Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Bruno Adriano Rodrigues da
dc.subject.por.fl_str_mv Epistemologia
Política educacional
Epistemology
Education policy
topic Epistemologia
Política educacional
Epistemology
Education policy
description The article analyzes the master's dissertations produced in the scope of the Center of Studies - Times, Spaces and Integral Education on the theme of integral education and full time education. The Systematic Review and the Oral History were used as methodological references for epistemological activity performed, understood in this study like a meta-analysis, that is, the analysis of the performed analyzes. We worked with the assumption that the teaching trajectories of the founders of this thematic study nucleus contextualize the research choices that are made in the dissertations. This is evidenced during the presentation and discussion of the data based on relevant bibliography and highlighted in the final considerations, as a way of enhancing future scientific investigations and adding elements to the way epistemological activities, in general, are carried inside the field education.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019
2020-04-20T16:21:12Z
2020-04-20T16:21:12Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SILVA, B. A. R. da. Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática. Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa, [S.l.], v. 4, p. 1-16, 2019.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/40196
identifier_str_mv SILVA, B. A. R. da. Uma proposta de atividade epistemológica no Núcleo de Estudos - Tempos, Espaços e Educação Integral: história oral e revisão sistemática. Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa, [S.l.], v. 4, p. 1-16, 2019.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/40196
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv Attribution 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Attribution 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Estudios Teóricos y Epistemológicos en Política Educativa,
reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1815439089076273152