Hatikvah: Considerations About Hope for the Land of Zion and Jerusalem: considerações sobre a esperança para a terra de Sion e Jerusalém
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/maaravi/article/view/21715 |
Resumo: | This article deals with musical and poetic elements that, over the centuries, resulted in the Anthem of Israel, Hatikvah. Data on the Jewish musical tradition and on the genesis of the hymn's melody and its journey to its final address as the maximum melody of the Jewish people will be discussed, as well as the presentation of an arrangement of its melody in score for voice and piano, created especially for this study, plus analysis on musical aspects such as dynamic and text-music relationship. |
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Hatikvah: Considerations About Hope for the Land of Zion and Jerusalem: considerações sobre a esperança para a terra de Sion e JerusalémHatikvah: considerações sobre a esperança para a terra de Sion e JerusalémHatikvahMúsica judaicaEdiçãoHatikvahJewish musicEditionThis article deals with musical and poetic elements that, over the centuries, resulted in the Anthem of Israel, Hatikvah. Data on the Jewish musical tradition and on the genesis of the hymn's melody and its journey to its final address as the maximum melody of the Jewish people will be discussed, as well as the presentation of an arrangement of its melody in score for voice and piano, created especially for this study, plus analysis on musical aspects such as dynamic and text-music relationship.Este artigo trata de elementos musicais e poéticos que, ao longo de séculos, resultaram no Hino de Israel, Hatikvah. Dados sobre a tradição musical judaica e sobre a gênese da melodia do hino e seu percurso até sua morada final como melodia máxima do povo judaico serão abordados, bem como a apresentação de um arranjo de sua melodia em partitura para voz e piano, criada especialmente para este estudo, acrescida de análise sobre aspectos musicais como dinâmica e relação texto-música.Universidade Federal de Minas Gerais2020-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/maaravi/article/view/2171510.35699/1982-3053.2020.21715Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG; v. 14 n. 26 (2020): A música no arquivo da tradição judaica; 106-1201982-3053reponame:Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/maaravi/article/view/21715/17574Copyright (c) 2020 Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMGhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Mauro Camilo de ChantalOliveira, Patrícia Valadão Almeida de2020-12-31T10:58:38Zoai:periodicos.ufmg.br:article/21715Revistahttp://www.periodicos.letras.ufmg.br/index.php/maaravi/indexPUBhttp://www.periodicos.letras.ufmg.br/index.php/maaravi/oai||lyslei@ufmg.br1982-30531982-3053opendoar:2020-12-31T10:58:38Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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