CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: TRINDADE, DEIVID DA COSTA
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Temporalidades
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/39735
Resumo: Abstract: this article aims to address the new challenges that teaching has faced with the growing development of cyberculture. A new era that is invading teaching and making teachers adapt almost immediately to new classroom modalities. Social networks, internet, digital media, blogs and websites unite teaching and practice beyond the classroom. Pierre Lévy has shown, through his studies, the full importance that cyberculture has had in the teaching environment. In this sense, the following question remains: what is the role of the teacher and his teaching practice in the face of the new challenges imposed by cyberculture?
id UFMG-14_5a463af216ea4421aa65032dec8222ac
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/39735
network_acronym_str UFMG-14
network_name_str Temporalidades
repository_id_str
spelling CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre LévyCIBERCULTURA Y ENSEÑANZA EN EL SIGLO XXI: NUEVOS DESAFÍOS A PARTIR DE LAS CONSIDERACIONES DE PIERRE LÉVY: novos desafios a partir das considerações de Pierre LévyCibercultura e docência no século XXI:: novos desafios a partir das considerações de Pierre LévyAbstract: this article aims to address the new challenges that teaching has faced with the growing development of cyberculture. A new era that is invading teaching and making teachers adapt almost immediately to new classroom modalities. Social networks, internet, digital media, blogs and websites unite teaching and practice beyond the classroom. Pierre Lévy has shown, through his studies, the full importance that cyberculture has had in the teaching environment. In this sense, the following question remains: what is the role of the teacher and his teaching practice in the face of the new challenges imposed by cyberculture?Resumen: este artículo pretende abordar los nuevos retos a los que se ha enfrentado la docencia con el creciente desarrollo de la cibercultura. Una nueva era que está invadiendo la docencia y haciendo que los docentes se adapten casi de inmediato a las nuevas modalidades de aula. Las redes sociales, internet, medios digitales, blogs y sitios web unen la enseñanza y la práctica más allá del aula. Pierre Lévy ha demostrado, a través de sus estudios, toda la importancia que ha tenido la cibercultura en el ámbito docente. En ese sentido, queda la siguiente interrogante: ¿cuál es el papel del docente y su práctica docente frente a los nuevos desafíos que impone la cibercultura?Resumo: Este artigo tem como objetivo abordar sobre os novos desafios que a docência tem enfrentado com o crescente desenvolvimento da cibercultura. Uma nova era que está invadindo o ensino e fazendo com que os professores se adaptem quase, que de imediato, a novas modalidades de aula. Redes sociais, internet, mídias digitais, blogs e sites unem ensino e prática para além da sala de aula. Pierre Lévy tem mostrado, através de seus estudos, a importância cabal que a cibercultura vem tendo nos meios de ensino. Nesse sentido, fica o seguinte questionamento: qual o papel do professor e sua prática docente frente aos novos desafios impostos pela cibercultura? Palavras-Chave: Pierre Lévy, Cibercultura e DocênciaPrograma de Pós Graduação em História - UFMG2023-02-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/39735Temporalidades; Vol. 14 No. 2 (2023): Edição 38 - Temporalidades, Belo Horizonte (jan./ago.2023); 450 - 460Temporalidades; v. 14 n. 2 (2023): Edição 38 - Temporalidades, Belo Horizonte (jan./ago.2023); 450 - 4601984-6150reponame:Temporalidadesinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/39735/34943Copyright (c) 2023 DEIVID DA COSTA TRINDADEhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTRINDADE, DEIVID DA COSTA2023-02-07T13:45:50Zoai:periodicos.ufmg.br:article/39735Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidadesPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/oai||temporalidades@gmail.com1984-61501984-6150opendoar:2023-02-07T13:45:50Temporalidades - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
CIBERCULTURA Y ENSEÑANZA EN EL SIGLO XXI: NUEVOS DESAFÍOS A PARTIR DE LAS CONSIDERACIONES DE PIERRE LÉVY: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
Cibercultura e docência no século XXI:: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
title CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
spellingShingle CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
TRINDADE, DEIVID DA COSTA
title_short CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
title_full CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
title_fullStr CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
title_full_unstemmed CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
title_sort CYBERCULTURE AND TEACHING IN THE 21ST CENTURY: NEW CHALLENGES BASED ON PIERRE LÉVY'S CONSIDERATIONS: novos desafios a partir das considerações de Pierre Lévy
author TRINDADE, DEIVID DA COSTA
author_facet TRINDADE, DEIVID DA COSTA
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv TRINDADE, DEIVID DA COSTA
description Abstract: this article aims to address the new challenges that teaching has faced with the growing development of cyberculture. A new era that is invading teaching and making teachers adapt almost immediately to new classroom modalities. Social networks, internet, digital media, blogs and websites unite teaching and practice beyond the classroom. Pierre Lévy has shown, through his studies, the full importance that cyberculture has had in the teaching environment. In this sense, the following question remains: what is the role of the teacher and his teaching practice in the face of the new challenges imposed by cyberculture?
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-02-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/39735
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/39735
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/temporalidades/article/view/39735/34943
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 DEIVID DA COSTA TRINDADE
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 DEIVID DA COSTA TRINDADE
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós Graduação em História - UFMG
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós Graduação em História - UFMG
dc.source.none.fl_str_mv Temporalidades; Vol. 14 No. 2 (2023): Edição 38 - Temporalidades, Belo Horizonte (jan./ago.2023); 450 - 460
Temporalidades; v. 14 n. 2 (2023): Edição 38 - Temporalidades, Belo Horizonte (jan./ago.2023); 450 - 460
1984-6150
reponame:Temporalidades
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Temporalidades
collection Temporalidades
repository.name.fl_str_mv Temporalidades - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||temporalidades@gmail.com
_version_ 1798675378668044288