About Revelation (Apocalypse and Poetic Form)
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/maaravi/article/view/14305 |
Resumo: | The literal meaning of the word “apocalypse”, having in his view his Greek origin, is “revelation”, the removal of a veil that obscured. It is interesting the fact of an objective idea as apocalypse win today the sense of popular subgenre of science fiction and horror narrative-stories set in places decrepit, the distant memory of cities and civilizations extinct, while the few human survivors with whom we identify fighting horrors of varied intensity undead radioactive threats. This approach identifies the obsessive idea and end of it, something that no doubt is in the essence of revelation most famous narrative, the one written by John of Patmos and that closes the New Testament. |
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About Revelation (Apocalypse and Poetic Form)Das revelações (Apocalipse e forma poética)ApocalipseFicção científicaRevelaçãoApocalypseScience FictionRevelationThe literal meaning of the word “apocalypse”, having in his view his Greek origin, is “revelation”, the removal of a veil that obscured. It is interesting the fact of an objective idea as apocalypse win today the sense of popular subgenre of science fiction and horror narrative-stories set in places decrepit, the distant memory of cities and civilizations extinct, while the few human survivors with whom we identify fighting horrors of varied intensity undead radioactive threats. This approach identifies the obsessive idea and end of it, something that no doubt is in the essence of revelation most famous narrative, the one written by John of Patmos and that closes the New Testament.O significado literal da palavra “apocalipse”, tendo em sua vista sua origem grega, é “revelação”, a retirada de um véu que obscurecia. É curioso o fato de uma ideia objetiva como a de apocalipse ganhar, na atualidade, o sentido popular de subgênero da ficção científica e da narrativa de terror – histórias ambientadas em locais decrépitos, a lembrança distante de cidades e civilizações extintas, enquanto os poucos sobreviventes humanos com os quais nos identificamos lutam contra horrores de intensidade diversa, de mortos-vivos a ameaças radioativas. Identifica-se nessa aproximação a ideia obsedante de extinção e fim de tudo, algo que sem dúvida está na essência do apocalipse narrativo mais famoso, aquele escrito por João de Patmos e que fecha o Novo Testamento.Universidade Federal de Minas Gerais2016-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/maaravi/article/view/1430510.17851/1982-3053.10.18.2-14Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG; v. 10 n. 18 (2016): A poesia no arquivo da tradição judaica; 2-141982-3053reponame:Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/maaravi/article/view/14305/pdfMiguel, Alcebiades Dinizinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-07-20T14:31:26Zoai:periodicos.ufmg.br:article/14305Revistahttp://www.periodicos.letras.ufmg.br/index.php/maaravi/indexPUBhttp://www.periodicos.letras.ufmg.br/index.php/maaravi/oai||lyslei@ufmg.br1982-30531982-3053opendoar:2020-07-20T14:31:26Arquivo Maaravi: Revista Digital de Estudos Judaicos da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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